سال‌های اسارت بسیار تلخ بود؛ دوری خانواده، سختی زندگی و بی رحمی‌های زندانبانان ما را آزار میداد، اما امید رهایی و آزادی حتی یک لحظه هم ما را رها نمی‌کرد.

خبرگزاری فارس: ناگفته‌هایی از عملیات شهادت‌طلبانه "قاهره" در اسرائیل

“قاهره السعدی” زن آزاده فلسطینی که اخیرا در جریان تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس از زندان‌های این رژیم آزاد شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه می گوید که از آزادی خود و بازگشت به آغوش خانواده‌ پس از حدود 10 سال دوری احساس خرسندی و سعادتمندی می‌کند اما با این حال لحظه‌ای از فکر کردن به زنان اسیری که همچنان در اسارت زندان‌های رژیم صهیونیستی باقی مانده‌اند، غافل نمی‌شود.

آزادی زنان اسیر تکلیفی بر دوش مقاومت فلسطین است

وی می‌گوید «هرگز ممکن نیست زنانی که همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت هستند، فراموش کنم».
وی چهره غمگین “لینا الجربونی” از روستای “عرابة البطوف” در اراضی اشغالی سال 1948 را به یاد دارد موقعی که وی را در لحظه آزادی به آغوش گرفت و او فریاد می‌زد: «ما را اینجا تنها نگذارید».
السعدی بر همه شاخه‌های نظامی مقاومت فلسطین صرف نظر از اینکه وابسته به هر گروه و جنبشی که باشند، واجب می‌داند که به فریادهای این زنان اسیر در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی به هر وسیله ممکن و در سریع‌ترین زمان پاسخ بگویند، وی افزود: ای قهرمانان! این امانتی بر گردن شماست، من و همه خواهرانی که  در اسارت هستند از مسئولیت شما آگاه هستیم.

مقاومت تنها گزینه آزادی اسرای فلسطینی است

قاهره 38 ساله تنها گزینه آزادی اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را گزینه مقاومت می‌داند و تاکید می کند که گزینه‌های دیگر بیهوده است و تنها بدبختی و بیچارگی برای ملت فلسطین به همراه دارد.
قاهره از ساکنان اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری است و از اعضای جنبش جهاد اسلامی است که به اتهام مشارکت در اجرای عملیات شهادت‌طلبانه‌ای که گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بر عهده گرفت، به 30 سال حبس و 3 بار حبس ابد محکوم شد و حدود 10 سال از محکومیت خود را سپری کرد.

توصیف صحنه اجرای عملیات شهادت‌طلبانه در قدس

قاهره در تاریخ 21 مارس 2002 شهادت‌طلب فلسطینی از اهالی نابلس را برای انجام عملیات در قدس اشغالی انتقال داده است. وی لحظات اجرای عملیات شهادت‌طلبانه را چنین توصیف می‌کند: دیدم که چگونه بدن این فرد تکه تکه و به اطراف پخش شد و حتی گوشت‌هایی از بدنش به لباس‌های من چسبید و در خانه آنها را جدا کردم.
وی می‌گوید که پس از این عملیات در تاریخ 7 می نیز یک شهادت‌طلب دیگر را به قدس منتقل کرده است که پیش از اجرای عملیات ترور شد و وی نیز بازداشت شده است و از اینجا بود که داستان درد و رنج قاهره آغاز می‌شود.

پشیمان نیستم

وی اظهار داشت: بازجوئی از من بیش از 3 ماه و نیم به طول کشید و من در این مدت در سلول انفرادی”المسکوبیه” که قبرستان زنده‌هاست، بازداشت بودم.
قاهره تاکید می‌کند که از اقدام جهادی خود پشیمان نیست و کاری که وی انجام داده است نشأت گرفته از یک اصل دینی و آرمان ملی است.
این اسیر آزاده همچنان خاطرات اسارت را به یاد دارد: گویی کابوس بود؛ باور نمی‌کنم که فرزندانم را در آغوش گرفته‌ام، این آرزویی دست نیافتنی بود اما هرگز امیدم را برای تحقق آن از دست نداده بودم.

رهایی از اسارت و بازگشت به آغوش خانواده

وی در حالی که فرزندانش را به آغوش کشیده است، می‌گوید: من در خواب شیرینی هستم و هرگز نمی‌خواهم از آن بیدار شوم؛ نمی‌توانم توصیف کنم که چقدر خوشبختم؛ فرزندانم را در آغوش گرفته‌ام به آغوش خانواده‌ام بازگشته‌ام و به شهر عزیزم جنین که عاشق ذره ذره خاک آن هستم، بازگشته‌ام.
قاهره چهار فرزند دارد که بزرگ‌ترین آنها “ساندی”(19 ساله) است. ساندی از اینکه مادرش آزاد شده است و سال‌های دوری و درد فراق به پایان رسیده است، خدا را شکر می‌کند و می‌گوید که زمان اسارت مادرش تنها 9 سال داشت و تمام مسئولیت زندگی پس از اسارت مادرش به دوش وی افتاده است.
وی افزود: شبح تبعید مادرم تا لحظات آخر قبل از آزادی مادرم ما را رها نمی‌کرد زیرا برخی رسانه‌ها اسم مادرم را جزء اسرایی که قرار بود تبعید شوند، اعلام کرده بودند.
قاهره در این باره می‌گوید: یک ساعت قبل از اینکه آزاد شوم یک افسر اطلاعات رژیم صهیونیستی به من خبر داد که من هرگز به جنین بازنخواهم گشت و به من گفت که بین تبعید به غزه و یا اردن یکی را انتخاب کنم اما خواست خداوند این بود که من به خانه‌ام بازگشته و فرزندانم را در آغوش بگیرم.

لحظه دیدار با مادر

ساندی لحظه دیدار با مادرش را چنین توصیف می‌کند: نفس‌ها در سینه‌هایمان حبس بود، اشک‌هایمان جاری بود؛ وقتی برای نخستین بار پس از 10سال مادرم ما را در آغوش گرفت باورم نمی‌شد من شخصا به سر و صورت مادرم دست می‌کشیدم تا مطمئن شوم خواب نیستم.
بازگشت مادرم به خانه حیات دوباره به این خانه داد؛ این خانه از ده سال پیش روی سعادت و خوشبختی ندیده بود.
ساندی در ادامه از مقاومت فلسطین که این دستاورد بزرگ را محقق کرده و بار دیگر لبخند و امید را به صدها و بلکه هزاران اسیر بازگردانده است، تشکر می‌کند.


تقدیر از جمهوری اسلامی ایران

در پایان این دیدار این اسیر آزاده فلسطینی از خبرنگار فارس می‌خواهد که سلام و درود وی را به رهبر و ملت مسلمان ایران به خاطر حمایت از قضیه فلسطین برساند.
قاهره تاکید می‌کند: ایران مواضع عظیم و درخشانی در حمایت از پایداری ملت فلسطین و جهاد آن دارد و ما از رهبر عزیز و ملت قهرمان ایران به دلیل حمایت از قضیه فلسطین و مقدسات آن از صمیم قلب تشکر و قدردانی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *