هرازنیوز : حجت الاسلام سید مجید حسینی در دیدار با مسئول خانه مطبوعات در آمل در تشریح مهمترین اقدامات فرهنگی در شهر آمل مطرح کرد: دشمنان نظام و دستگاه تبلیغاتی وابسته به غرب برنامه های کوچک و کم اهمیت را مهم و بزرگ جلوه می دهند در صورتیکه ما گام های بزرگ فرهنگی را انجام میدهیم که باید به عنوان رویداد مطرح شود .

3 هزار کودک 5 تا 6 ساله قرانی در آمل داریم
وی با بیان اینکه شهر هزار سنگر آمل شهر قران و اهل بیت است تصریح کرد: 3 هزار کودک 5 تا 6 ساله قرانی در آمل داریم که از خانواده مختلف با سلایق مختلف هستند که علاقمند هستند فرزندانشان با نور قران مانوس شوند.

حسینی گفت : یکی از رویدادهای مهم سال گذشته برگزاری جشنواره قرآنی فرهنگی بچه‌های “هزارسنگر” با رقابت بیش از ۳ هزار کودک پیش دبستانی این شهرستان بود که از برترین‌های این جشنواره هم تجلیل شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان با قرآن و مفاهیم قرآنی اعلام کرد و افزود: این جشنواره در سه رشته قرآن، سرود و نقاشی با موضوع ” ششم بهمن، انقلاب اسلامی و بهترین پدردنیا ” برگزار و خوشبختانه از سوی فعالان حوزه قرآنی استقبال خوبی نیز شده بود.

تلاش برای استانی و ملی شدن رویدادهای مهم فرهنگی در آمل
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که این رویداد مهم فرهنگی در سال آینده به صورت استانی و ان شاء الله در سالهای آتی در سطح ملی برگزار شود.

حفظ و صیانت و ترویج اندیشه های بزرگان علمی و فرهنگی آمل
این مسوول بیان کرد: حفظ و صیانت و ترویج اندیشه های بزرگان علمی و فرهنگی آمل وظیفه همه ماست و با تکیه بر آموزه های دینی و در سایه همدلی و وحدت و استفاده از ظرفیت بزرگان و احاد همشهریان شاهد رشد و پیشرفت شهرستان خواهیم بود.

مبلغان فرهنگی متناسب با مسائل روز با رسانه ها همکاری کنند
روزبه نصیری نماینده خانه مطبوعات استان مازندران در شهرستان آمل هم در این دیدار مطرح کرد: خبرنگاران و رسانه های شهرستان آمل آمادگی دارند محتوای فرهنگی قرآنی و اخبار مربوط به این حوزه را به صورت گسترده و مناسب منتشر نمایند .
وی افزود: انتظار جامعه رسانه ای این است که علما و مبلغان دینی و پژوهشگران فرهنگی متناسب با مسائل روز برای تولید محتوا با رسانه ها همکاری نمایند.

وی مطرح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید به عنوان هماهنگ کننده بین دستگاه های مبلغ دین و برنامه های فرهنگی دینی نقش محوری و پر رنگ تری داشته باشد و سایر دستگاه ها در اجرای برنامه هایشان از نظرات کارشناسی و پیوسته های فرهنگی و دینی این مجموعه بهره برداری کنند.

برخی از مسئولان در آمل از خرد جمعی بی بهره اند
مدیر مسئول پایگاه خبری هرازنیوز با انتقاد از برخی تصمیمات نامناسب در سطح شهرستان آمل بیان کرد : برخی از این تصمیمات که موجب نارضایتی مردم و نخبگان فرهنگی و دینی می شود ناشی از بهره نبردن مسئولان از خرد جمعی است برخی افراد نزدیک و مشاوران مسئولان به آنها آدرس غلط می دهند.

حتما باید داد مردم در یک موضوعی بلند شود تا مسئولان چاره اندیشی کنند
نصیری با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان اعتقاد قلبی به پاسخگویی به افکار عمومی ندارند مطرح کرد: سیاست برخی از مسئولان این است که حتما باید داد مردم در یک موضوعی بلند شود و صدای اعتراض و نارضایتی مردم از سطح شهرستان بیرون رود تا به فکر چاره بیفتند و این موضوع باعث شده تا جمعی به این فکر بیفتند که برای کسب منافعشان باید صدای بلند داشته باشند.

وی ادامه داد: آمل دارای سرمایه انسانی کم نظیری در کشور است متاسفانه میزان قابل توجهی از نخبگان آمل در انزوا و گوشه نشین هستند و از توانمندی شان بهره برداری نمی شود و یا وقتی در مسئولیتی هستند و منشا خدمات شایانی برای شهر می شوند به بهانه های مختلف حذف میشوند، به سابقه ادارات و نهاد ها توجه کنید هرجا از افراد با انگیزه و شایسته استفاده شده چه خدمات ماندگاری برجا مانده و چقدر مردم ابراز رضایت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *