هراز نیوز :عبدالرضا عزیزکمالی – صبح روز جمعه 18 شهریور در فرمانداری آمل جمع شدیم تا باتفاق استاندار مازندران ، معاونین برنامه ریزی و عمرانی استانداری ، مدیران کل آموزش و پرورش ، منابع طبیعی ، نوسازی مدارس ، بنیادمسکن، آب روستایی ، برق ، راه ، گاز ، رسیدگی به شکایات  استانداری،فرماندار و مسئولین شهری به منطقه لاریجان برویم. در ابتدای کار به منطقه وانا رفتیم که قرار بود مدرسه 8 کلاسه شبانه روزی علامه حسن زاده آملی با حضور خود علامه و استاندار مازندران افتتاح گردد که حضرت علامه به علت وضعیت جسمانی ایشان حضور پیدا نکردند و آرزوی بسیاری از مدیران و مردم که آمده بودند از نزدیک با حضرت علامه دیدار نمایند میسر نگردید که این مدرسه با ظرفیت حضور 150 دانش آموز و با اعتباری بالغ بر 650 میلیون تومان ساخته شد. در ادامه برنامه عازم منطقه اسک شدیم که قراربود استاندار مازندران به عنوان سخنران در یادواره 36 شهید روستای اسک لاریجان آمل سخنرانی نمایند که در بدو ورود، استاندار ومهمانان مورد استقبال مردم قرارگرفتند . در این مراسم  مهندس طاهایی عنوان داشت حاصل دلدادگی به اهل بیت این می شود که شخصیت های بزرگی همچون آیت الله میرزاهاشم آملی ، علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی از این منطقه به جهان اسلام معرفی گردیدند.
پس از اقامه نماز و صرف ناهار استاندار باتفاق معاونین ومسئولین همراه به مشکلات مردم رسیدگی کردند که برای رفع مشکلات استاندار دستورات لازم را صادر نمودند وسپس  به اتفاق مسئولین  پس از پیمودن جاده خاکی ودر بلندترین نقطه لاریجان به منطقه نوا رسیدیم تا از شرکت آبمعدنی نوا بازدید نماییم که حدود یک ساعت در این شرکت حضور داشتیم وقسمتهای مهم شرکت موردبازدید قرارگرفت وبه جهت صعب العبور بودن جاده قرار شد با بودجه ای که وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده است 4 کیلومتر خاکی جاده نوا آسفالت گردد و اقدامات مناسبی پیرامون مقاوم سازی پل نوا انجام شود. سپس در آخرین بازدید عازم منطقه بلقلم شدیم تا از بخش هایی که در سیل اخیر آسیب دیده اند را مورد بازدید قرار دهیم. نکته جالب توجه این بود که در جاده منتهی به بلقلم دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی باتفاق تیم حفاظتی ایشان را ملاحظه نمودیم که در حال عبور از جاده بودند. در این بازدید نیز استاندار اظهار امیدواری کرد تا از طریق بودجه های شهری ، استانی و دیگر ردیف ها اقداماتی را در این منطقه و دیگر مناطق سیل زده استان انجام دهیم. در حدود ساعت 18 عازم آمل شدیم که ترافیک سنگین محور هراز موجب شد تا ساعت 22 به آمل بازگردیم. به راستی منطقه لاریجان زادگاه عالمان بزرگ جهان اسلام و دیار بسیاری از بزرگان و اندیشمندان در گذشته و حال و نزدیک ترین منطقه استان  مازندران به پایتخت می باشد ولی متاسفانه محرومیت های این منطقه پشت درختان و برگ های سبز آن پنهان گردیده است که  مسئولین باید با نگاهی موشکافانه به مسائل این منطقه توجه نموده و اقدامات لازم را برای رفع محرویت و ایجاد توسعه و عمران انجام دهند.
One thought on “گزارشی از بازدید یک روزه استاندارمازندران از منطقه لاریجان”
  1. “همشهری باغیرت! به جهت امضا طومار در دفاع از تمامیت ارضی آمل در بخش لاریجان (امامزاده هاشم، پلور، لار و …) و تقاضای پیگیری فوری آن از ریاست محترم جمهوری ؛ وعده دیدار ما؛ جمعه، 25 شهریور ، مصلی نماز جمعه شهرستان هزارسنگر آمل” لطفا اطلاع رسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *