هراز نیوز :تیم ملی فوتبال ایران، بحرین را با 6 گل در هم کوبید تا با اقتدار در صدر جدول گروه e رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در آسیا قرار گیرد.

 

در آخرین دیدار از روز سوم مرحله نخست گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا و در گروه e تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی میزبان بحرین بود که سفید‌پوشان ایران در پایان با 6 گل حریف خود را گلباران کردند تا بار دیگر به صدر جدول این گروه بازگردند.

گلهای ایران را سید جلال حسینی (22)، مجتبی جباری (34)، هادی عقیلی (42)، آندرانیک تیموریان (62)، کریم انصاری فرد (76) و غلامرضا رضایی (83) به ثمر رساندند.

این پیروزی بهترین برد ایران در بازی‌های رودررو مقابل بحرین پس از انقلاب است. پیش از این در سال 1974 ایران با نتیجه مشابه 6 بر صفر بحرین را شکست داده بود.

تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی 7 امتیازی شد و با تفاضل گل 9+ در صدر جدول گروه e قرار گرفت. قطر پس از پیروزی امروز مقابل اندونزی 5 امتیازی شد و در رده دوم قرار گرفت.

نیمه نخست

در ثانیه‌های آغازین بازی، راشد الحوتی بازیکن بحرین به دلیل انجام یک تکل خشن بر روی پای آندرانیک تیموریان، از سوی داور استرالیایی بازی با کارت قرمز مواجه شد تا بحرین خیلی زود و در ثانیه 40، ده نفره شود تا کار سختی در ادامه راه مقابل ایران و 85 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه داشته باشد.

بحرینی‌ها بلافاصله پس از 10 نفره شدن به دفاع روی آوردند و سعی داشتند که راه‌های نفوذ را برای ایران ببندند اما شاگردان کارلوس کی‌روش با استفاده از برتری خود در ضربات ایستگاهی و پاس‌های عمقی خود توانستند سه بار دروازه بحرین را فرو بریزند.

در دقیقه 22، ارسال آندرانیک تیموریان از روی نقطه کرنر با ضربه خوب مجتبی جباری همراه بود که دروازه‌بان بحرین شوت جباری را به زیبایی مهار کرد اما توپ در بازگشت مقابل پای سید جلال حسینی افتاد تا مدافع سپاهان با یک بقل پای ساده، نخستین گل ایران را به ثمر برساند.

در دقیقه 34، حمله‌های سفیدپوشان ایران پس از به ثمر رسیدن گل نخست بیشتر از قبل شد تا اینکه روی پاس عمقی محمدرضا خلعتبری پس از اشتباه مدافعان بحرین، توپ جلوی پای میلاد میداودی افتاد. ضربه میداودی پس از برخورد به پای بحرینی‌ها، موقعیتی مناسب را در اختیار مجتبی جباری قرار داد و هافبک استقلال هم با یک ضربه بیرون پا و در حالی که دروازه‌بان بحرین تنها توپ را در مسیر ورود به دروازه نگاه می‌کرد، گل دوم ایران را در دقیقه 34 به ثمر رساند.

البته بحرینی‌ها هم توانستند دو سه بار خود را به دروازه ایران برسانند اما شاگردان تیلور دیگر اعتماد به نفس لازم برای نزدیک شدن به دروازه ایران را نداشتند.

در دقیقه 42، تماشاگران در ورزشگاه که همچنان منتظر گل‌های بعدی بودند، این بار شاهد گلزنی هادی عقیلی بودند که روی ارسال مجدد تیموریان از روی نقطه کرنر و در حالی که مدافعان بحرین در جاگیری اشتباه کرده بودند، به زیبایی دروازه بحرین را برای سومین بار باز کرد تا شاگردان کی‌روش با یک پیروزی پرگل و شیرین به رختکن بروند.

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم کارلوس کی‌روش یک تعویض را انجام داد. بدین ترتیب که حسین ماهینی به جای میلاد میداودی به زمین مسابقه آمد.

در دقیقه 53 پس از سانتر مجتبی جباری به روی دروازه بحرینی‌ها توپ را ناقص دفع کردند تا توپ جلوی پای خلعتبری بیفتد. مهاجم تیم ملی که در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود، با حرکت یک پا دو پا دروازه‌بان بحرین را هم از پیش رو برداشت اما دفاع بحرین از راه رسید و مانع از گلزنی خلعتبری شد.

در دقیقه 54 سانتر‌های متعدد سفیدپوشان ایران از هر دو طرف زمین مجددا به هم‌تیمی‌های خودشان می‌رسید که در نهایت ارسال بلند مهرداد پولادی از سمت راست دروازه بحرین، به خسرو حیدری رسید اما ضربه حیدری با برخورد به پشت پای نکونام، راهی اوت شد تا بار دیگر آه از نهاد هواداران بلند شود.

در دقیقه 60 اما شوت زیبا و سرکش آندرانیک تیموریان برای چهارمین بار دروازه بحرین را فرو ریخت تا هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی پشت به زمین مسابقه کرده و به سبک هواداران آلمانی، سرود قهرمانی سر دهند.

در دقیقه 62 شوت فنی مجتبی جباری می‌رفت که خیلی زود شادی را برای ایرانی‌ها تکرار کند اما این توپ از کنار دروازه با فاصله کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 65 کریم انصاری فرد به جای مجتبی جباری وارد زمین شد و همچنین غلامرضا رضایی در دقیقه 73 به جای محمد قاضی به زمین مسابقه آمد تا بار هجومی تیم ملی بیشتر از قبل شود.

تعویض کارلوس کی‌روش نتیجه داد و یک بار دیگر ایران در دقیقه 75 از روی ضربات کرنر به گل رسید. آندرانیک تیموریان که یکی از بهترین بازیکنان این مسابقه بود، پس از دادن یک پاس گل و به ثمر رساندن یک گل برای ایران،‌ یک سانتر زیبای دیگر به روی دروازه بحرین انجام داد تا این بار کریم انصاری فرد با ضربه بغل پای خود پنجمین گل ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه 83 سانتر خسرو حیدری در محوطه 6 قدم بحرین با ضربه سر پرشی و زیبای غلامرضا رضایی به ششمین گل تیم ملی تبدیل شد تا ملی‌پوشان ایران تیر خلاص را به بحرینی‌ها شلیک کنند.

ترکیب تیم ملی ایران:
سید مهدی رحمتی-خسرو حیدری-هادی عقیلی-سید جلال حسینی-مهرداد پولادی-آندرانیک تیموریان -جواد نکونام(کاپیتان)-مجتبی جباری( از دقیقه 68 کریم انصاری فرد)-میلاد میداودی( از دقیقه 46 حسین ماهینی)-محمد قاضی( از دقیقه 60 غلامرضا رضایی)-محمدرضا خلعتبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *