هرازنیوز: قائم مقام وزیر بهداشت از ایجاد رشته دکتری اخلاق در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.
محمد مهدی ناصحی شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه اخلاق در جامعه پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دانشگاه گروه اخلاق پزشکی با واحد درسی مشخصی نیز وجود دارد که دانشجویان را با اخلاق پزشکی آشنا می‌کند.
وی تصریح کرد: در علم اخلاق پزشکی نحوه برخورد مناسب با بیماران، با همراه بیمار و بیماران صعب العلاج نیز مشخص شد، ولی اصول اخلاق پزشکی هنوز خوب در جوامع دانشگاهی نهادینه نشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: برای جانمایی درس اخلاق و رعایت منشور پزشکی باید طرح درس را تغییر دهیم و مباحث اخلاقی به صورت کارگاهی مطرح شود.
این مسئول ادامه داد: برای آشنایی بیشتر دانشجویان با بحث اخلاقی در پزشکی برنامه‌های کارگاهی اخلاق در پزشکی باید تقویت شود.
ناصحی در ادامه از انعقاد تفاهمنامه آموزش اخلاق توسط استادان دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و بیان داشت: در این تفاهمنامه گروه اخلاق دو دانشگاه برای بهره‌برداری از تجربیات یکدیگر با یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ قرار می‌گیرند.
وی در ادامه از ایجاد رشته دکتری اخلاق در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و عنوان کرد: ایجاد این رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران زمینه تحول اساسی در بین مدیران و پزشکان ایجاد می‌کند.
قائم مقام وزیر بهداشت دریافت زیرمیزی و تعرفه‌های خارج از مصوبه پزشکی را از بداخلاقی‌های رشته پزشکی در استان یاد کرد و گفت: باید در حوزه آموزش زمینه کاهش بداخلاقی‌های پزشکی ایجاد شود.
این مسئول با اشاره به ارتباط کمرنگ بین استاد و دانشجو در مرکز دانشگاهی متذکر شد: در سال‌های گذشته ارتباط بین استاد و دانشگاه بر مبنای رعایت حقوق دو طرف بود ولی این ارتباط در دانشگاه‌ها کمرنگ است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان اذعان داشت: ارتباط بین استاد و دانشجو در حوزه‌ها بسیار به مراتب بیشتر از دانشگاه رعایت می‌شود.
منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *