نماینده کلیمیان ایران در مجلس: نتانیاهو بداند عواقب این جنگ در نهایت گریبان رژیم صهیونیستی را می‌گیرد

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی گفت: نتانیاهو بداند عواقب این جنگ در نهایت گریبان رژیم صهیونیستی را می‌گیرد و در دادگاه های بین‌المللی محاکمه خواهد شد و به مکافات اعمال خود خواهد رسید.

به گزارش هرازنیوز از  برنا؛ تجمع یهودیان تهران در محکومیت جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ در کنیسه یوسف آباد تهران برگزار شد.

در این نشست همایون سامه‌یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: در ابتدا کشتار بی رحمانه مردم غزه و جنایات فیجعی که رژیم صهیونیستی بر علیه مردم فلسطین اعمال می‌کند را به مردم و رهبر انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: متاسفانه چند وقت اخیر شاهد نسل کشی در غزه و حمایت هایی که از طرف کشورهای غربی در مورد مردم بی دفاع و بمباران عظیمی که از طرف رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود، بودیم.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌بینییم میزان بمب‌هایی که در این سه هفته بر سر مردم غزه ریخته شد از بمبهای استفاده شده در جنگ جهانی دوم بیشتر است.

سامیح مطرح کرد: در این اواخر شاهد بمباران منازل مسکونی و بیمارستانها بودیم که این نشان دهنده اعمال شنیع صهیونیست‌ها است. تصور کنین این انفجارهای عظیم چه تاثیرات منفی در ذهن و خاطره مردم و بچه های فلسطین می‌گذارد. این کودکان تا آخر عمرشان اعصاب سالمی نخواهند داشت. اجازه ندادن برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه یکی از نشانه‌های بی رحمی رژیم است.

وی افزود: ما در چند ماه اخیر شاهد عتراضات شدید مردم صهونیستی نسبت به دولتشان بودیم، نه تنها این اعتراض از طرف جامعه یهودی ایران، بلکه  شاهد اعتراصات شدید این جامعه  در سرار دنیا بودیم.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نتانیاهو بداند که عواقب این جنگ در نهایت، گریبان رژیم صهیونیستی را می‌گیرد و در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه خواهد شد و به مکافات اعمال خود خواهد رسید.

سامه‌یح نجف‌آبادی  تاکید کرد: جامعه یهودی ایران ۲۶۰۰سال کنار مردم ایران زندگی کردند و در این ۲۶۰۰ جز نیکی چیزی ندیدند، این جامعه زندانی سیاسی ، شهدا و جانبازان زیادی تقدیم ایران کرده است و همیشه حمایت خودشان را به بنیان گذار و رهبر فرزانه انقلاب اعلام داشته‌اند.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در پایان سخنرانی خود خاطر نشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک مردم فلسطین هرچه سریعتر بتوانند، نه تنها در این جنگ پیروز شوند بلکه به خانه خود برگردند و به طور آزادانه به حیات خود ادامه دهند.

همچنین راب یهودا گرامی، نایب رییس دارالشرع کلیمیان ایران گفت: ما امروز جمع شدیم  از اتفاقاتی که توسط گروهی  افراد که خود را یهودی می نامند  اعلام برائت کنیم و انزجار  خود را از صهیونیسم اعلام می‌کنیم.

وی افزود: این قضیه آنقدر ساده است که در بسیار مواقع تکرار مکررات است، یهودیت دینی است که ۳۳۰۰ سال سابقه تاریخی دارد ولی صهیونیسم یک حزب سیاسی است که سابقه آن بیشتر از ۱۰۰ سال  نمی‌شود و تفاوتی که بین این دو وجود دارد واضح و روشن است. اما ما وظیفه خود دانستیم که اعلام کنیم  با فجایعی که توسط صهیونیست ها اتفاق میافتد موافق نیستیم و این موضع را به شدت محکوم می‌کنیم.

نایب رییس دارالشرع کلیمیان ایران مطرح کرد: تفاوت اساسی بین دین یهود و ایده صهیونیسم  وجود دارد که ۴۰ سال قبل امام خمینی این موضوع را تاکید فرمودند و این دو هیچ ارتباطی با هم نخواهند داشت، امیدواریم صلح در سرار دنیا برقرار شود و مردم در کنار هم زندگی کنند.

در ادامه خاخام حمامی لاله زار، رهبر دینی جامعه کلیمیان  عنوان کرد: جز باورها و اعتقادات یهودیت بعد از اعتقاد به خدای یگانه، ارزش انسانی است، اینکه هر انسانی به عنوان یک وجود الهی با ارزش است.

وی افزود: ارزش انسانی به بُعد مادی نیست که از کدام قوم و ملیت است، ارزش انسان به میزان خوبی و تقوایی که دارد، است. رژیم صهیونیست بر خلاف آموزه‌های دین یهودیت دست به کشتار می زند .

رهبر دینی جامعه کلیمیان بیان کرد: جنگ بر اساس قوانین بین‌المللی چارچوب‌های خودش را دارد و رژیم صهیونیستی کودکان، زنان، بیمارستان ها و اماکن مقدس را به عنوان هدف نطامی قرار می‌دهند و افرادی که بی دفاع هستند مورد حمله قرار می‌گیرند که این مورد قبول نیست.

حمامی لاله زار افزود: اولین چیزی که خداوند از انسان توقع دارد رعایت عدل و انصاف است، رژیم صهیونیستی امروز دست به جنایات وحشتناکی می‌زند که آمریکا از آن حمایت می‌کند و امروز تجمع ما به خاطر دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است تا مجامع بین المللی از جمله حقوق بشر تحت فشار قرار گیرد  و آتش بس فوری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ما هم در کنار سایر افراد آزاده دنیا این جنایات و حامیان آنها را محکوم می‌کنیم که بخش عمده این جنایات تقصیر حامیان رژیم صهیونیستی است و ما خواستار این هستیم که راه های کمک رسانی به غزه باز شود و زندگی مسالمت آمیز، چیزی‌که بین ادیان توحیدی وجود داشته است، بوجود آید.

رهبر دینی جامعه کلیمیان در پایان اضافه کرد: یهودیت در ایران محدود به یک محله و شهر خاص نیست و همه ادیان کنار هم با صلح و آرامش  زندگی می‌کنند و این امر به دلیل خط مشی بنیان گذار انقلاب و ادامه دادن آن مشی توسط رهبر فرزانه انقلاب است.

همچنین در حاشیه این تجمع بیانیه‌ای توسط کلیمیان تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی قرائت شد:

متن بیانیه به شرح زیر است:
چنین فرمود خداوند: عدل و انصاف روا داشته و غصب شده را از دست ظالم رهایی دهید «آرمیای نبی ۳:۲۲»

ما یهودیان ایران همگام با همه یهودیان آزاده جهان، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و دولت‌های حامی این رژیم را شریک این جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین می‌دانیم و رفتارهای این رژیم سفاک را بر خلاف آموزه‌های یهودیت و تورات مقدس دانسته و ضمن همدردی با مردم مظلوم و ستمدیده غزه که مدت هاست در محاصره رژیم صهیونسیتی بوده و از حداقل شرایط لازم برای زندگی( آب، خوراک و سوخت) محرومند‌‌ و طی هفته‌های اخیر به صورت شبانه روزی مورد تهاجم و بمباران بی رحمانه این رژیم می‌باشند، عمیقاً ابراز تاسف می‌نماییم و ضمن تجمع در کنیسه‌های شهرهای یهودی نشین ایران؛ تهران، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، یزد و … نکات زیر را به تمامی دولت‌ها -ملت‌ها و مجامع بین‌المللی یادآور می‌شویم:

۱_ارتکاب جنایات و جرائم جنگی توسط رژیم صفاک صهیونیستی مورد تقبیح تمامی ادیان و آزادگان جهان بوده و اقدامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر هیچ گونه نسبتی با دین یهود و باورهای یهودیت نداشته و ندارد.

۲_حمایت‌ دولت‌های استعماری از رژیم صهیونیستی ضمن مفتضح ساختن آنها نزد ملت‌ها آنها را نیز شریک جرم رژیم صهیونیستی ساخته و مسئولیت این جنایات و کشتار افراد بی‌دفاع را به عهده آنان محول می‌سازد.

۳_سکوت و انفعال دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از طرف رژیم صهیونیستی مصداق بارز شناسایی وضعیت موجود بوده و مسئولیت بین‌المللی دولت و سازمان‌های منفعل را به همراه دارد.

۴_ما خواستار آتش بس فوری و توقف جنایات رژیم صهیونیستی اعم از قتل عام کودکان زنان و هدف قرار گرفتن افراد و اماکن غیرنظامی و اماکن مقدس می‌باشیم و درخواست رفع فوری محاصره غزه جهت ارسال دارو غذا و سوخت و…و  امدادرسانی به ساکنین دردمند این منطقه را داریم.

به امید برقراری صلح، آرامش و امنیت و عدل و انصاف در کل جهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *