هراز نیوز :مسلم مسلمی فرمانده سپاه آمل در گفتگو با خبرنگار هراز نیوز از عدم آگاهی نسل جوان جامعه از حماسه ششم بهمن ابراز نگرانی کرد.

مسلمی با اشاره به اینکه هنوز حماسه ششم بهمن برای نسل امروز ما شناخته شده نیست، گفت از آنجا که این حماسه مردمی در اسناد جمهوری اسلامی ثبت شده و حضرت امام در بیانات و وصیت  نامه خود از حماسه شش بهمن و دلیرمردی مردم آمل یاد کرده است ما باید این واقعه بزرگ را زنده نگه داریم.

وی همچنین افزود، نسل امروز از اهداف گروه های معاند وعلت انتخاب شهر آمل برای حمله شان، هیچ اطلاعی ندارند.عملیات آمل، تنها به ششم بهمن معطوف نمی شد. از آذر ماه همان سال عملیاتی برای ایجاد ناامنی در شهر و اطراف آن صورت می گرفت. چندی پیش از حماسه ششم بهمن, اتحادیه کمونیست ها تشکیل شد و به دلیل اینکه مردم آمل از دیرباز روحیه انقلابی داشتند وهمچنین آمل از نظر موقعیت جغرافیایی به دلیل دارا بودن جنگل های انبوه، محل مناسبی برای استتار محسوب می شد، آمل را انتخاب کردند. ایشان درنظرداشتند که در تیر ماه سال بعد به شهر حمله کنند ولی مجبور شدند عملیات  زودتر را انجام دهند.

 مسلمی با ابراز خرسندی از اقدامات صدا و سیما در خصوص ساخت مستند های متعدد درجهت معرفی و بزرگداشت حماسه 6 بهمن، از همه سازمانها و پایگاهها علی الخصوص صدا و سیما، آموزش و پرورش ، اداره اوقاف و سایر نهاد ها خواست که با مراجعه به اسناد و مدارک موجود در سپاه و به دور از هرگونه تحریف به این حماسه مردمی بپردازند و به بالا بردن سطح آگاهی جوانان امروز و فردای این مرز و بوم کمک کنند.
فائزه سلیمی  هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *