سایت های خبری هر روز خبرهای گوناگونی را منتشر می کنند که برخی از آنها صرفا در حد شنیده هاست و ممکن است چندان مبنای محکمی نداشته باشد. در عین حال برخی از این خبرها که مستندتر هستند برای اطلاع خوانندگان مرور می شود.
در خبرهای ویژه امروز دوشنبه  ( 12/6/1390 ) سایت های خبری کشور چنین آمده است:
مشاور کروبی ادعای همسر شیخ را رد کرد

سایت خبری جهان نوشت : سردبیر پناهنده شده آفتاب یزد که پس از افشای روابطش با محافل انگلیسی در سال ۸۸ ترجیح داد در همان لندن ساکن شود، در گفتگو با رادیو فردا در مورد وضع جدید مهدی کروبی توضیح داده است: اتفاق جدید این است که آقای کروبی را شب اول ماه رمضان به یک آپارتمان بسیار کوچکی که قبلا دفتر کار خانم کروبی در میدان هفت تیر بود، برده‌اند.

مشاور لندن نشین کروبی در شرایطی خانه جدید شیخ را متعلق به فاطمه کروبی می داند و انتقال مهدی کروبی به آنجا را خواست وی عنوان کرده که همسر کروبی روز گذشته ادعا کرد توسط ماموران امنیتی مجبور به نقل مکان شده است .

عفو تعدادی از زندانیان جریان انحرافی

جهان نیوز همچنین با اشاره به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو 1218 نفر از محکومان و موافقت رهبر معظم انقلاب نوشت : جمعی از زندانیانی که مورد عفو و رافت رهبر انقلاب قرار گرفتند ، از نیروهای منسوب به جریان انحرافی بوده اند که در نتیجه اتهاماتی در زندان بسر می بردند که البته اطلاعات دقیقی درباره مشخصات و عناوین عفو شدگان جریان انحرافی در دست نیست.
دستگیری باند واردات تجهیزات جاسوسی

یک باند واردات تجهیزات جاسوسی اخیرا در شهرستان بانه دستگیر شدند. جهان نوشت باند غیرقانونی مذکور تجهیزاتی چون باتوم برقی، گاز اشک آور، دستگاه استراق سمع، ساعت دوربین دار، دستگاه شنود و اسپری محوکننده شماره پلاک برای دوربین ها و … را وارد کشور می کرده است.

مبارک دائم الخمر بود و از قرآن نفرت داشت

تابناک به نقل از یکی از مقامات عالی رتبه دولت حسنی مبارک در مورد زندگی شخصی وی نوشت: مبارک دائم‌الخمر بوده و همواره از شنیدن آیات قرآن نفرت داشت و به جز در مناسبت‌های خاص مانند عید فطر و برخی مناسبت‌های دینی، هیچ گاه ندیدم که «مبارک» نماز بخواند. همچنین سخن گفتن درباره برخی چیزها مانند مرگ، نماز، قرآن و غیره نزد حسنی مبارک ممنوع بود، زیرا او از این مسائل نفرت داشت.

مصباحی مقدم: دولت وعده هایی فراتر از ظرفیت های مالی و امکانات کشور ندهد

سایت خبری فردا در گفتگو با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی آورده است : دولت نباید با دادن شعار و وعده‌های اقتصادی انتظارات مردم را بالا ببرد، متاسفانه دولت تلاش می کند با زبان و شعار مردم را دلخوش کند و این نگاه غلط و اشتباه است چرا که مردم را باید در عمل و با ارائه خدمات و رفع مشکل راضی نگه داشت.

مصباحی مقدم در ادامه می گوید : مبلغ فعلی یارانه پرداختی به خانوارها را بیش از درآمد حاصل از اصلاح قیمتها‌‌ست و  این موضوع بیانگر آن است که دولت درحال حاضر بابت پرداخت یارانه نقدی به مردم با کسری منابع روبرو است و توان افزایش یارانه ها را ندارد.

من دعا می کنم شما به جای آمین کف بزنید!

سایت خبری مشرق با اشاره به ابتذال در برخی جشن ها به مناسبت عید فطر نوشت : در یکی از این مراسم ها که چهار شنبه شب، در فرهنگسرای ” ولا ” شهر ری برگزار شد، از هشت خواننده مبتذل برای برگزاری کنسرت دعوت کرد. نکته قابل تامل آنجاست که مجری برنامه نیز در انتها رو به حاضرین کرده و گفته: ” من دعا می کنم و شما به جای آمین کف بزنید. ”

همچنین در چند مراسم  دیگری به مناسبت عید فطر، نیز حرکات مشابهی انجام شده است. در مراسمی که در پارک لاله تهران برگزار شد، یک خواننده گروه مبتذل، اقدام به برگزاری کنسرت کرده و تعدادی دختر و پسر همراه با آهنگ های خوانده شده اقدام به رقص و پایکوبی کرده اند که در این مورد نیز مسوولان شهرداری هیچ اعتراضی به وضع پیش آمده نکردند.

توافق پنهانی پکن و واشنگتن: اخلال عمدی در پروژه های نفت و گاز ایران

سایت خبری عصر ایران،به گزارشی از رویترز اشاره کرد که در مطلبی به توافقات پنهانی چین و آمریکا برای کارشکنی علیه ایران پرداخته و نوشته است:چین سرمایه گذاری های خود را در بخش نفت و گاز ایران کاهش می دهد و این موضوع، منجر به خشم ایران خواهد شد.

این روزنامه ادامه داد:این عقب نشینی چین از سرمایه گذاری در ایران نشان دهنده تلاش های پکن برای راضی کردن واشنگتن و جلوگیری از اعمال تحریم های آمریکا علیه شرکت های بزرگ چینی فعال در حوزه انرژی ایران است. این موضوع، خطر بزرگی را علیه ایران ایجاد می کند زیرا ایران دومین تولید کننده بزرگ اوپک است.

گزارش جدید آژانس هسته ای علیه ایران / سلطانیه: گزارش خوب است

همچنین عصرایران نوشت:در گزارش جدید یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از برنامه های هسته ای ایران، از احتمال وجود برنامه مخفیانه ایران برای ساخت سلاح هسته ای ابراز نگرانی شده است. نخستین واکنش رسمی ایران به گزارش جدید آمانو اظهارات علی اصغر سلطانیه نماینده کشورمان در آژانس بوده است که وی این گزارش را حاوی نکات مثبت دانسته است.
جدال فیسبوکی عبدالله شهبازی با بهائیان در شبکه های اجتماعی

در پی انتشار مقاله عبدالله شهبازی با عنوان «فرقه بهائی: لولوی ردیه‌نویسی و تهدید دگراندیشان»، بحث طولانی بین برخی مبلغین بهایی، عبدالله شهبازی و برخی دیگر از کامنت‌گذاران منقد به فرقه بهائیت در صفحه فیسبوک وی شکل گرفت. سایت خبری شفاف نوشت: اهمیت این بحث فیسبوکی، حضور نظام‌مند مبلغین بهایی است که با مرور آن می‌توان با شیوه و کلیدواژه‌های آنها در جدل‌ها آشنا شد.
لو رفتن پسورد فایل رمز شده ویکی لیکس و اسناد خیانت نوری زاده

با لو رفتن پسورد فایل پیام های دیپلماتیک نمایندگی های ایالات متحده در نقاط مختلف جهان، اسامی تعدادی از مرتبطان با مراکز جاسوسی ایالات متحده در دسترس قرار گرفت.

به گفته سایت خبری الف، ویکی لیکس خبرنگار روزنامه گاردین را مسئول این افشا معرفی کرده که در کتابی که اخیرا منتشر کرده به این پسورد اشاره کرده و گاردین نیز ویکی لیکس را به کوتاهی متهم کرده است. مقایسه اسناد بدون ویرایش با اسنادی که قبلا سانسور شده بودند پرده از برخی موارد جالب برمی دارد. به عنوان مثال علی رضا نوری زاده، از مخالفین ایران، که قبلا در اسناد منتشر شده از وی با عنوان فعال رسانه ای یاد شده بود و دیگرعناوین وی سانسور شده بود ، همینک مشخص شده است که از مرتبطین سرویس جاسوسی ایالات متحده در انگلستان است.

استغاثه یک پیمانکار بزرگ ایرانی به نمایندگان مجلس

همچنین «الف» نامه یکی از طلبکاران دولت را به نمایندگان مجلس منتشر کرده که در این نامه آمده است:تقاضای ما از نمایندگان این است که دولت عدالت پرور را ملزم کنند پس از گذشت ماه‌ها از تحویل قطعاتی که با وجود تحریم و با مشکلات بسیار ساخته‌ایم، دستمزد و مطالبات ما را بدهد. اگر این تقاضای زیادی نیست مرحمت فرمایید شرکت توانیر را ملزم کنید پیش از تعطیلی کامل فعالیت‌مان و بیکارشدن کارشناسانمان و هدر رفتن تجربه گرانقدر انباشته شده، در سال جهاد اقتصادی دستمزد و مطالبات معوق ما را بدهد.

لازم به یادآوریست وزارت نیرو حدود 8هزار میلیارد تومان به پیمانکاران طرح های خود بدهکار است که این مساله در ماه های اخیر فشار بسیار شدیدی بر این پیمانکاران که عمدتا از شرکتهای دانش بنیاد هستند وارد کرده است.

تقاضای بحرین از آمریکا برای ایجاد جبهه متحد علیه ایران

سایت خبری نسیم نوشت:ویکی‌لیکس با انتشار سندی اعلام کرد، پادشاه بحرین از آمریکا خواسته بود تا کشورهای منطقه را به برقراری صلح با رژیم صهیونیستی ترغیب کند تا مقابل ایران جبهه ای متحد شکل گیرد.
دغدغه های معیشتی مردم و سرگرمی های جدید بنام”جبهه پایداری”و 7+8

آخرین نیوز نوشت: در حالی حجم اخبار تحرکات و اظهار نظرهای سرشاخه های و لیدرهای جریان های سیاسی با خروجی همه اخبار اقتصادی کشور برابری می کند که شواهد نشان می دهد مردم در حال حاضر توجه و علاقه ای به این مباحث سیاسی ندارند و اهمیتی برای آنها ندارد. این جبهه در مقابل جبهه اصول گرایان میانه رو یا اصول گرایان اصلاح طلب مثل آقایان قالیباف، لاریجانی، توکلی، رضایی، مطهری و …قرار دارد. تشکیل جبهه پایداری  می تواند موقعیت و نفوذ اصلاح طلبان و آقای هاشمی و قدرت یارگیری وی در کلیت جبهه اصولگرایی را تضعیف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *