هراز نیوز – اواخر مهرماه امسال سالن ورزشی شهدا، سالن کشتی جهان پهلوان تختی و سالن شطرنج آمل و سایر سالنها با حکم قضایی پلمپ شد و درب آن به روی ورزشکاران وعلاقمندان به رشته های ورزشی بسته شد. این خبر موجی از نگرانی ها و دلواپسی ها را به همراه داشت خبرگزاری های  مهر ، فارس ، ایرنا ، هفته نامه پیام آمل  سایت آمل نیوز و چندین روزنامه و هفته نامه محلی دیگر در سطحی  وسیع به پوشش خبری این اتفاق پرداختند دعوایی که از یک سو متولیان موقوفه و اداره اوقاف و از سوی دیگر تربیت بدنی شهرستان آمل بودند هراز نیوز برای روشن شدن اصل ماجرا گفتگویی را با سه نفر از متولیان موقوفه مظلوم صورت داده است .

هراز نیوز : جناب آقایان  مظلوم  توضیح کوتاهی در خصوص این موقوفه و نیت واقف بفرمایید ؟

به نام خدا – با تشکر از شما برای این فرصتی که در اختیار ما قرار دادید متاسفانه اکثر رسانه ها موضوع پیش آمده را یکطرفه انعکاس داده اند و افکار عمومی اطلاع درستی از این پرونده ندارند .

موقوفه مذکور از سوی مرحوم مشهدی حسن بنا(مظلوم ) آملی وقف خاص شد که وقف نامه در اداره اوقاف موجود است شاید خوانندگان محترم این وب سایت تحلیلی  ندانند رژیم منحوس پهلوی  قصد داشت زمین وقفی را که از مدتها قبل وقف خاص شده بود از موقوفه جدا و تحت تصرف خود قرار دهد وآنها تلاش کردند این زمین وقفی را  از مرحوم واقف به زور تحویل بگیرد  ایشان هم تن به ذلت نداد و اجازه نداد که طاغوت زمین را تصرف نماید ، رژیم هم به خاطر آن ایشان را به چندین ضربه شلاق محکوم نمود و صدمات وارده برای اجرای این حکم بر روی ایشان سبب شد که پس از مدتی به دلیل جراحات وارده دار فانی را وداع گوید .

هراز نیوز :داستان پلمپ شدن درب سالنها چه بود ؟

زمین فوق پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر وقف مانده بود پس آن جهت امور خیریه به نیت واقف این زمین سالها قبل توسط متولی موقوفه به تربیت بدنی شهرستان آمل اجاره داده شده است اما اداره تربیت بدنی هیچگونه پذیره زمین را پرداخت نکرده است تقریبا  مدت نه سال اجاره نداده اند و جالب تر اینکه بدون اجازه متولی ساخت و ساز نموده و آنرا برخلاف مفاد اجاره نامه بدون اجازه متولی به دیگران  واگذار کرده است . متولیان چندین بار از طریق اداره اوقاف به اداره تربیت بدنی اخطار دادند لکن مسئولان اداره تربیت بدنی هیچ اقدامی ننمودند لذا از مجاری  کاملا قانونی از طریق دادگاه شکواییه تنظیم شد .

تمامی مسئولان تربیت بدنی در اداره کل تربیت بدنی مازندران بویژه بخش حقوقی در جریان کامل این امر بوده اند . لذا طبق مفاد اجاره نامه در سال 1381 این قرارداد فسخ شده است در ادامه براساس پیگیریهای مجدد اداری در سال 1386 مجددا از طریق  دادگستری بخاطر ادامه تخلفات مذکور شکایت نمودیم.

در سال 1388 براساس توافق فی  مابین اداره کل اوقاف و اداره کل تربیت بدنی با امضا جناب آقای پریچهره مدیرکل تربیت بدنی ، سهرابی مدیرکل اوقاف ،کلانتری معاون اوقاف ،فرهادی حقوقی اوقاف  مقرر شد تمامی اجاره بها ،  پذیره پرداخت شود ولی متاسفانه این مصوبه اجرایی نشد .

این  پرونده پس از طی مراحل قانونی درسال 1390 به نتیجه رسید و دادگاه حکم تخلیه عین مستاجره را صادر نمود  .پس از  چند سال پیگیری متولی وقف ، حکم تخلیه و پلمپ سالنها را داده است .

هراز نیوز :اینکه سالنها تعطیل شده و جمع کثیری از جوانها و نوجوان ها نمی توانند از این فضا استفاده نمایند چه نظری دارید ؟

ما هم از این مساله ناراحت هستیم و راضی به اینکار نبودیم ولی عدم پیگیری مسئولان تربیت بدنی پس از چند سال چاره ای برای متولیان وقف نگذاشت خوشبختانه در تاریخ 4/8/90 جلسه ای باحضور متولیان موقوفه ، هاشم جمشید پناه رییس اداره ورزش و جوانان ، قاضی پرونده ، وکیل اشرفی و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل به منظور پیشگیری از وقوع جرم و اختلافات آتی و حسب درخواست شورای تامین جهت باز گشایی 6 سالن ورزشی تشکیل شد .

ما بخاطر حمایت از جوانان و نوجوانان ورزشکار و علاقمند  برای  اثبات حسن نیت خود موافقت نمودیم در یک فرصت یکماهه با بازگشایی پلمپ ها تحت نظارت نماینده متولیان وقف و تحت تصرف متولیان  سالنها بروی مشتاقان ورزش مفتوح شود و در این زمان مقرر اداره تربیت بدنی هم جهت تعیین تکلیف قطعی فرصت می نماید اقدامات لازم را جهت اجرای ادای حق موقوفه فراهم کند.

وی ادامه داد : در صورتیکه اداره تربیت بدنی به تعهداتش دراین مدت عمل ننماید در تاریخ 5 آذرماه سال جاری با هماهنگی اجرای احکام مجددا تجدید پلمپ شود .

هراز نیوز : این سوال مطرح می شود در صورتیکه تربیت بدنی سالنها را در اختیار شما قرار دهد چه اتفاقی می افتد ؟

مطمنا متولیان وقف با جدیت بیشتر و رویکرد مناسب تری  سالنها را اداره و مدیریت خواهند کرد و  خللی در بهره برداری و خدمت رسانی به ورزش این شهرستان وارد نخواهد شد .

هراز نیوز : در پایان اگر فر مایشی دارید بفرمایید  ؟

از  دستور فرماندار محترم و شورای تامین به  رییس محترم دادگستری ، دادستان  و سایر مسئولان که مساله ورزش شهرستان آمل را دنبال نمودند.

از  جناب آقای اشرفی وکیل محترم ، متعهد و پرتلاش که در این مدت طولانی زحمات بسیار ی را متحمل شده اند نیز تشکر می نماییم.

البته ریاست محترم تربیت بدنی شهرستان آمل در مصاحبه ای فرمودند که مارا به حساب نمی آورند خدمت این بزرگوار عرض می کنیم آقای رییس خانواده مظلوم از خانواده های بزرگ طائفه آملی است و در این شهر دارای ریشه است ما در پاسخ شما می گوییم ما شما و اداره تان را به حساب می آوریم و برای همه احترام قائل هستیم و سابقه ورزشی خانواده ما نشان دهنده این مطلب است که دغدغه ما برای جوانان و خصوصا امر ورزش کمتر از شما نیست .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *