حقوق بشر کُشی

در شرایطی که رژیم‌اشغالگر قدس تا کنون بیش از ۴۰۰۰کودک فلسطینی را به خاک و خون کشیده و به نسل‌کشی آشکار خود در غزه ادامه می‌دهد، کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای احیای مجدد اقدامات یهودستیزانه را پس از آغاز جنگ حماس و اسرائیل محکوم و برآورد کرد که ترس بار دیگر زندگی یهودیان ساکن اروپا را فرا گرفته است.

، روزنامه جام جم در صفحه اول این روزنامه به تحلیل و بررسی بیانیه اتحادیه اروپا برای حمایت از صهیونیست‌ها پرداخته و نوشته است:

در شرایطی که رژیم‌اشغالگر قدس تا کنون بیش از ۴۰۰۰کودک فلسطینی را به خاک و خون کشیده و به نسل‌کشی آشکار خود در غزه ادامه می‌دهد، کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای احیای مجدد اقدامات یهودستیزانه را پس از آغاز جنگ حماس و اسرائیل محکوم و برآورد کرد که ترس بار دیگر زندگی یهودیان ساکن اروپا را فرا گرفته است.

به عبارت بهتر، اتحادیه اروپا به‌جای محکوم کردن نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر قدس، هرگونه مخالفت با رژیم صهیونیستی را مصداق یهودستیزی تعریف کرده است. کمیسیون اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه وقیحانه‌ای که بیانگر شراکت مطلق اروپاییان در کودک‌کشی صهیونیست‌هاست، اعلام کرد: «افزایش حوادث یهودی‌ستیزانه در سراسر اروپا در روزهای اخیر به سطوح فوق‌العاده بالایی رسیده که یادآور برخی از تاریک‌ترین دوره‌های تاریخ است.» در این بیانیه که سران اروپایی آن را مورد تایید قرار داده‌اند، اساسا نامی از کودکان غزه و اعتراضات گسترده‌ای که در برلین، پاریس، رم، وین، لندن و آمستردام علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس صورت می‌گیرد، برده نشده است. گویا اساسا اتفاقی رخ نداده و مخالفت‌ها با رژیم‌صهیونیستی در خلأ و بدون هیچ‌گونه دلیلی گسترش یافته است.

ارزش‌های وارونه اروپایی 

در این بیانیه وقیحانه آمده است که اروپاییان در برهه دشوار کنونی در کنار اسرائیل می‌ایستند و اعتراضات علیه تل‌آویو را برنمی‌تابند: «ما این اقدامات نفرت‌انگیز(خشم عمومی از جنایات رژیم اشغالگر قدس) را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم، چراکه این برخوردها در تضاد کامل با ارزش‌های اساسی ما، شیوه زندگی و هر آن چیزی هستند که اتحادیه اروپا از آنها دفاع می‌کند.» مضحکانه‌ترین بخش بیانیه انتهای آن است، جایی که اروپاییان روی حقوق بشر و برابری انسان‌ها به‌عنوان یک الگوی اروپایی تاکید کرده‌اند. در سایه همین الگوپردازی دروغین تاکنون هزاران کودک در سایه سکوت سیاستمداران و رسانه‌های غربی و فراتر از آن، همراهی آنها با رژیم اشغالگر قدس، جان خود را از دست داده‌اند و کمترین بیانیه‌ای در حمایت از آنها صادر نشده است. بروکسل علاوه بر استراتژی خود علیه صهیونیسم ‌ستیزی که سال۲۰۲۱ به اجرا گذاشته شد، نظارت بر سکوهای اینترنتی را به‌منظور مقابله با اعتراضات علیه صهیونیست‌ها را نیز تشدید کرده است. به عبارت بهتر، هیچ‌کس در اتحادیه اروپا حق اعتراض علیه توحش نتانیاهو و همراهانش را در غزه ندارد.

اروپاییان بازنده جنگ غزه

بدون شک اروپاییان از اصلی‌ترین بازندگان جنگ غزه هستند. سران اتحادیه اروپا تمام قد از نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه حمایت کرده‌اند. در عین حال، نگرانی‌های اتحادیه اروپا درباره خسارت‌هایی که در آینده ممکن است گریبانگیر تل‌آویو، واشنگتن و غرب شود، هرروز افزایش می‌یابد. ورود بی‌محابای صهیونیست‌ها به جنگ زمینی در غزه از سویی و اطلاعاتی که از شکاف جدی میان فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر قدس به دستگاه‌های امنیتی غرب مخابره شده، هزینه‌های بازی اروپا را در زمین تل‌آویو به‌شدت افزایش داده است. در این میان، اروپاییان دست به واژه‌سازی می‌زنند که به واسطه آن تا حدودی قدرت مدیریت صحنه را به سود منافع خود و صهیونیست‌ها پیدا کنند اما جبهه مقاومت و اکثریت قریب به اتفاق افکار عمومی دنیا تسلیم گزاره‌های القایی و کاذب نمی‌شوند.

واژه‌سازی‌های جعلی از سوی اتحادیه اروپا

در این میان، اروپاییان تاکتیک‌هایی را نیز برای فریب افکار عمومی طراحی کرده‌اندکه نمی‌توان به‌سادگی از کنار آنها گذشت. اخیرا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود از کلید واژه‌ای با عنوان توقف بشردوستانه حملات رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کرد. واقعیت این است، توقف بشردوستانه به معنای آتش‌بس واقعی نیست و نوعی تاکتیک در راستای آزادی اسیران صهیونیست، بازتعریف مناسبات مخدوش ارتش رژیم صهیونیستی، القای کاذب نوعدوستی اروپاییان و درنهایت، آماده‌سازی سریع صهیونیست‌ها برای حملات بیشتر (در آینده‌ای نزدیک) علیه نوار غزه است. اصلی‌ترین دغدغه سیاستمدارانی مانند امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، نابودی مطلق مقاومت در غزه و تبدیل منطقه به حیاط خلوت رژیم اشغالگر قدس است. اصرار پشت پرده اروپاییان بر ایده کوچ اجباری ساکنان غزه به نقاط دیگر در همین راستا ارزیابی و تحلیل می‌شود.

اروپاییان از شکست اسرائیل هراسان هستند 

اتحادیه اروپا که از کشتار بیش از ۴۰۰۰ کودک فلسطینی با عنوان ادعایی دفاع مشروع صهیونیست‌ها یاد می‌کند، کمترین دغدغه‌ای درباره ایجاد حاشیه‌ای امن برای زندگی ساکنان نوارغزه نداشته است، ندارد و نخواهد داشت. واژه‌سازی‌ها و مصداق یابی‌های انحرافی افرادی همچون بورل و دیگر مقام‌های اروپایی نه‌فقط با هدایت و مدیریت سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، بلکه نشأت گرفته از هراس اروپاییان درخصوص شکست رژیم اشغالگر قدس درجنگ نابرابر غزه است اما تا تحقق کابوس اروپاییان زمان زیادی نمانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *