هراز نیوز :مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل گفت: 600 یتیم شناسایی شده توسط این نهاد در آمل تحت حمایت 2 هزار و 336 خیر نیک‌اندیش قرار دارند.

 

رمضان علیپور در جمع خبرنگاران مطبوعات، رسانه و خبرگزاری‌های این شهرستان بیان داشت: همیشه خبرنگاران را بازوان پرتوان مجموعه امداد می‌دانیم که می‌توانند با درج خبرهای مفید، موثر، کارساز و سازنده‌شان به این مجموعه بیش از گذشته کمک کرده و در راستای فقرزدایی و حمایت از نیازمندان مفید و موثر واقع شوند.

وی افزود: تاکنون کمیته امداد امام این شهرستان با تعامل کاریابی‌ها 900 فرصت شغلی برای مددجویان فراهم کرده است که از این تعداد217 پرونده در مراحل بررسی نهایی که متقاضیان 118 پرونده اشتغالزایی نیز در مرحله نهایی دریافت تسهیلات خود از بانکهای معرفی شده هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آمل خبر داد: طی پنج ماهه سال‌جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان پرداخت شد.

علیپور یاداور شد: در این پنج ماه در بخش حمایت و جمع‌آوری صدقات از ۵۰ هزار صندوق میانگین یک میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 5 هزار و ۶۰۰ خانوار با ۱۱ هزار نفر به طور مستقیم تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: تاکنون از سوی این کمیته برای ۳ هزار خانوار اقشار آسیب‌پذیر پرونده‌سازی شده است.

علیپور با تاکید براینکه خانوارهای آسیب‌پذیر در حالت عادی زندگی گذران را دارند که در صورت مشکل به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود، اظهار داشت: تاکنون به این خانوار‌ها ۱۰ میلیارد ریال کمک‌رسانی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آمل از کمک‌رسانی این کمیته به ۱۴۱ مورد جهیزیه عروس خبر داد و گفت: از این تعداد در مرحله اول ۵۰ میلیون تومان و در مرحله دوم ۲۱ میلیون تومان اعتبار به نوعروسان کمک‌رسانی شده است.

وی اعتبار اختصاص داده شده برای مدد جویان متقاضی کار زیرپوشش کمیته امدادامام خیمنی(ره) در آمل را حدود 28میلیارد ریال اعلام واضافه کرد: متاسفانه به علت مشکلات اعتباری فقط 87درصد اعتبارات تخصیصی سال گذشته دریافت شده و بخشی از اعتبارات نیز جذب نشده است .

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی به هر متقاضی زیر پوشش این نهاد 10 تا 300میلیون ریال است که با توجه به نوع طرح و اشتغال آن است.

مدیرکمیته امدادامام خمینی(ره) آمل، توانمندسازی خانواده های زیر پوشش این نهاد را از اولویت های جدی خواند و افزود: در سالهای اخیر تعداد زیادی از خانوارهای زیر پوشش با دریافت تسهیلات اشتغالزایی از پوشش این نهاد خارج و حتی باعث ایجاد اشتغال برای سایر مددجویان شهرستان شدند.

وی، دربخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری، به برگزاری دوره های مختلف آموزشی ومشاوره های خانواده برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در طول سال خبر داد وگفت: آموزش های زوج های جوان زیرپوشش کمیته امداد آمل به مدت 40 ساعت در موضوعات بهداشت فردی و خانواده، روابط زناشویی، همسرداری ودر بخش های اقتصادی و فرهنگی برگزار می شود.

علیپور، به وجود 600 یتیم شناسایی شده توسط این نهاد و حمایت مالی حدود 2 هزار و 336نفر از نیکوکاران این شهرستان از آنان اشاره کرد و گفت: هریک از حامیان به طور میانگین ماهانه 120 تا 150هزارتومان مستمری به حساب آنان واریز می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *