چندی پیش نقدی به عملکرد اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل دراین پایگاه خبری منتشر شد که بازتاب وسیعی در بین اکثر ورزشکاران ودوستداران ورزش شهر آمل داشت .

در آن مطلب سوالاتی را از مدیریت محترم اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل پرسیده بودیم که عملا جوابی به آن سوال ها داده نشد.

فرصتی دست داد تا باحضور در اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل گفت و گویی یک ساعته با اقای ناییج رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل ترتیب دهیم .

گپ و گفتی که در ادامه از نظر شما گرامیان خواهد گذشت حاصل تلاش همکار عزیزمان جواد حیدری است .

• با سلام حضور محترم اقای ناییج از اینکه ما را به حضور پذیرفته اید کمال تشکر وقدردانی را دارم .اگر صحبت ابتدایی با خوانندگان هراز نیوز دارید بفرمایید .

خواهش می کنم اقا من خودم هم در یک زمانی کارهای خبری می کردم واز چند وچون کار شما اگاهی دارم خیلی خوش آمدید در خدمت شما هستم .

• جناب اقای ناییج ما در نقدی که به اداره ورزش وجوانان داشتیم و البته قصد ما توهین یا تخریب حضرتعالی یا اشخاص دیگری نبوده ونیست ، فقط به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و برخی از مشکلات ورزش شهر را بر زبان آورده ایم، امیدوار هستیم که تلاش ما در نهایت باعث پیشرفت ورزش این شهر شود .

ببینید اتفاقا نقد کردن کار درستی است ولی چه خوب است که نقد نقد منصفانه باشد نه مغرضانه !

اتفاقا خیلی خوشحال شدم که دوستان رسانه کار ما را رصد می کنند وبه نوعی در پیشبرد اهداف به ما کمک می کنند که ما این را به فال نیک می گیریم وشماهم می دانید در هر کاری یک سری نقاط ضعف وقوتی موجود می باشد که از چشم بعضی از مدیران دور می ماند واین رسانه ها هستند که این نقاط ضعف وقوت را می بینند .

من به شخصه احترام خاصی برای اصحاب رسانه قایل هستم ..

• جناب اقای ناییج سوال اول اینکه میزان بودجه های هیئت های ورزشی وباشگاهها چقدر می باشد ؟

 

ببینید ما اجاره هایی که از باشگاهها می گیریم وجه ان را مستقیما به حساب خزانه داری کل واریز می کنیم و در واقع باید 100درصد پول برگشت کند اما اداره کل 30درصد از پول را کسر وبقیه را برای ما می فرستند که ما عین این پول را به حساب هیئت های ورزشی واریز می کنیم دو یا سه سال این پول ها می آمد وتقسیم می شد ولی چند وقتی است که به خاطر مسائل ومشکلاتی روند برگشت آن کمتر شده است .

ویک مسئله دیگر اینکه ما راضی به اجاره باشگاه به برخی افراد نیستیم چون این افراد فقط برای منافع خود تلاش می کنند ودر بعضی مواقع به ورزش اهمیت نمی دهند که در حال بررسی این مورد هستیم که باشگاهها را به هیئت های ورزشی بدهیم .

• جناب آقای ناییج یک سوال دیگر اینکه چه خدماتی به باشگاه که مجوز دارند ارائه می کنید 

ببینید ما برای باشگاههایی برای کمک مالی از ما درخواست وام کنند به اداره ورزش وجوانان معرفی میکنیم که به طور مثال تاسیسات ورزشی شمال حدودا 800 میلیون وام دریافت کرده وباشگاه امیر هم حدود 500 میلیون وام با معرفی ما از اداره کل دریافت نمودند .

واین خبر را هم اعلام کنم که باشگاه داران برای دریافت وام وتسهیلات به اداره تربیت بدنی مراجعه کنند حدودا می توانند 20 تا 3 میلیون وام دریافت کنند البته اگر شرایط لازم برای دریافت وام را داشته باشند .محمود ناییج

در ضمن ما حدود 45 رشته ورزشی را تحت پوشش داریم از باشگاه سوارکاری گرفته تا فوتبال ،والیبال وغیره باتوجه به پرسنلی که ما تحت پوشش داریم نمی توانیم همه انها را پوشش دهیم پس خلاء هایی ایجاد می شود که ما تمام سعی خود را خواهیم کرد که این خلاء ها به چشم نیاید و همه را راضی نگه داریم ..

• تعین هزینه برای باشگاههای ورزشی بر چه اصول و مبنایی می باشد ؟؟

شهریه باشگاهها را اداره کل تعیین می کند وکلیه باشگاهها موظف هستند آن را رعایت کنند واگر شخصی از ان نرخ تعیین شده تخطی کند از طرف اداره تعزیرات حکومتی جریمه خواهد شد .

• اداره ورزش وجوانان چه نقشی در تصمیم گیری های شهری دارد ؟

ما در تمام شوراهای فرهنگی ورزشی در سطح شهرستان نقش اساسی داریم نظرات خود را به طور مستقیم اعلام می کنیم ودر تصمیمالت اداری دخیل هستیم .

• آیا قانونی وجود دارد که اداره ورزش وجوانان بتواند در مقابل ناهنجاری های ضد ورزشی ایستادگی کند نظیر قلیان سراها ،فروش دخانیات وغیره ؟

در مورد اماکنی که به جوانان ضربه وارد می کنند مانند قلیان سراها در ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدارهای لازم را به مسئولین می دهیم وچون مستقیم زیر نظر ما نیستند نمی توانیم با انها مقابله کنیم قطعا اگر این اختیار را داشتیم جلویش را می گرفتیم .

در برگزاری مسابقات ورزشی درمکانهای آلوده نقش اساسی داریم ،توزیع وسایل ورزشی به صورت رایگان در در منطقه های آلوده جهت پر کردن اوقات فراغت و…

ساخت سالن ورزشی واختصاصی برای اهالی محل ها آلوده در دست ساخت داریم که می توان به سالن در دست ساخت امت آباد اشاره کرد .

• آیا اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نماینده دارد ؟

یکی از عوامل اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم و درباره آن به کلیه ارگانهای تحت امر فشار وارد می کنیم تا بتوانیم بساط ان را جمع کنیم .

• میزان در آمد و بودجه این اداره مهم در سال چقدر است ؟

اعتبارات ما به چند دسته تقسیم می شود که عبارت است از اعتبارات ساخت وساز ،اعتبارات ورزشی کمک به هیئت ورزشی ،اعتبارات برای حقوق ومزایای کارکنان .

 

• آیا می شود اعتبارات را جابجا کرد به طور مثال اعتبار کمک ورزش را برای ساخت زمین فوتبال آمل که نیمه کاره است هزینه کرد .

 

اصلا به هیچ وجه نمی شود اعتبارات اداره را جابجا کرد تمام اعتبارات باید در جای خودش هزینه شود .

به طور مثال در چندین مورد از این اعتبارات که در جایش هزینه شده است می توان به ترمیم سه سالن خانمها و.آقایان اشاره کنم سالن شهرک مروارید سالن شهرک نبوت سالن فرهنگ شهر که همان آکادمی کاله نام داردکه سه تن از ملی پوشان نوجوان تیم ملی را در مسابقات همراهی می کردند تربیت شده همین باشگاه فرهنگ شهر یا همان آکادمی کاله بودند ..

• آیا سیستم اطلاع رسانی یا همان روابط عمومی در این اداره مهم فعال است ؟

 

ببینید در 2 یا سه سال گذشته مشکل داشتیم اما الان یک همکار جدید به نام آقای علی فاضلی به عنوان مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل مشغول به کار شدند وآقای مسافر هم به عنوان مشاور جوان در این اداره مشغول به به همکاری شدند وان شاالله با توجه به حضور این دوعزیز این دغدغه دوستان هم برطرف خواهد شد .

 

• در اخر هم اگر حرفی برای گفتن مانده بفرمایید در خدمتیم ؟

 

از نقد شما هم تشکر می کنم وامیدوارم که همه اصحاب رسانه نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند شاید بهتر باشد این نکته را متذکر بشوم که اگرهمشهریان به اخبار مازندران توجه داشته باشند در روز حداقل دو یا سه خبر در ان گنجانده شده است باید از اقای غلامی تشکر کرد که خبر های ما را تحت پوشش قرار دادند .

از صدا وسیما هم متشکریم که کلیه برنامه وبازیهای تیم کاله را به صورت زنده تحت پوشش گرفتند.

موفق وپیروز باشید ..

 

جناب آقای ناییج پایگاه تحلیلی خبری هراز نیوز هم در راستای اهداف خود تمام تلاش خود را در ارائه اخبارهای ورزشی شهر اعلام می دارد وهمچون دو سال گذشته به رسالت خبری که همان نگاه تیزبینانه به عملکرد مسئولین ومدیران ونشان دادن نقاط ضعف و قوت مدیران می باشد عمل خواهد کرد .

گفتگو جواد حیدری هرازنیوز

 

 

5 thoughts on “گفتگو با محمود ناییج رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل”
  1. محمود آقا اگه میشه در جهت تکمیل مکانهای ورزشی روستاهایی که آنها را زیر پوشش گرفتید فکری کنین! اعتبار روستایی که شامل اونا نمیشه و شما هم چیزی نمیدین تا تکمیل بشه! و رها شدن به امان خدا!! صیغه کردین و رفتین عاقبتشون چی میشه!

  2. آقا جان عمو محمود کجای کاری؟ یه کمی واقع بین باش و حقایق رو عنوان کن و ایرادات و برطرف کن .
    ایراداتی که اگر افرادی حاله شمارو نگه نداشته باشند ، الفاتحه
    شما در حد و اندازه آمل نیستید و ورزش شهر هم چند مدتی خوابیده و لطف کن بیخیال میز شو و یه حالی به ورزش شهر بده و حداقل یرگردون به روز های خوش گذشته .

  3. جناب ناییج یکی از سالمترین روسای ادارت شهرستان میباشد حاج محمود دوستت داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *