نشست خبری شهردار آمل براساس برنامه ریزی نشست های خبری فصلی این بار در تالار مدیریت بحران شهرداری آمل با حضور اصحاب رسانه برگزار شد .

خودم را مکلف به پاسخگویی به شما اصحاب رسانه میدانم

هراز نیوز:  علی داوودی شهردار شهر آمل در نشست خبری با اصحاب رسانه پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حواشی ایجاد شده از سوی یک عضو شورا و رسانه ای شدن موضوع خودرو پرشیا  عنوان کرد: در تمام این دوسال و اندی من به ۲ کار افتخار میکنم هیچ وقت دنبال حواشی نبودم و از هیچ رسانه ای گله نکردم حتی اگر نقدی داشته باشند.

ما و اعضای شورای شهر در یک سوی مدیریت شهری هستیم حتی اگر اختلاف نظری در این وسط وجود داشته باشد و این طبیعی است و هر کسی با مدل خودش نظرش را عنوان میکند و الان هم در مقام پاسخگویی به هیچ شخصی نیستم ولی خودم را مکلف به پاسخگویی به شما اصحاب رسانه میدانم .

دست معاونانم را می بوسم 

من امروزبا افتخار دستان معاونین خودرا میبوسم افتخار میکنم معاونینی صادق و پاکدست و پرتلاش در بدنه شهرداری داریم و این معاونین بدون هیچ زنگ و لابی روی این صندلی ها نشستند و همه ی مجموعه شورا از این انتخابها راضی هستند و این مدل مدیریتی من است حاضرم همه کار کنم برای افرادی که در بدنه شهرداری صادقانه کار میکنند اگر یک ماشین برای معاونم تهیه کردم این حق آنهاست و اگر من فضایی ایجاد کنم معاونم از حداقل ها برخوردار شود این حق اوست .

 

وی ادامه داد : من در هر دوره ای که شهردار شهری بودم در پایان دوره مدیریتی ام برای شهردار بعدی یک خودرو صفر تهیه میکردم تا شهردار بعدی در رفاه باشد. برای من فرقی ندارد سوار ماشینی شوم که سالها استفاده شده ولی معاونینم باید حداقل ها را داشته باشند حتی حاضرم تمام معاونینم را به خارج از کشور بفرستم چون نگاهم برای پیشرفت شهر است و اینها با این تخصص سرمایه شهرداری و شهر هستند .

به انبوسازانی که حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند اخطار داده ایم

داوودی  در مورد سوال خبرنگار  درباره عدم رعایت حقوق شهروندی و نصب چادر و داربست و بستن  کوچه توسط افرادی که در حال ساخت و ساز هستند تصریح کرد:  درخصوص حقوق شهروندی هم ما اخطارش را به مالک و سازنده زدیم و هشدار دادیم باید در اسرع وقت این موضوع اصلاح شود.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم رضایت عموم مردم در رابطه با پروژه هسته مرکزی شهر آمل و یا ایجاد بریدگی ها در سطح شهر و یا انسداد خیابان هتل شهر که برای کسبه ها و مردم معضل ایجاد کرده اینچنین پاسخ داد: در مورد هسته مرکزی به نوعی بر اساس شواهد اجتناب ناپذیر است زیرا پل معلق را کسی بر عهده نمیگیرد ما آمدیم یک کاری که کردیم اینکه روی لاین تردد هم به نوعی کارکردیم و میلگرد کار کردیم تا ماشینهای امدادی بتوانند تردد کنند بر روی مسیر درست و کانال سازی کردن همچنان داریم همفکری میکنیم .

مشکل حقوقی پل معلق ادامه دارد

شهردارآمل در خصوص زیبا سازی و رنگ آمیزی پل های معلق آمل  تصریح کرد: ما در مورد پل دوازده چشمه طی عقد قراردادی با میراث فرهنگی و برگزاری مناقصه مجوزش را اخذ کردیم بسبار طرح خوبی است در مورد رنگ کردن پل معلق هم که می دانید سالهاست که با شخصی دعوای حقوقی وجود دارد و این رنگ آمیزی اصلا هزینه زیادی ندارد حتی طراحی نور پردازی آن هم انجام شده و با یکی دو شرکت هم وارد مذاکره شدیم. ولی متاسفانه تا این پرونده تعیین تکلیف نشده ما نمی توانیم سراغ پروژه پل معلق برویم.

وی در خصوص زیباسازی ورودی شهر آمل اظهار کرد: ما در مورد ورودی شهر از سمت هزار سنگر تازه یک مناقصه گذاشتیم که کسی شرکت نکرده و دومین مناقصه هم در ۱۶ دی ماه در حال برگزاری است که دروازه ورودی خیلی خوبی طراحی شده و طرح آماده سازی میدان مورد تایید همه است و در خصوص ورودی از سمت تهران در این طرح به چند مشکل اساسی بر خوردیم آن هم اینکه یک قراردادی داشتیم برای احداث زیر گذر بدون اینکه جابجایی انشعابات لوله گاز و آب بود که لوله گاز رو جابجا کردیم و در مورد لوله آب هم یک سال است که با اداره آب و فاضلاب مراوداتی داریم کار سنگینی است و ۳۵ درصد آب شرب شهرستان از آن سمت وارد شهر میشود و این کار کار خاصی است.

قرارداد 70 میلیارد تومانی در راه است 

در خصوص همسان سازی سردرب مغازه ها یک فاز انجام شده و از کل ۱۸۰۰ متر تاریخ ۱۲ دی ماه مناقصه زمان تعیین شده و ۱۲ میلیارد برای این پروژه برآورد شده و برای پیاده رو سازی هم ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

به نظرمن پروژه های سرمایه گذاری در حدود ۵۰ میلیارد تومان در شهر آمل و یک قرارداد ۷۰ میلیاردی هم در راه است از پروژه های قابل افتخار است و این شیوه ی جدیدی از اجرای پروژه است.

شهردار آمل در پاسخ به سوالی که آیا نیروی حجمی در شهرداری افزایش داشته است این چنین عنوان کرد: نیروهای حجمی جابجا میشوند و نیروی حجمی قطعا اضافه نشده و نکته ظریف هم اینکه در شورا مصوب شد که در پسماند دو تا ده تا نیرو رفتگر بیاورند تاکید موکد کردند که تعهد بدهند درخواست از جای دیگر نداشته باشند.

داوودی درباره مشکل  ترافیک سنگین در آمل  هم اظهار کرد: من در هر پروژه ترافیکی هم در شهرداری و هم دربحث عمران مشاورین متعددی دارم و خودم به تنهایی اظهار نظر نمیکنم و داستان پروژه هزار سنگر که خاص ترین طرح در این پروژه در بین طرحها انتخاب شد و چون از قبل مصوب شد مکلف به انجام آن بودیم.

کوچه های هراز یک درمیان یک طرفه میشود

یک طرحی هم آمده بود که کوچه های خیابانهای هراز یک درمیان یک طرفه شود می دانم که ترافیک هراز بسیار کلافه کننده هست حال اگر هوا بارانی باشد که بدتر هم می شود و با مساعدت سپاه که تا الان هم بسیار همراه بودند خیلی از مشکلات ترافیکی حل خواهد شد و بعد از توافق با سپاه زیر بیست روز پروژه میدان قائم را شروع خواهم کرد.

 

 

قرارداد با شاتل برای تحقق شهر الکترونیک است 

داوودی در خصوص توافق انجام شده شهرداری با عنوان شهر الکترونیک تصریح کرد: قراردادی که با شرکت شاتل بستیم قرارداد خوبی بوده چون از طرفی درآمد خوبی برای شهرداری دارد و خدمات خوبی هم خواهیم گرفت ۴۰ کیلومتر در واقع ما فیبر با کانال آزاد داشتیم و با ۳۰ کیلومتر اضافه تر فیبر نوری وارد چرخه می شود در شهر و خدماتی همچون اینترنت و هوشمندسازی شهر در این بستر مهیا می شود.

این یکی از مهترین زیرساختهایی است که ما می توانیم در شهر داشته باشیم باید در راستای توسعه این یکی از طرح های مورد نیاز شهری است و امیدواریم کمتر از یکسال این کار انجام شود و قرارداد ما ۳ ساله است.

پیشنهاد دادیم  زباله آمل با هزینه شهرداری و آب منطقه ای به خارج از شهر آمل انتقال یابد 

وی در پاسخ به سوالی درباره  راهبرد مدیریت شهری برای حل مشکل  پسماند در آمل اظهار کرد:  واقعا دونیاز مهم به هم پیش اومد بحث آبگیری سد رودخانه هراز هست که یکی از دغدغه های وزارت نیروست و دیگری هم مشکل بزرگ ما در حوزه پسماند است و وزارت نیرو در نتیجه به این نظر رسیدند که ایزولاسیون انجام دهند .

داوودی ادامه داد : و اینکه جلسه ای با ریاست معاونت عمرانی استاندار در دفتر فرماندار آمل تشکیل شد و قرار شد همه مشارکت کنیم و اگرآب منطقه ای هم همکاری کند ما عمارت را تعطیل کنیم و ببریم به شهر دیگری که پذیرش زباله ما باشد و بعد به این نتیجه رسیدند که زباله را ایزولاسیون کنند و جهاد کشاورزی به واسطه شورای معماری شهرسازی پیداکردن مکان زباله تقریبا در همه جای مازندران غیر ممکن است که همه استانداردهای محیط زیست و جهاد کشاورزی را تواما داشته باشد.

شهردار آمل گفت : به همین ترتیب روز قبل در پیش جلسه ای در کارگروه پسماند مازندران دو پیشنهاد دادم یا اب منطقه ای مشارکت کند و ما زباله را جای دیگر ببریم و حاضرم دوبرابر هزینه حمل جدید را هزینه کنم و بقیه را اب منطقه ای هزینه کند تا به شهری که پذیرش زباله ما رادارد و اینکه کارشناسی شود .

 

 

وی در مورد سرنوشت سایت زباله عمارت گفت: خلاصه اینکه ایزولاسیون کردن عمارت یک فرآیند چندساله است و مشکلات خودش را دارد و پیشنهاد دوم اینکه پیمانکارش بیاید فکری جدید کند در این بازه ۲ ساله که این پروژه طول میکشد ما گوشه ای در عمارت بریزیم و آب منطقه ای هم پای کار بیاید و بحث زباله سوز زباله عمارت آمل به جاهای خوبی پیشرفت کرده و این هم نیاز ماست و هزینه هاکمتر می شود اصولا مسیر امحای زباله متفاوت است ، بحث زباله سوز شهر آمل پیشرفت داشته و معاونت ریاست جمهوری هم بودجه خوبی برایش گذاشته و امیدواریم این کار به زودی اتفاق بیوفتد.

 

گزارش و عکس : مریم اکبرپور ، فاطمه اکبرپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *