سپاه پاسداران هم ضابط قضایی و مرجع تشخیص جاسوسی در کشور است

کمال دهقانی فیروزآبادی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قانون اساسی در تمامی مسائلی که به امنیت ملی مربوط می‌شود و جاسوسی هم بخشی از آن است سپاه پاسداران را به عنوان ضابط قضایی به رسمیت شناخته است.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با آنا، درباره اینکه تنها مرجع قانونی تشخیص جاسوسی در کشور وزارت اطلاعات است، اظهارداشت: قانون اساسی در تمامی مسائلی که به امنیت ملی مربوط می‌شود و جاسوسی هم بخشی از آن است سپاه پاسداران را به عنوان ضابط قضایی به رسمیت شناخته است.

وی با تاکید بر اینکه موارد متعددی در قانون هست که سپاه پاسداران می‌تواند در این زمینه ورود داشته باشد،‌ بیان داشت: سپاه پاسداران می‌تواند به عنوان ضابط قضایی و قانونی اقداماتی را که لازم می‌داند انجام دهد؛ همانگونه که اکنون نیز دستگیرشدگان گروهک تروریستی داعش در اختیار سپاه قرار دارند و در مورد آنها تحقیق می‌کند و در پایان کار، اطلاعات را در اختیار مقام قضایی قرار می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نافی اختیارات وزارت اطلاعات نیستیم؛ اما سپاه پاسداران هم از نظر قانون مرجع رسیدگی به مسائلی است که به امنیت ملی کشور مربوط می‌شود.

به گزارش آنا، علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات در گفت‌وگو با روزنامه ایران مدعی شده است که تنها مرجع قانونی تشخیص جاسوسی، وزارت اطلاعات است و در این وزارتخانه نیز تنها معاونت ضدجاسوسی، صاحب نظر تشخیص جاسوسی است. اشاره یونسی در این زمینه به جریان خودشکی کاووس سید امامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *