فرستاده روسيه در ناتو اعلام كرد كه اين ائتلاف قصد دارد با به راه انداختن يك كمپين نظامي عليه سوريه، حكومت بشار اسد را سرنگون كند.

به گزارش هراز نیوز به نقل از (ايسنا)، ديميتري روگوزين، فرستاده روسيه در ناتو در مصاحبه با روزنامه روسي ايز‌وستيا، اعلام كرد: سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) هم‌چنين قصد دارد در بلند مدت ايران را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، روگوزين خاطرنشان كرد: بيانيه‌اي كه از سوي سازمان ملل صادر شد و طي آن اعلام شد كه اوضاع سوريه هنوز مداخله نظامي ناتو را نمي‌طلبد، نشان مي‌دهد كه يك كمپين نظامي براي اين كار در حال راه‌اندازي بوده است.

وي اظهار داشت: اين امر يك نتيجه‌گيري منطقي درباره‌ عمليات‌هاي نظامي است كه كشورهاي غربي مشابه آن را در آفريقاي شمالي انجام دادند.

فرستاده روسيه در ناتو گفت كه مسكو درس‌هايي را از عمليات ليبي گرفته است و همچنان با صدور هرگونه قطعنامه عليه سوريه مخالفت خواهد كرد.

وي افزود: ائتلاف ناتو قصد آن دارد كه تنها با رژيم‌هايي به مقابله نظامي بپردازد كه نگرش‌شان با نگرش غرب يكسان نيست.

اين ديپلمات روسي همچنين درخصوص عواقب تنش‌ها و درگيري‌ها در منطقه هشدار داد.

به گفته‌ روگوزين، ناتو قصد دارد با راه‌اندازي كمپين نظامي عليه سوريه، به براندازي رژيم بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه كمك كند و به دنبال اين امر، ايران را در منطقه مورد حمله قرار دهد.

شوراي امنيت سازمان ملل پيش‌تر خشونت‌ها در سوريه را محكوم كرد و از مقام‌هاي اين كشور خواست از بروز خشونت جلوگيري كنند. با اين حال اين شورا اعلام كرد، اوضاع سوريه در حدي نيست كه مستلزم مداخله نظامي نيروهاي ناتو باشد.

در همين حال در حاليکه عمليات ارتش سوريه در شهر حماة ادامه دارد، رهبران آمريکا، فرانسه و آلمان بر تشديد فشارها بر حکومت بشار اسد تاکيد کرده‌اند.

کاخ سفيد با صدور بيانيه‌اي اعلام کرده که باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا طي تماس تلفني با نيکولا سارکوزي، رئيس جمهوري فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره سوريه به رايزني پرداخته است.

بنا بر بيانيه کاخ سفيد، رهبران سه کشور موافقت کرده‌اند که براي تحت فشار قرار دادن حکومت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه، اقدامات بيشتري را مورد بررسي قرار دهند.

بر اساس اين بيانيه، اوباما، سارکوزي و مرکل “خشونت‌هاي خودسرانه” در سوريه را محکوم و از بيانيه اخير شوراي امنيت در اين رابطه استقبال کرده‌اند.

با اين وجود، آمريکا هنوز رسما خواهان کناره گيري رئيس جمهوري سوريه نشده است.

حکومت سوريه چنين اظهاراتي را دخالت در امور داخلي کشورش مي‌داند و مي‌گويد که در ناآرامي هاي جاري، با گروه‌هاي مسلح تبهکار مبارزه مي‌کند.

در همين حال وزارت خزانه داري آمريكا، پنجشنبه محمد حمشو، سرمايه دار بزرگ و از اعضاي پارلمان سوريه را به اتهام پيشبرد منافع مالي بشار اسد، رئيس جمهوري اين کشور، تحريم کرد.

اين در حاليست که مخالفان سوري از دولت اوباما خواسته‌اند که صنايع نفت و گاز سوريه را تحريم کند.

آمريکا تاکنون شمار زيادي از مقام‌هاي سوري به ويژه، رئيس جمهوري اين کشور را تحريم کرده است.

بشار اسد و مقامات سوريه از زمان آغاز ناآرامي‌ها در اين كشور بارها “گروه‌هاي خلافکار مسلح” را که از سوي قدرتهاي خارجي حمايت مي‌شوند مسئول ايجاد ناآرامي‌ها معرفي کرده‌اند.

از سوي ديگر، ديميتري مدودف، رييس جمهوري روسيه در واکنش به اتفاقات اخير در سوريه گفته است که اگر بشار اسد فورا نسبت به انجام اصلاحات در کشورش و مصالحه با مخالفان اقدامي نکند، با “سرنوشتي تلخ” روبه‌رو خواهد شد.

One thought on “فرستاده روسیه در ناتو :هدف ناتو ؛ اول سوریه بعد ایران”
  1. اره. اما اگه ناتو موفق بشه که تو ایران جنگ برپا کنه چی؟
    اگه شایعه پراکنی کنه و تفرقه افکنی و… کنه چی؟
    حالا که عراق و سوریه و لبنان از ایران دفاع می کنن عربا زورشون امده با کمک امریکا خواستن اول سوریه رو از پا در بیارن بعد حالا هم گفتن نوبت ایرانه اینا هم (امریکا) که به راحتی شورش راه میندازن واسه همین ما مجبوریم که با این لعنتی ها صلح یا همون مذاکره کنیم البته اگه عربستان احمق مانع نشه.
    بلاخره تا 5 یا 6 سال دیگه این امریکای لعنتی کارشو می کنه.
    الان تو سوریه انقدر قتل و قارت می کنن که اگه اسراعیل هم حمله می کرد نمی تونست به اندازه ای اینا به خودشون ضربه زدن ضربه وارد کنه الان تو اسلام انقدر قتل و قارت زیاده که به هر اروپایی اسم اسلامو بیاری یاده کشت و کشتار می افته. اگرم تو ایران جنگ بشه متاسفانه شیعه سونی رو می کشه و سونی هم شیعه رو و ناتو هم اخرسر میاد بمب بارون می کنه و سراسر ایرانو داغون می کنه. مرگ بر امریکا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *