سردار شهید یوسف سجودی فرمانده تیپ سوم لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب ، گردان های صاحب و حمزه لشکر ۲۵ کربلا + تصاویر منتشرنشده

به هيچ وجه نبايد به کسانی ديگر که از من بهتر بلد هستند و پر استعدادترند حسودی کنم؛ زيرا خداوند استعداد و ذوق را در همه به وديعه گذارده است. پس نبايد به ديگران حسودی کرد بلکه بايد خوشحال شد و از خداوند خواست که آنها را در تحصيلشان موفق کند.

برادر پاسدار که لباس سپاه بر تن پوشيدی اين را بدان وقتی مردم برای تو ارزش قائل می شوند و احترام می گذارند نکند که خدای ناکرده به خود مغرور شوی و فکر کنی منی هستی.

 

نفر دوم از راست: سردار شهید یوسف سجودی

هدف من اين است که يکی از علمای فيلسوف اسلام در عصر خود باشم و تا آنجا که می توانم غرق در اين قسمت از علوم اسلام شوم و سپس آن را با فلسفه های مکاتب ديگر مقايسه کنم تا امتيازات فلسفه اسلامی برای من بيشتر روشن شود و بعد از آن علم را برای خوشنودی خدای متعال نشر و تدريس دهم نه برای خودنمايی وجاه طلبی و مقام پرستی. انشاألله و تعالی برای رسيدن به اين هدفم حتماً بايد مراحلی را پشت سر بگذارم و آن شامل چند قسمت می شود:

۱- حداقل خوابم بايد در شبانه روز ۴ ساعت و حداکثر ۶ ساعت باشد.

۲- غذا بايد به اندازه نياز بخورم.

۳- از هر فرصتی بايد استفاده بکنم و درباره مسائل دنيوی نبايد زياد فکر کنم و همچنين در مورد چيزهايی که مربوط به هدفم نيست نبايد فکر کنم يا وقتم را صرف اين نوع کارهای بيهوده کنم .

۴- بايد قاطع باشم، که هستم و دارای اراده توانا و مستحکم که هرمشکلی برای من هيچ باشد. چنانکه استاد جعفر سبحانی فرمودند: رمز موفقيت داشتن اراده توانا است که مشکلات را از ميان بردارد.

۵- کنترل نفس – يکی اينکه بايد تا آنجا که می توانم نفسم را تحت کنترل و غلام عقل درآورم و چنانکه آقای محلاتی می فرمايند: اين نفسهای سرکش را مهار کنيد که لجام گسيخته و خودسرند. اگر از آنها پيروی کنيد، شما را به بدترين پرتگاه می افکند.

۶- الکسيس کارِل (صاحب کتاب؛”انسان موجود ناشناخته”) فرمود: هنگام ولادت افراد با هم اختلافاتی در ظرفيت فکر دارند ولی برای رشد آن تمرين دائمی و شرايط خاصی ازمحيط که به خوبی نمی شناسيم ضروری است، مطالعه کامل و عميق اشياء و عادات به قضاوت صحيح و نظم و آشنايی با منطق و استعمال زبان رياضی قدرت فکر را می افزايد، برعکس مشاهدات ناتمام و عجولانه، توجه سراسری، تنوع تصورات و فقدان نظم و کوشش رشد فکری را مانع می شود.

۷- نمازم را آهسته بخوانم با حضور قلب و سطور کل، هيچ فکری جز معانی نماز درنظرم نيايد و شب جمعه را نماز شب بخوانم و سعی کنم که نماز قضاء خود را بخوانم .

۸- سه روز در هفته را روزه بگيرم روز شنبه، دوشنبه و پنج شنبه.

۹- سير مطالعات تا مهرماه آينده بايد به اين ترتيب باشد: ۱- اصول جامع المقدمات ۲- صرف ونحو (تاليف:رضايی) ۳- عربی آسان (هردوجلد) ۴- صرف ساده /فروع، سخنرانی ها، نوارسخنرانی آقای مطهری و کتابهايش و روزنامه ها و اخبار تلويزيون، مقاله نويسی، داستان نويسی، تمرین خطابه، تمرين دستورزبان فارسی/

۱۰- طريقه مطالعه و درس خواندن بايد به صورت زير باشد:

 

الف- تمام فکر و قوای ذهنی خودم را بايد متمرکز مطلب درس يا کتب مطالعه، بکنم و آهسته و بدون هيجان و آرام بخوانم و از تندخواندن و سريع يک مطلب را خواندن و با هيجان خواندن، دوری کنم و مطالب مهم يک کتاب را در دفتر بنويسم.

 

ب- به هيچ وجه نبايد به کسانی ديگر که از من بهتر بلد هستند و پر استعدادترند حسودی کنم؛ زيرا خداوند استعداد و ذوق را در همه به وديعه گذارده است. پس نبايد به ديگران حسودی کرد بلکه بايد خوشحال شد و از خداوند خواست که آنها را در تحصيلشان موفق کند و بعد اگر هر کسی از من يک انتقاد کرد چه درمورد درس و چه درمورد رفتار، نبايد ناراحت شوم بلکه بايد خوشحال شوم و از آن شخص تشکر کنم و بعد هر چه ياد گرفتم به هيچ وجه آنرا احتکار نکنم، بلکه آنرا برای پيشرفت انسانها در دسترس مشتاقان علم و دانش قرار دهم و هم اينکه بطور کل نبايد به علم خودم مغرور شوم و يا بر ديگران فخر بفروشم.

 

از راست: …/سردار شهید یوسف سجودی/ سرلشکر شهیدحاج حسین بصیر / حاج علی امانی

 

ویژه پاسداران

۱- برادران سپاهی همچنانکه پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد(ص) فرمودند: يک پاسدار بايد با تقوی باشد و از تمام کارهائی که خداوند حرام کرده است دوری نمايد.

 

۲- پاسدار اسلام باید با خلوص و بی ريا باشد و بکوشد همواره کارهايش برای خدا باشد و عملی که انجام می دهد برای مدح و ستايش نباشد چون اين کار هيچ ارزش اخروی ندارد، برای نفست بود نه خدا.

 

۳- پس تو ای برادر پاسدار که لباس سپاه بر تن پوشيدی اين را بدان وقتی مردم برای تو ارزش قائل می شوند و احترام ميگذارند، نکند که خدای ناکرده به خود مغرور شوی و فکر کنی منی هستی.

 

۴- برادر عزيزم هر زمان که شيطان سويت آمد، اين را به خودت بگو: که ای نفس مکاره مگر من چه کاری انجام دادم که به خود ببالم. به اين ارزش که مردم برای من قائل می شوند به خاطر خون پاسدارانی هست که در سراسر کربلای ايران به زمين ريخته است. اين را پاسداران شهيد به ما داده اند وگرنه من کاری انجام نداده ام.

 

۵- برادران سپاهی، سعی کنيد تا می توانيد به سپاه نظم دهيد و از بی نظمی دوری کنيد که اين بی نظمی ها ضررهای بزرگی به ما زده است.

 

۶- برادران عزيزم تا می توانيد خود را بسازيد و در نماز جمعه ها شرکت کنيد و دعای کميل را به جای بياوريد و نماز شب را حتماً بخوانيد و دعای فرج امام زمان(عج) را هر روز و شب بخوانيد تا خداوند فرجش را هر چه زودتر نزديک بگرداند و از خداوند بخواهيد تا انقلاب مهدی (عج) عمر امام عظيم الشان (آية الله العظمی روح الله الموسوی الخمينی) را طولانی بگرداند. انشا ألله

 

۷- برادرانم، سفارشم به شما اين است که به فکر ماديت و اين دنيا نباشيد که همه اينها آزمايش است برای انسان. همچنانکه علی (ع) فرموده است: دنيا همانند ماری است که وقتی به رويش دست می کشی نرم و لطيف است ولی زهرش کشنده. سعی کنيد بيشتر به فکر آخرت باشيد و به فکر معاد و به فکر مردم باشيد. به فکر آن روزی بيافتيد که خداوند از همه کس حساب می کِشد و می گويد: ای انسان که من تو را خلق کرده ام و به تو انواع و اقسام نعمت ها داده ام تو در دنيا چه کار کرده ای؟ آيا به مستمندان کمک کرده ای؟ آيا به خدا و روز معاد ايمان آورده ای؟

 

۸- برادران به هوش باشيد که نکند خدای ناکرده اسير دنيا شويد و دنيا شما را در شکم خود ببلعد که ديگر پس از مردن توبه قبول نمی شود. در نماز خواندن کاهلی نکنيد و همواره پيرو ولايت فقيه باشيد تا با ديد وسيع در خط اصيل انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمينی قدم برداريد.

ديگر سفارش نمی کنم زيرا سفارشات زياد در قرآن کريم و نهج البلاغه ، و ساير کتب اسلامی برای هدايت بشر موجود است.

والسلام يوسف سجودی

 

 

از راست: سید محمد موسوی/ سردار شهید یوسف سجودی/ سردار شهید حاج جعفر شیرسوار

 

/ به زودی سری کامل مطالب در مورد سردار شهید یوسف سجودی در همین وبلاگ منتشر خواهد شد/

به کوشش: پیروزپیمان

با تشکر فراوان از: کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان مازندران

منبع :لشکر 25 کربلا

پایگاه حفظ نقش و ارزش های لشکر ویژه 25 کربلا در دفاع مقدس

5 thoughts on “سردار شهید یوسف سجودی فرمانده تیپ سوم لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب+ تصاویر منتشرنشده”
  1. عزیز دل،شهید سجودی نفر دوم از سمت چپ هست یه نگاه به عکس اصلیش بندازی بد نیست

  2. عذر خواهی می کنم شهید سجودی نفر دوم از سمت راست و بعدش شهید بصیر هستش

  3. سلام اگه توجه کرده باشید.. نوشتم از راست: برای نفر اول 3 نقطه گذاشتم یعنی نمیشناسمش، نفر دوم سجودی..نفرسوم حاج بصیر و نفر چهارم علی امانی..کجاش اشتباهه؟

    خوب متوجه نشدید

  4. خدایا مرگ ما رو شهادت و عمر ما رو عبادت رقم بزن .خدا انشاا…. شهید کنه منو در راه انقلاب سیدالشهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *