مگر نظام پزشکی تابع قوانین جمهوری اسلامی نیست؟

 

هرازنیوز: ✅با برخوردهای قاطعی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با افراد صورت گرفت قانون پذیری آن مجموعه احراز شد، اما اکنون نوبت سازمان نظام پزشکی است که قانون پذیری خود را به نمایش بگذارد یا عدم تمکین به قانون را نشان دهد…

 

✅طی روزهای اخیر یک پزشک در شهرستان آمل و در مراسمی که سازمان نظام پزشکی متولی آن بود در اقدامی هنجارشکنانه و در حالیکه کشف حجاب کرده بود لوح تقدیر خود را دریافت کرد.

 

✅این قانون شکنی پزشک مزبور در حالی صورت می‌گیرد که اکثریت قریب به اتفاق پزشکان ما متعهد به قانون و مقید به اسلام هستند و از این قشر چه در طول دفاع مقدس و چه در دوران همه گیری کرونا شهدای زیادی داشته ایم.

 

✅دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راستای عمل به قانون و برخورد با قانون شکنان هر ۳ مدیر خود در شهرستان آمل را به صرف حضور در مراسم و عدم واکنش به این قانون شکنی کنار گذاشت و افراد جدیدی را جایگزین آنها کرد که در جای خود این دغدغه قابل تقدیر است اما جای سوال است که سازمان نظام پزشکی در کجای ماجرا است؟

 

✅آیا سازمان نظام پزشکی بعنوان متولی صدور پروانه پزشکی و نظارت بر روند کار پزشکان تابع قوانین جمهوری اسلامی نباید باشد یا اینکه این سازمان قوانینی که می پسندد را تابع است و قوانینی چون قانون حجاب را قبول ندارد؟

 

✅آنچه که محرز است آن برنامه توسط سازمان نظام پزشکی انجام شده و تقدیرنامه هم با امضای رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس نظام پزشکی آمل بوده است، اما در این بین واکنش لازم را از سوی نظام پزشکی شاهد نبوده ایم.

 

✅ سازمان نظام پزشکی استان مازندران ترجیح داد سکوت کند و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور هم در مصاحبه ای پیگیری قانونی روسای علوم پزشکی مازندران و بابل را زیر سوال برد.

 

✅در مصاحبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران جایی قید نشده بود که پروانه پزشک متخلف تعلیق شده، بلکه اطلاع رسانی شده بود که تعلیق پروانه در دستور کار سازمان نظام پزشکی قرار گرفته و در همان مصاحبه از ساحت پزشکی نیز دفاع شده بود، اما رئیس سازمان نظام پزشکی بجای پیگیری و برخورد با قانون شکنی و عذرخواهی از جامعه با استناد به اخبار تحریف شده شبکه های تروریستی و معاند بر علیه روسای دانشگاه ها موضع گرفت به گونه ای که این موضوع در ذهن متبادر می شود این سازمان و مسئولانش در نظام جمهوری اسلامی مستقر نیستند.

 

✅با برخوردهای قاطعی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با افراد صورت گرفت قانون پذیری آن مجموعه احراز شد، اما اکنون نوبت سازمان نظام پزشکی است که قانون پذیری خود را به نمایش بگذارد یا عدم تمکین به قانون را نشان دهد. و صد البته جامعه منتظر عذرخواهی رسمی برگزارکنندگان مراسم که نظام پزشکی بوده نیز هستند.

🔸خبرنگار:سعیدسماواتی لاریجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *