هراز نیوز :مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله اسپه کلا شهر آمل که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با نیت خیر فردی خداجو احداث و از ابتدای تاسیس ، مبدا و نقطه شروع شور انقلابی مردم غیور آمل بوده است.

 به گونه ای که اکثر تحرکات انقلابی مردم شهر از این نقطه شروع و اهداء جمعی از شهدا و مجروحین انقلاب اسلامی نتیجه این شور مقدس انقلابی می باشد.

در دوران دفاع مقدس نیز این مسجد پایگاه و محل تجمع نیروهای رزمنده ومدافع میهن پاک اسلامی بوده به گونه ای که 36 شهید گرانقدر را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 امروز نیز به اذعان ادارات ونهادهای ذیربط در سطح شهرستان وهمچنین استان مازندران این مسجد جزو مساجد فعال و پیشرو در فعالیت های فرهنگی و مذهبی می باشد و همه این توفیقات مرهون حمایتهای بی شائبه مادی و معنوی اهالی فرهنگ پرور محله اسپه کلا می باشد.

 از جمله فعالیتهای این مسجد، برگزاری نمازهای جماعت صبح، ظهر وعصر ومغرب وعشاء ، برگزاری ادعیه توسل، کمیل وندبه ، برگزاری مراسمات گرامیداشت دهه اول و دوم محرم و دهه آخر صفر، برگزاری مراسمات مربوط به ایام ماه مبارک رمضان ، تهیه سبد کالا جهت خانوارهای بی بضاعت محله ، برگزاری کلاسهای تابستانه برای دانش آموزان ، برگزاری محافل بزرگ قرآنی و… می باشد.

 اما دیر زمانی نیست که با اعلام شهرداری آمل مبنی بر طرح تعریض خیابان رسالت محله اسپه کلا آمل و به تبع آن عقب نشینی مسجد که لاجرم ،کفشداری، سرویس بهداشتی،سرایدارخانه، آبدارخانه وبخشی از حیاط مسجد می بایست که در این طرح قرار بگیرد، هیئت امناء مسجد اقدام به خرید یک قطعه ملک واقع در ضلع شمالی مسجد به مبلغ 000/000/260 ( دویست وشصت میلیون ) تومان نموده و تاکنون مبلغ 000/000/60 از آن را پرداخت و با توجه به تقبل مبلغ 000/000/50 تومان دیگر توسط فردی خیر ، مابقی مبلغ ( 000/000/150 تومان ) ، بدهکاری مسجد به فروشنده می باشد .

از آنجائیکه هدف از خرید این ملک ، ساخت مجتمع فرهنگی و همچنین حسینیه وتوسعه فضای مسجد وشبستان بوده و محله اسپه کلا نیز از بافت قدیمی خود فاصله گرفته و شهروندان نیز به زندگی آپارتمانی روی آورده اند که متعاقب آن افزایش چشمگیر جمعیت می باشد و در بسیاری از مناسبتها کار به بیرون نشینی نمازگزاران و علاقمندان خاندان عصمت وطهارت می انجامد،جا دارد که افراد خیر و خیراندیش و همچنین ادارات ونهادهای ذیربط به مرتفع شدن این مشکل به هر نحو مقتضی اقدام نمایند. بدین منظور شماره حساب: 2314444 نزد بانک سپه مرکزی آمل آماده دریافت هدایای نقدی خیرین ارجمند می باشد.

ضمنا نشانی مسجد: شهرآمل- محله اسپه کلا – 200 متر بالاتر از بیمارستان 17 شهریور می باشد .
      شماره های تماس اعضای هیئت امناء مسجد:   09113219358 ( جعفرقلی زاده) – 09111005679 ( یوسفی) – 09113209261 ( کاظمیان )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *