بیانیه جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل به مناسبت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری
هوالعلیم
آیت الله شهید دکتر مطهري، شيفته خاندان «وحي و نبوت» و مظهر «جاذبه و دافعه علي» بود و «الگوي سيماي انسان در قرآن.»
او «هدف زندگي» را، چيزي جز «تکامل اجتماعي انسان» و رسيدن به «زندگاني جاويدان با حيات اخروي» نمي دانست . فريادهاي او بر «تحريف هاي عاشورا» نشان دهنده آشنايي عميقش با «حماسه حسيني» «ختم نبوت» و برداشت هاي صحيحش از «قرآن و تاريخ» بود . او ضمن تفسير بسياري از «سوره هاي قرآن» به «جهاد» با نفس پرداخت و «سيري در نهج البلاغه» را آغاز کرد تا با استفاده از «امدادهاي غيبي در زندگي بشر» به مقام «انسان کامل» دست يابد. وي معتقد بود: «خورشيد دين هرگز غروب نمي کند» و تنها در پرتو «آشنايي با قرآن» و آشنايي با علوم اسلامي» مي توان به «جهان بيني توحيدي» و «ديدگاه توحيدي» دست يافت.
ای معلم تو را سپاس؛ ای آغاز بی پایان، ای وجود بی کران، تو را سپاس. ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تو را سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی. سپاست می‌گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی‌هایت سپاس می‌گویم. ای نجات بخش، آدمیان از ظلمت جهل و نادانی، ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی تو را سپاس می‌گویم. این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می‌پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می‌ریزی. پس تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می‌گویم. همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.
حضرت رسول فرمودند به کسی که از او علم می آموزی احترام بگذار مگر میشود بی احترامی کرد به شمع فروزان گیتی مگر می شود از یادش کاست ، ای نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی، ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی تو را سپاس می‌گویم.
این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می‌پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می‌ریزی.
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله دکترمرتضی مطهری را گرامی و روز با عظمت معلم و کار و کارگر بر همه معلمان فرهیخته متعهد و کارگران شریف و زحمتکش فرخنده باد.

غفراله لنا و لکم
جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان امل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *