رئیس پلیس آمل از شناسایی 18 نقطه جرم‌خیز در این شهرستان خبرداد.
ولی‌الله گنجیان صبح امروز در نشست مطبوعاتی جمعی از خبرنگاران آمل به مناسبت هفته ناجا در دفتر ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان شعار این هفته را پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار بیان کرد و گفت: مهمترین هدف نیروی ناجا ایجاد امنیت و آسایش برای مردم است تا شهروندان آن را احساس کنند.
وی با بیان اینکه پلیس به معنی جامعه محوری است، تصریح کرد: برای رسیدن به وضع مطلوب تعامل بین همه دستگاه‌های اجرایی لازم است.
گنجیان با تاکید براینکه امنیت یک تولید اجتماعی است و ناجا حافظان مردم هستند، ابراز داشت: برای رسیدن به این وضع مشارکت همه دستگاه‌های اجتماعی ضروری است و این تعامل موجب گسترش بین مردم خواهد شد.
این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته ناجا از اجرای همایش‌های متفاوت، پرسش و پاسخ از سوی مردم و پلیس بیان کرد و گفت: به مناسبت این هفته پیامک‌های هشدارهای ناجا به طور مستمر از سوی این شهرستان به تلفن‌های مردم ارسال خواهد شد.
وی بیان داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان و حضور در اقامه نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه در سه شهر دابو و دشت‌سر، امام‌زاده عبدالله(ع) و آمل از دیگر برنامه‌های این ارگان خواهد بود.
گنجیان از کاهش 32 درصدی تصادفات این شهرستان در شش ماهه نخست سال‌جاری خبردادو گفت: با توجه به راه‌اندازی پایش تصادفات این آمار به طور ماهانه انجام و به صورت ریز مورد به ثبت می‌رسد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل با اعلام اینکه طی این شش ماهه 18 نقطه جرم‌خیز آمل شناسایی شده است، اذعان داشت: با تلاش عوامل نیروی انتظامی هم‌اکنون منطقه جرم‌خیز کوچه جهان‌بخش این شهرستان پاکسازی و از سوی این نهاد یک دستگاه کانکس در ورودی کوچه برای نگهبانی از منطقه گذاشته شد.
وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته امسال شهرستان آمل با افزایش 61 درصدی کشفیات موادمخدر مواجه بوده است، افزود: در حال حاضر سرقت قرارگاه در این نهاد تشکیل و هر هفته به ارائه گزارش پرداخته می‌شود که تاکنون 18 درصد کاهش سرقت، 9 درصد افزایش کشف سرقت و 12 درصد افزایش دستگیری به ثبت رسیده است.
گنجیان با اشاره به اینکه تاکنون 157 پلیس افتخاری با ناجای آمل همکاری دارند، ادامه داد: این افراد در بحث پیشگیری و اطلاعات و آگاهی همکاری دارند.
رئیس پلیس آمل با تاکید براینکه شهرستان آمل دارای پیشینه دیرینه و دارای فرهنگ کهنی است، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از مناطق محروم و آسیب‌پذیر تاکنون کارهای فرهنگی کمتر صورت گرفته است در حالی‌که برای اجرای کار فرهنگی نیاز به بودجه نیست و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با تعامل و مشارکت وارد این کار شوند.
توقیف 6هزار و 300 دستگاه خودرو در آمل
وی از توقیف 6هزار و 300 دستگاه خودرو در شش ماهه سال‌جاری در این شهرستان مطرح و عنوان کرد: با توجه به تخلفات صد درصدی در این شش ماهه در آمل 75 درصد افزایش تصادف حادثه‌ساز و 20 درصد افزایش اعمال قانون به ثبت رسیده است.
گنجیان با اشاره به اراذل و اوباش تاکید داشت: ناجا با این قشر نابهنجار اجتماعی به شدت برخورد خواهد کرد و اراذل و اوباش چاقوکش یا تیرانداز را ظرف یک ساعت یا کمتر دستگیر خواهد کرد.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: طی شش ماه نخست سال‌جاری 8هزار و 219 مورد به 110 ثبت شده که از این تعداد 5هزار و 481 مورد تماس و 2هزار و 738 مورد حضوری به این نهاد بوده است.

هراز نیوز: کبریا مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *