هراز نيوز: به گزارش فارس، دفتر جنبش أمل لبنان در تهران در سالگرد ربوده شدن امام والاقدر سيد موسي صدر بيانيه اي به شرح زير صادر كرد:
«والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا و ان‌الله لمع المحسنين… صدق‌الله العلي العظيم»
سي و سه سال از ناپديد شدن امام موسي صدر و دو همراه وي مي‌گذرد و آنان در زندان‌هاي معمر قذافي طغيانگر به سر مي‌برند؛ آنان در زندان منتظرند مردان خدا آزادشان كنند، تا به عرصه جهاد و مقاومت بازگردند.
امام صدر پيشرو اصلاحات و داعيه‌دار جهاد براي آزادي مقدسات و درصدر آنها قدس شريف است و بدون خستگي براي پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني تلاش كرد.
وي مانعي بزرگ در برابر امتداد و گسترش فتنه در لبنان و اولين كسي بود كه در برابر اشغالگري اسرائيل ايستاد.
او مرد وحدت ملي است كه مي‌خواست لبنان نمونه تمدني براي جهان باشد كه طوايف و مذاهب مختلف در آن در كنار هم زندگي مي‌كنند، تا اين كشور نژادپرستي اسرائيل را رساند و پوشالي بودن بسياري به چالش بكشد. او رنج و درد مستضعفان، محرومان و مظلومان را به همه محافل رسمي داخلي، منطقه‌اي و بين‌الملل از سازمان‌ها و خيانت‌شان را آشكار كرد.
اين مرد بزرگ يا دو همراه خود آقايان شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين روزنامه‌نگار آن زمان در جريان‌ ديدار رسمي از ليبي ربوده شد؛ اين ديدار در چارچوب ديدارهاي امام صدر از كشورهاي عربي و اسلامي با هدف رويايي يا برنامه‌هاي رژيم صهيونيستي صورت مي‌گرفت و آنان به دست جنايتكار معمر قذافي سركش ربوده شدند.
ما در جنبش أمل تأكيد مي‌كنيم كه امام صدر و دو همراهش زنده‌اند و در زندان‌هاي قذافي سركش به سر مي‌برند و مسئله آزادي آنان مسئوليتي ملي و اسلامي و حتي امانتي برعهده همه آزادگان جهان است به همين خاطر همه اهل شرف دعوت مي‌كنيم در اين راه تلاشي را به كار ببندند كه در سطح فداكاري‌ها و جهاد امام موسي صدر باشد و به درجه فداكاري امام صدر در راه مسائل مقدس برسد.

برادران ما در جمهوري اسلامي ايران اين قضيه را پيگيري مي‌كنند، زيرا مسئله امام موسي صدر براي امام راحل سيد روح‌الله موسوي خميني (قدس سره) اهميت فراوان داشت و اين امر براي رهبر معظم انقلاب سيدعلي خامنه‌اي نيز داراي اهميتي بسيار است.
ما در سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر و دو همراهش ياد آنان و فداكاري‌هاي بزرگشان را در راه آزادي و عدالت گرامي داشته و اعلام مي‌داريم، اين دعوتي است براي اينكه آن فداكاريها را انگيزه‌اي براي تلاش بيشتر در راه آزادي امام موسي صدر و دو همراهش قرار دهيم، چرا كه اين مسئوليتي انساني، اخلاقي، ملي و اسلامي و حتي مسئوليت آزادگان همه عالم است.
مسئله امام موسي صدر ديگر معما نيست، بلكه از نور خورشيد در وسط روز روشن‌تر است؛ او زنده است… زنده است… زنده است و منتظر دستان مجاهدان و وفاداران است تا او را آزاد كنند و ما بايد براي آزادي وي و همراهانش تلاش كنيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *