هرازنیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: شورای قرآنی در استان برنامه‌ریزی را به سمتی سوق مي‌دهد تا مازندران در برنامه پنجم به بیش از 700 مدرسه قرآنی دست یابد.

محمدعلی امیری با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی دیربازده هستند و پرچمداران اینگونه فعالیت‌ها مظلوم واقع می‌شوند، بیان داشت: رویکرد آموزش و پرورش تربیت قرآنی است.
‌وي خاطرنشان كرد: بر‌اساس مطالبه وزیر آموزش و پرورش، افزایش 10 هزار مدرسه قرآنی به 20 هزار مدرسه قرآنی در سطح کشور در دستور كار است.
‌مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصريح كرد: شورای قرآنی در استان مازندران، برنامه‌ریزی را به سمتی سوق مي‌دهد تا مازندران در برنامه پنجم به بیش از 700 مدرسه قرآنی دست یابد.
‌وی افزود: تربیت دانش‌آموزان به علوم و معارف قرآنی در سن پايین از وظایف آموزش و پرورش است تا در سن بزرگسالی به تفسیر قرآن برسند که در این بخش آموزش و پرورش نیازمند حمایت جدی از سوی همه دستگاه‌های اجرایی فرهنگی است.
‌مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه 362 مدرسه قرآنی در سطح استان فعالیت دارند، بیان داشت: 26 هزار دانش‌آموز در مدارس قرآنی استان از طریق متخصصان در حال فراگیری علوم قرآنی هستند و افزایش دو برابری فعالیت‌های قرآنی به صورت تخصصی در مدارس این حوزه، نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولان استان است.
‌اميري گفت: 30 مرکز دارالقرآن در استان مازندران فعالیت دارد در بخش آموزش‌های عمومی در غرب استان روند خوبی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی اتخاذ شده است.
‌وی با اشاره به اینکه توجه به ایجاد مدارس وابسته به علوم قرآنی در مازندران انجام شود، اظهار داشت: هر شهری یک مدرسه علوم قرآنی ایجاد شود تا دانش‌آموزان در کلاس دروس روزانه به علوم قرآنی تخصصی بپردازند.
‌مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پايان گفت: آموزش و پرورش با افزایش مدارس قرآنی به علوم و معارف قرآنی روی آورده است.
منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *