آمل – هراز نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل گفت: سازه های ناهمگون و بدون برنامه در حاشیه روستاها وهمجوارشدن این روستاها با محدوده شهری اکنون به یکی از چالشهای شهرداری تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، فرزین محمودی پاتی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه به علت ملاحضات سیاسی و مشخص نشدن تعیین محدوده شهری باعث افزایش ساخت وسازهای بدون نظارت در روستاهای واقع در محدوده شهری آمل شده است.
وی همچنین اظهار داشت: شهرداری آمل براي تعریض باقیمانده خیابان امام رضا(ع) این شهر به عنوان یکی از بزرگترین خیابان های درون شهری آمل ومازندران به حدود 300میلیارد تومان اعتبارنیاز دارد که تامین این اعتبار ازعهده شهرداری خارج است.
محمودی پاتی افزود: برای تملک مغازه ها و واحدهای تجاری و تعریض خیابان امام رضا آمل به اعتبارهای کلان ملی نیاز است که مجموعه شهرستان از فرمانداری ونماینده مردم درمجلس شورای اسلامی باید شهرداری را درجذب این اعتبار یاری کنند.
وی اضافه کرد: شهرداري آمل به استناد مصوبه شوراي اسلامي این شهر، واحدهای کسبی ویا مسکونی كه تمام يا بخشي از آن در مسير تعريض بلوار امام رضا واقع شده باشند به ميزان دو برابر مبلغ كارشناسي پلاك مربوطه به مالکان مساعدت و درصدور پروانه همکاری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: البته شورا بر این نکته تاکید دارد که با توجه به وضعیت کم بودجه سالانه شهرداری باید هرچند کمتر تعریض این خیابان در برنامه اجرایی شهرداری باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل، در ادامه به تفکیک غیرقانونی باغ های واقع در برخی مناطق شهری اشاره کرد و افزود: اعضای دوره چهارم شورای اسلامی آمل در راستای مقابله و برخورد جدی با پدیده ساخت وساز و گسترش بی رویه محدوده شهری مقابل تفکیک های غیرقانونی باغ ها وساخت وسازهای بدون برنامه ایستادگی خواهد کرد.
محمودی پاتی ادامه داد: متاسفانه ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان وحتی محدوده شهری از یک فرآیند سنتی و ماندگار تخفیف محور از سوی شهرداری ومتولیان برخورد همراه است که در این دوره به طور جدی برخورد واین مقوله حذف خواهد شد.
وی تاکید کرد: اینکه با اعمال جریمه برای افراد در کمیسیون های شهرداری و تخفیف به افراد متخلف، جلوی ساخت وسازغیرمجازگرفته نشود، اشتباه محرز واین وضعیت زمینه را برای سوء استفاده متخلفان فراهم کرده است.
محمودی پاتی، به اقدام شورای دوره چهارم شهر آمل برای تعیین تکلیف بازار روز مرکزی آمل که تعداد زیادی از غرفه های آن هنوز واگذار نشده است، اشاره کرد ویادآورشد: بزودی تعدادی از این غرفه ها در بازار روز مرکزی آمل به متقاضیانی که در بازار سنتی شهید عراقی حضور دارند ، واگذار واین بازار سنتی نیز حذف خواهد شد.
3 thoughts on “سازه های ناهمگون از چالشهای محدوده شهری آمل است”
  1. لطفا به مشکلات شهری با تمام قوا ونیرو رسیگی کنیدبه خصوص ترافیک سنگین روز مره میدان 17شهریورآمل

  2. بابا این مغز متفکرم یه چیزههایی برای خودش میگه انگار که انجا کلاس درسه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *