امام جمعه آمل : در سال جهش تولید بیکار کردن کارگران به دور از انصاف است

به گزارش هراز نیوز : حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه شهر آمل در خطبه های نماز جمعه ( ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) با تسلیت و تعزیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق ع گفت : از اداره آموزش وپرورش آمل و حجت الاسلام ابراهیم زاده تشکر می کنم برنامه ها و خدمات خوبی را در آموزش و پرورش شهر آمل شروع کردند و هفته مقام معلم را خدمت معلمان عزیز تبریک می گویم .

حجت الاسلام یعقوبیان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت هفته کار و کارگر یاد آور شد :اهمیت کار و تلاش آنقدر زیاد است که پیامبر مکرم اسلام صلی الله و علیه و آله وسلم دست کارگر را می بوسد و اگر کار و تولید نباشد جامعه پیش نمی رود و کار موجب بقای اموال و سرمایه شخص است و مایه رشد عقل و استعدادهای آدمی است .

حجت الاسلام یعقوبیان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت هفته کار و کارگر یاد آور شد :اهمیت کار و تلاش آنقدر زیاد است که پیامبر مکرم اسلام صلی الله و علیه و آله وسلم دست کارگر را می بوسد و اگر کار و تولید نباشد جامعه پیش نمی رود و کار موجب بقای اموال و سرمایه شخص است و مایه رشد عقل و استعدادهای آدمی است .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بیان داشت : کار کردن آدمی مایه عزت و شرافت فرد در جامعه می شود و از طرفی هم فقر و فلامت آبرو می برد و جایگاه ادمی را تضعیف می کند و جامعه ای که اقتصاد نداشته باشد فلج می شود و جامعه بدون کار دچار گرفتاری ها می شود .

حجت الاسلام یعقوبیان در ادامه  افزود : کارفرمایان و صاحبان کارخانجات باید با کارکران برخورد عاطفی داشته باشند و سخت گیر نبودن کارفرمایان با کارگران باید در سر لوحه کارشان باشد .

امام جمعه شهر آمل با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که سال ۱۴۰۳ را  بنام جهش تولید نامگذاری کرده اند یاد آور شد : با توجه به این فرمایش حضرت آقا ، سال بیکار کردن کارگران نیست و تصمیمات شما مسوولین نباید دل  مردم و کارگران را به درد بیاورد و آبروی مردم مهم است و در تصمیم گیری دقت بکنید و این را هم بگویم که مسولین محترم شهرستان و  استان نسبت به کشتارگاه این شهرستان تصمیمات نادرست نگیرند . این مشارکت دادن مردم در امر تولید هست ؟ ۸۰ نفر از نان خوردن افتادند و این است تولید ؟ کمی فکر بکنید و اصلاح بکنید تصمیمات خود را ؟ حقوق کارگران باید در همه ابعاد حفظ شود تا انشاالله جامعه کارگری با مشکل روبرو نشود .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در پایان خطبه های دوم نماز جمعه تصریح کرد : از عزیزان نیروی انتظامی تشکر می کنم و البته باید با رصد فنی و دقت لازم باشد و جدیت دارند ولی با کارشناسی و رصد فنی پیش ببرند تا جامعه دچار التهاب نشود و باید همه گروه های مردمی ، سپاه و دیگران هم بیایند پای کار و با رصد فنی و دقت بیشتر تا شاهد جامعه ای با ظاهری اسلامی و دینی داشته باشیم .

حجت الاسلام یعقوبیان از عموم خواهران دینی دعوت کرده است تا در مدارس دینی و حوزه های علمیه خواهران ثبت نام بکنند و سرباز حضرت امام صادق ع و سربازی دین را بر عهده بگیرند .

به هنگام ایراد خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام یعقوبیان پیرامون کار و کارگری ، پلاکارد نوشته ای با موضوع تعطیلی کشتارگاه آمل در دست نماز گزار مشاهده است .

قبل ازخطبه های نماز جمعه ، حجت الاسلام ابراهیم زاده رییس اداره آموزش و پرورش آمل بمناسبت هفته معلم گزارشی از برنامه ها ، اقدامات و فعالیتهای انجام شده و در دست اقدام این اداره از زمان پذیرش مسئولیتش تا کنون  را برای نمازگزاران تشریح کرد.

گزارش و عکس : حسن جوان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *