بر اساس این گزارش که نتایج آن را روزنامه انگلیسی «گاردین» منتشر کرده است، برخلاف توصیه کشورها به خلع سلاح هسته ای، آمار نشان می دهد که در ده سال آینده سرمایه گذاری برای ساخت سلاح هسته ای به بالاترین میزان خود خواهد رسید. اما کشورها چه مبالغی را برای توسعه سلاح های هسته ای خود برای سال های آینده در نظر گرفته اند؟
سرویس بین الملل ـ شورای اطلاعات امنیتی آمریکا و انگلیس اعلام کرده است که در ده سال آینده بالاترین حجم سرمایه گذاری در جهان برای ساخت و توسعه سلاح هسته ای خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، بر اساس این گزارش که نتایج آن را روزنامه انگلیسی «گاردین» منتشر کرده است، بر خلاف توصیه کشورها به خلع سلاح هسته ای، آمار نشان می دهد ک در ده سال آینده  سرمایه گذاری برای ساخت سلاح هسته ای به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

بنابر این گزارش، آمریکا در ده سال آینده 700 میلیارد دلار برای ساخت و توسعه سلاح هسته ای هزینه خواهد کرد، علاوه بر این حدود 92 میلیارد دلار دیگر برای توسعه کلاهک های هسته ای و همچنین ساخت 12 زیر دریایی و موشک های کروزی که قابلیت حمل سلاح هسته ای را خواهند داشت، اختصاص خواهد داد.

این در حالی است که روسیه نیز فقط 70 میلیارد دلار برای توسعه سیستم های پرتاپ موشک هسته ای خود هزینه خواهد کرد و علاوه بر این در حال توسعه زیر دریایی های می باشد که بتوانند موشک های بالستیک و کروز را حمل کنند.

این گزارش می افزاید: کشور چین در حال تولید و توسعه موشک های میان برد و بلند برد خود و نیز در حال ساخت 5 زیر دریایی مجهز به انواع تجهیزات موشکی است تا قدرت تسلیحات هسته ای خود را افزایش دهد.

علاوه بر این، فرانسه نیز در حال ساخت 4 زیر دریایی مجهز به موشک های بالستیک و همچنین مجهز کردن هواپیما هایی است که قادر به حمل سلاح هسته ای هستند.

از سویی، پاکستان به دنبال ارتقاء موشک های شاهین دو است. این کشور همچنین موشک های کروز خود را توسعه می دهد و در حال باز طراحی سلاح های هسته ای خود می باشد.

از سوی دیگر، هند موشک های میان برد و بلند برد خود را توسعه خواهد داد. کشتی هایی را خواهد ساخت که قادر به پرتاب موشک های بالستیک باشد. این کشور همچنین در حال طراحی 4 زیر دریایی است که می تواند موشک های هسته ای را پرتاب کند.

رژیم صهیونیستی نیز موشک های هسته ای جریکو خود و همچنین زیردریایی های هسته ای بیشتری را طراحی و تولید خواهد کرد که به سامانه های الکترونیک پیشرفته ای مجهز خواهد شد.

علاوه بر این انتظار می رود کشورهای چین، هند، اسرائیل، فرانسه و پاکستان مقادیر قابل توجهی را برای توسعه سیستم های موشکی خود در ده سال آینده اختصاص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *