هراز نيوز: در اين حراج 124 اثر هنري اعم از نقاشي، عکس و مجسمه به حراج گذاشته خواهد شد که نزديک به نيمي از اين آثار، يعني 56 عدد آن، آثاري از 47 هنرمند ايراني ست.
يک اثر نقاشي از سهراب سپهري گران‌ترين اثري است که در اين حراجي حضور دارد. اين نقاشي بدون عنوان، با تکنيک رنگ روغن روي بوم خلق شده و اندازه‌اش 150×100 سانتي متر است. اين تابلو از قيمت پايه 325 هزار دلار چکش خواهد خورد.
از ديگر توجهات اين حراج به مارکت هنر ايران، اختصاص روي جلد کاتالوگ اين دوره حراج به اثري از منير فرمانفرمايان است. علاوه بر اين در حاليکه در اين کاتالوگ 115 صفحه اي که تقريبا در هر صفحه دو تا سه اثر معرفي شده اند به سه هنرمند شاخص ايراني سهراب سپهري، بهمن محصص و فرهاد مشيري هر يک، دو صفحه اختصاص داده شده که شامل توضيحات مبسوطي درباره هنرمند و تاثيرات هنري آثار او است.
اين حراج با چکش خوردن بر هفت اثر از هنرمندان کشورهاي عربي آغاز خواهد شد و پس از آن آثار سه بانوي ايراني در معرض فروش قرار مي گيرد. در اين ميان نخستين هنرمند ايراني که اثرش چکش مي‌خورد، سميرا عليخان‌زاده هنرمند جواني است که از سوي گالري اثر در اين رويداد مهم حاضر مي‌شود. پس از او اثري از شيرين نشاط و گلناز فتحي روي ميز حراج قرار مي گيرند.
در حراج عصر سه شنبه ساتبيز لندن، از مدرنيست هاي صاحب نام ايران آثار متعددي در معرض فروش قرار مي‌گيرد؛ از پرويز تناولي دو مجسمه که گران‌ترين آن 130 هزار دلار قيمت خورده است، از سيدمحمد احصايي دو خط نقاشي که اثر گران‌تر او 97 هزار و پانصد دلار قيمت پايه دارد، از فرهاد مشيري سه اثر که رکوردش در اين ميان 244 هزار دلار است، از نصرالله افجه‌اي دو خط نقاشي که 5/81 هزار دلار بالاترين رقم پيشنهادي را دارد و از زنده ياد بهمن محصص يک مجسمه بسيار زيبا که جزو بهترين محصص هايي است که تا به حال به حراج آمده عرضه مي شود که 81 هزار دلار چکش خواهد خورد.
از ديگر هنرمنداني که آثارشان در اين حراج حضور دارد مي توان به نام هايي نظير حسين کاظمي، مارکو گريگوريان، فرامرز پيلارام، جعفر روح بخش، حسين زنده رودي، عباس کيارستمي، کوروش شيشه گران، فرح اصولي، آرمان اسپتانيان، داريوش قره زاد، رکني و رامين حائري زاده، رضا درخشاني، شهريار احمدي، پروانه اعتمادي، بيتا فياضي، صادق تير افکن، عذرا عقيق بخشايشي، مرتضي پور حسيني و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *