گفتگوی اختصاصی خبرنگار هراز نیوز با دکتر حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

سبحانی نیا دارای مدرک  دکترای علوم سیاسی و خارج فقه و اصول است و از سوابق مدیریتی اش می توان به  سفیرج.ا.ا در مغرب- مشاورز وزیر خارجه و رئیس اداره گزینش، آموزش و ارزشیابی این وزارتخانه- تدریس در دانشگاه- سابقه حضور در 4 دوره مجلس اشاره کرد .

هراز نیوز :آقای دکتر برخی از اصولگرایان معتقدند، لزومی ندارد که این گروه با یک لیست واحد در انتخابات پیش رو شرکت کند، اما برخی دیگر وحدت را ضروری می دانند. نظر شما چیست؟

آنچه که امروز برای جریان اصولگرایی مهم است، حفظ وحدت و همگرایی و انسجام است. دشمنان بیرونی و عناصر وابسته و خود فروخته داخلی همواره سعی می کنند سیاه نمایی کرده و تصویر نادرستی از کشور ما به جهانیان عرضه کنند تا با استفاده از این فضای تیره و تار در مواقع حساس مانند انتخابات به اهداف خود برسند. بنابراین عقل و شرع و منطق حکم می کند که اصولگرایان در شرایط حاضر وحدت خود را حفظ کنند. چرا که این وحدت مقدمه تثبیت و تقویت نظام مبتنی بر ولایت فقیه است و البته وحدت و انسجام و همدلی نیروهای اصولگرا، حزب الهی ها و خانواده شهدا  که به اصول نظام پایبند هستند، مجال را از دست دشمنان می گیردتا نتوانند به مقاصد خود برسند.

هراز نیوز :استحضار دارید که تا زمان انتخابات مجلس حدودا 5ماه دیگر مانده است، با توجه به این مسئله آیا فرایند به وحدت رسیدن این طیف سیاسی را مثبت ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه این کار با همت دو جامعه پیشتاز یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که از قبل انقلاب مورد اعتماد مردم و متدینین در ایران بودند، در این دوره بیش از گذشته حساسیت نشان دادند. به خصوص حضرات آیات آیت الله مهدوی کنی و آیت الله محمد یزدی با حساسیت بسیار منشور اصولگرایی را تدوین کردند. درواقع در این منشور محورهای مورد قبول جریان اصولگرایی در 12بند تدوین و مصوب گردید. این حرکت موثر با استقبال جریان های اصولگرا در کشور مواجه شد. در ادامه  گروه 7+8 نیز با محوریت این دو جامعه شکل گرفت به دنبال ان ایجاد گردید.

هراز نیوز: نقش آقای لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در وحدت اصولگرایان مجلس و نیز تشکیل گروه 7+8 چه بوده است؟

در این فرایند افرادی نقش آفرینی و حمایت کردند که از جمله این افراد آقای دکترلاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی بوده است. در واقع ایشان همواره حامی گروه7+8 بودند و همه جا در حمایت از این وحدت با محوریت جامعتین سخن گفته اند.

هراز نیوز :اگر صحبت دیگری دارید بفرمائید؟

امیدواریم همه گروه های اصولگرا از گروه 7+8 حمایت کنند و با همدلی و وحدت بیشتر در نهایت شاهد موفقیت اصولگرایان باشیم. این موفقیت هم به پیروزی در انتخابات منتج می شود و هم اینکه به تثبیت نظام کمک خواهد کرد و خواسته مقام معظم رهبری نیز همین می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *