هراز نیوز :مراسم اختتاميه پنجمين همايش استاني تئاترحماسي مذهبي (( حکايت سرخ )) با حضور حجت الاسلام والمسلمين دکترعباسعلي ابراهيمي ،مسئولین ادارات ، هنرمندان مطرح سينما وتلويزيون  : بهزاد رحيم خاني ، محسن قاضي مرادي وخانمها: مهوش وقاري، زهره حميدي وآهوخردمند وگروههاي نمايشي از شهرهاي مختلف استان مازندران وشهروندان آملي در مجتمع فرهنگي وهنري امام خميني (ره) ارشاد آمل برگزار شد.
حجت‌السلام عباسعلي ابراهيمي در اختتاميه پنجمين همايش استاني حکايت سرخ در آمل با اشاره به اينکه شهرستان آمل از هر جهتي که حساب کنيم سرآمد شهرهاي استان محسوب مي‌شود، اظهار داشت: مشاهيري علمي و هنري اين شهر در جهان قابل اعتنا و سرآمد است.
وي با اشاره به جايگاه هنر، اظهار داشت: هنر داراي دو بعد ادراکي است که توجه به هر دو موجب تعالي مي‌شود.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اعلام اينکه هنرمند چهره‌اي است که مي‌تواند به خوبي اين قوه ادراکي خود همسو کند، يادآور شد: به همين دليل اين جايگاه به قدري رفيع است که با قلم و زبان نمي‌توان آن را توصيف کرد.
وي با بيان اينکه در برابر اين توجه اگر بيننده يک هنر قدرت درک آن را نداشته باشد يک نقص به وجود آمده است، تصريح کرد: هرکس نگاه به قشر هنرمند و هنر نداشته باشد بيمار است.
ابراهيمي با تاکيد بر اينکه در سال ‌جاري هنرمندان زيادي از دنيا رفته‌اند، گفت: اين افراد در زمان حيات خود توانسته‌اند آثار ماندگاري از خود بر جاي بگذارند اما کاش هنرمندان بتوانند هنرهايي را از خود به جاي بگذارند که در راستاي حفظ خون شهدا بوده باشد.
محمد محمدي ، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل در مراسم اختتاميه اين همايش با اشاره به اينکه از سه ماه پيش تاکنون براي اجراي اين همايش تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته است، گفت: بيش از ۱۵ اثر به دبيرخانه اين همايش رسيد که از آن هفت اثر براي اجراي نمايش در نظر گرفته شد.
محمدي با بيان اينکه اين همايش در طي شش شب با هفت اجرا به روي صحنه رفت، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در شب آخر و شب‌هاي قبل مهمترين دستاوردي بود که مي‌توان از اين همايش به دست آورد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل، تصريح کرد: آشتي مردم با تئاتر و هنرهاي نمايشي موجب اميدواري اهالي اين هنر شده است.
محمدي با اشاره به اينکه در شش ماه اخير هنرمندان نمايش شهرستان آمل به خوبي درخشيده‌اند، اظهار داشت: اميدوارم هنرمندان آملي در سال ‌جاري بتوانند در  تئاتر فجر حضور داشته باشند.همايش استاني تئاتر حماسي، ديني و مذهبي حکايت سرخ در زمينه‌هاي مذهبي، فرهنگي و ديني، نگاه جديد به دفاع مقدس، اسارت و ايام بعد از جنگ تحميلي براي مخاطبان به اجرا در آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *