برج آزادی و برج میلاد تهران در سامانه تور مجازی قابل مشاهده است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای مجازی، در ادامه برگزاری تورهای مجازی، « برج آزادی» و « برج میلاد» تهران با استفاده فناوریپانارومای 360 بر روی سامانه تور مجازی باشگاه مخاطبان سازمان فرهنگی هنری قرار گرفت.

در این سامانه می توانید بخش های اصلی این دو برج را با استفاده از عکس های «پاناروما » مشاهده کنید.

گفتنی است: پانوراما به منظره ای گفته می شود كه زاویه دید گسترده ای داشته باشد. این منظره می تواند در یك عكس ، نقاشی، فیلم ویدئویی و .. نمایش داده شود.

برج آزادی :

برج آزادی یکی از نمادهای شهر تهران است که در سال ۱۳۴۹ خورشیدی به دست معمار ایرانی، حسین امانت با نام برج شهیاد آریامهر، به دستور فرح پهلوی برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران طراحی و ساخته شد. این برج، پس از انقلاب ۱۳۵۷ به نام «برج آزادی»  معروف شده ‌است. در حال حاضر مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی تحت نظر بنیاد فرهنگی و هنری رودکی اداره می‌شود. برج آزادی در ایران، نمونه‌ای از نماد و نشانه‌های شهری است که معماری شاخص آن، تلفیق طاق‌های معماری پیش از اسلام (دوره هخامنشیان و ساسانیان و بعد از اسلام) و تبدیل آن به نمادی زیبا به لحاظ معماری است.

برج میلاد:

برج میلاد تهران با ارتفاع  ۴۳۵ متری مجموعه‌ای است بزرگ  که در دل خود سازه‌های متنوع فنی و فرهنگی را جای داده و مرکز بی ‌بدیل فرهنگی، گردشگری جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

در مطالعات اوليه ی برج ميلاد، ۲۱ نقطه از تهران براي احداث برج مورد مطالعه قرار گرفت كه از میان آنها چهار نقطه و در نهايت تپه هاي كوي نصر انتخاب و طراحي معماري آغاز شد.

وزن تقريبي برج حدود ۱۵۰ هزار تن، بيشترين قطر سازه رأس ۶۰ متر در ارتفاع۲۸۰ متري، حجم بتن‌ريزي كل پروژه حدود ۶۳ هزار متر مكعب و حجم شيشه مصرفي حدود ۱۷ هزار متر مربع است.

 كاربري برج، تسهيل و گسترش ارتباطات بي‌سيم در سطح تهران، بهينه‌سازي و گسترش پوشش راديو و تلويزيون، ايجاد زير ساخت‌هاي تلويزيوني ديجيتال، هواشناسي، كنترل ترافيك و گردشگری است. به راستی که برج میلاد تهران تولد یک رویاست.

شركت برج میلاد تهران از سال ۱۳۸۶ با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد فعالیت خود را آغاز نموده است. این شركت با برخورداری از مدیریت مجرب و كارآمد و نیروهای كارشناس و متخصص در حوزه های مختلف بهره برداری از مجموعه برج میلاد را برعهده دارند

شرکت برج میلاد تهران با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد به عنوان مجموعه ای کارآمد و اثر بخش در کلان شهر تهران که قابلیت ارائه خدمات متمایز و پایداری را در راستای ماموریت ملی داشته باشد، از سال 1386 با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد فالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه تحت عنوان مرکز ارتباطات بین المللی تهران شامل برج میلاد، مرکز همایش های بین المللی، هتل پنج ستاره و مرکز تجارت جهانی است.

علاقه مندان برای به منظور بازدید از این بخش می توانند به سامانه تور مجازی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *