روابط دیرینه برخی از مسولان کشتی ایران و حضور آنها در فدراسیون جهانی کشتی و دوستی شان با مارتینتی هم باعث نشد فیلا تصمیمش را اجرایی نکند و حالا یزدانی خرم ناباورانه شاهد صدور رایی است که گمان می کرد خفیف تر از این خواهد بود.

گروه ورزشی مشرق – “توطئه و دسیسه خارجی”؛ هنوز زمان زیادی از این گفته دبیرکل فدراسیون کشتی نگذشته بود که فیلا دو شانس بزرگ ایران برای کسب مدال در المپیک را برای دو سال محروم کرد.
بابك قرباني و امير علي‌اكبري دو فرنگی کاری هستند که در تازه‌ترين ليست محرومان دوپينگ منتشر شده از سوي فيلا به علت استفاده از “آنابوليك استروئيد”، دو سال خانه نشین می شوند.
از اين دو پيش از رقابت هاي جهاني كشتي تركيه، در اردوي تيم ملي در تهران نمونه‌گيري شده بود و البته، بابك دژباني هم  كه در رقابتهاي جوانان جهان در سال جاري در بخارست شركت كرده بود، به علت استفاده از ماده ممنوعه “نوران دروسترون” به این فهرست اضافه شد.
از همان زمان اعلام خبر دوپینگ فرنگی کاران، تناقض گویی بین مسولان کشتی آشکار بود.
عارف ربطی از طرح توطئه خارجی برای کشتی ایران خبر داد، اما محمد بنا، سرمربی تیم ملی فرنگی ایران، این ادعا را قبول نداشت.
او هرگز طرح توطئه علیه کشتی ایران را نپذیرفت چرا که معتقد بود با وجود اینکه ماموران کنترل دوپینگ روس هستند اما “وادا” اینقدرها هم بی در و پیکر نیست.
بنا که دو دوره تیمش را  قهرمان جهان کرده بود در زمان وقوع این حادثه گفت؛ “هیچ چیز بهتر از حقیقت و پاکی نیست وباید با حقیقت کنار آمد و همچنان به دنبال پاک سازی فضای کشتی بود”.
نابغه کشتی فرنگی ایران  علی رغم اینکه که در زمان اعلام خبردوپینگ شوکه شده بود و پذیرفتن این واقعیت تلخ برایش سخت بود، اما نشان داد چقدر حرفه ای و کار بلد است.
پس از این واقعه، بابك قرباني و امير علي‌اكبري استفاده آگاهانه از مواد نیروزا را رد کردند، سرمربی تیم ملی هم گفت که این دو قسم خوردند چنین کاری نکرده اند، اما بهرام افشارزاده، دبیرکمیته ملی المپیک ایران مطمئن بود این ورزشکاران خودسرانه دوپینگ کرده اند و با این اقدام، هم به خود ضربه زدند و هم به ورزش ایران.
پس از اعلام این موضوع تا امروز، فدراسیون برای کم کردن میزان محرومیت دو فرنگی کار دوپینگی تلاش زیادی کرد و البته امیدهایی هم داشت؛ امید به روابط طولانی مدتی که بین اهالی کشتی ایران و مارتینتی و مردان تصمیم ساز در فیلا وجود دارد.
اما دوستی کشتی ما با فیلا و رئیسش که اغلب با طعم پسته بود و فقط درقاب تابلو فرش های ایرانی اهدایی نمایان بود وهرگز پای این رفاقت به استیفای حق ما روی تشک منجر نشد، این بار هم باعث نشد فدراسیون جهانی تصمیمش را اجرایی نکند و حالا که حدود یک ماه تا سفر مارتینتی به ایران باقی مانده، یزدانی خرم ناباورانه شاهد صدور رایی است که گمان می کرد خفیف تر از این خواهد بود.
مارتینتی در حالی به ایران سفر می کند که سايت فدراسيون جهاني نام این دو ورزشکار را در لیست دوپینگی ها قرارداده  و از نظر فیلا، یعنی بابك قرباني و امير علي‌اكبري محروم هستند وشاید این یک پیام روشن برای یزدانی خرم و آنهایی است که در رویایشان دنبال جلب نظر مارتینتی هستند.
یزدانی خرم خیلی هم ناامید نیست چرا که این ماجرا یک روی دیگرنیز دارد که البته با همه امیدواریی که برای مسئولان فدراسیون بوجود آورده، پیچیدگی هایی را به همراه دارد.
فدراسيون كشتي ايران در دو ماه گذشته با آوردن استدلال هايي مثل اينكه هر دوي اين ورزشكاران با ميل شخصي و به صورت داوطلبانه تست داده اند، سعي در راضي كردن فدراسيون جهاني داشت و البته در اين بین سكوت رييس سوئیسی فدراسيون جهاني هم امیدهای آنها را زنده کرد.
در همین زمینه شایعاتی نیز مطرح شده که مارتینتی به مسوولان كشتي ايران اعلام كرده، حاضر است مقدمات رفع اتهام يكي از اين كشتي گيران را فراهم كند به اين شرط كه فدراسيون كشتي نام نفر مورد نظرش را به فيلا اعلام كند! موضوعی که امیدهای مسئولان فدراسیون را بیشتر از قبل کرده است.
اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، باز هم مشکل فدراسیون را حل نخواهد کرد چرا که انتخاب یکی از این دو کشتی گیرحاشیه هایی را در آینده برایشان ایجاد می کند، هر چند گفته می شود فدراسیون برای رهایی از دردسرها و حاشیه های این اقدام انتخاب را به عهده سرمربی تیم ملی گذاشته است، اما با شناختی که از بنا وجود دارد و با در نظر گرفتن تعهدی که او نسبت به ملی پوشان دارد بعید است او حاضر باشد وارد این ماجرا شود.
دو سال محرومیت از حضور در میادین ورزشی یعنی از دست رفتن شانس کسب مدال در المیپک موضوعی که برای یزدانی خرم گران تمام می شود.
حالا رئیس فدراسیون کشتی بی صبرانه منتظر است تا رئیس جهانی اش را 26 آبان، در تهران ملاقات کند تا شاید نظر او را برای تغییر این حکم جلب کند.
همه این گمانه زنی ها با حضور مارتینتی در ایران روشن می شود و دو کشتی گیر دوپینگی هم باید منتظر باشند تا ببینند کدامشان باید در این معامله فدا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *