گزارش رسوایی مالی مدیر کلاهبردار بی بی سی فارسی از طریق آشنایان مشترک خاندان پهلوی با خانواده سلطنتی انگلیس، به کاخ باکینگهام رسیده و اسباب ناخشنودی ملکه الیزابت را فراهم آورده است؛ تا جایی که ‘مارک تامسون’ مدیرکل بی بی سی و ‘صادق صبا’ مدیر بخش فارسی شبکه را به دفتر خود احضار می کند.

به گزارش  جام نیوز، به تازگی در شبکه های اجتماعی مجازی، از جمله صفحه فیس بوک چند تن از عناصر شاخص اپوزیسیون، اخباری حاکی از ناخرسندی ملکه انگلیس نسبت به برخی فعالیت های جنجال برانگیز در بخش فارسی بنگاه سخن پراکنی انگلیس [BBCPersian] به چشم می خورد.
چندی پیش در فیس بوک شخصی “علیرضا میبدی” و “هاله نظری” دو فعال سلطنت طلب، و چند وبلاگ متعلق به چهره های شناخته شده ضدانقلاب، خبری مبنی بر کلاهبرداری “صادق صادق نژاد” مشهور به «صبا» مدیر ارشد بی بی سی فارسی، از “فرح پهلوی” بیوه شاه مخلوع منتشر شد. صادق صبا همان کسی است که تجاوزش به یکی از مجریان زن بی بی سی فارسی [پونه.ق] رسوایی اخلاقی بزرگی برای شبکه تحت مدیریتش به همراه داشت.
خلاصه ماجرای کلاهبرداری -بنا بر آنچه در منابع یادشده آمده- از این قرار است که در جریان بازدید فرح دیبا از بی بی سی فارسی، جناب صبا بیوه 75 ساله محمدرضا پهلوی را قانع می کند که در عوض دریافت هزینه ای کلان، مستندی از زندگی وی را با استانداردهای حرفه ای تولید و از همان شبکه پخش کند؛ وعده ای که به ساخت یک مستند ارزان، ضعیف و دست چندم انجامید و نارضایتی بی اندازه سفارش دهنده را به دنبال داشت.

اما خبر جدید این است که گزارش رسوایی مالی مدیر کلاهبردار بی بی سی فارسی از طریق آشنایان مشترک خاندان پهلوی با خانواده سلطنتی انگلیس، به کاخ باکینگهام رسیده و اسباب ناخشنودی ملکه الیزابت را فراهم آورده است؛ تا جایی که “مارک تامسون” مدیرکل بی بی سی و “صادق صبا” مدیر بخش فارسی شبکه را به دفتر خود احضار می کند. ظاهرا توضیحات آن دو، ملکه را قانع نکرده و به دستور او بودجه بی بی سی فارسی کاهش می یابد.

بنا بر آخرین اخبار رسیده، دولت انگلیس طبق توصیه مشاوران باکینگهام، بودجه کاسته شده از بی بی سی فارسی را به عنوان «تشویقی» به شبکه “من و تو” [manoto] تزریق کرده است.

114/5

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *