سردار حسین ذوالفقاری در غرفه «تابناک» اعلام کرد؛آخرین وضعیت پرونده شهادت سرباز ایرانی در مرز آذربایجان
بررسی‌ها درباره سربازی که به دست مرزبانان آذربایجان به شهادت رسید، نشان می‌دهد که اقدام مرزبانان آذربایجان، قطعا توجیه‌ناپذیر است، چرا که یک سرباز بدون سلاح، حتی اگر تعرضی هم داشته باشد، نیاز به شلیک چندین گلوله از جلو و پشت به او نیست.

سردار حسین ذوالفقاری، فرماندهی مرزبانی ناجا، با حضور در غرفه «تابناک» در نمایشگاه مطبوعات، اقدام مرزبانی دولت آذربایجان در به شهادت رساندن سرباز ایرانی را بدون توجیه دانست.

به گزارش «تابناک»، سردار ذوالفقاری در این باره گفت: بررسی‌ها درباره سربازی که به دست مرزبانان آذربایجان به شهادت رسید، نشان می‌دهد که کار مرزبانان آذربایجان، قطعا توجیه‌ناپذیر است، چرا که یک سرباز بدون سلاح، حتی اگر تعرضی هم داشته باشد، نیاز به شلیک چندین گلوله از جلو و پشت به او نیست.

وی ادامه داد: بنا بر شواهد موجود، این کار از نظر ما نامتعارف بوده، کما اینکه ما سرباز آذربایجانی داشته‌ایم که در روستاهای ایران دستگیر کرده‌ایم و به آنها بازگردانده‌ایم.

فرماندهی مرزبانی ناجا در پایان گفت: البته با تأکیدات طرف ایرانی، طرف آذربایجانی از جهت سیاسی و قضایی در حال پیگیری است و با توجه به اینکه فرمانده مرزبانی آذربایجان، ارتباط خوبی با مرزبانی ایران دارد، انتظار ما این است که مسببین این رویداد را قانونا تحت تعقیب قرار داده و پاسخ قانع‌کننده‌ای به ایران و خانواده این سرباز بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *