سرپرست دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای معتقد است به دلیل نبود زیرساخت‌ مناسب، تحقق افزایش متقاضیان تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست.

هراز نیوزابراهیم صالحی عمران در گفت‌وگو با   خانه ملت با اشاره به لزوم افزایش جذب دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: اگرچه جذب دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است اما مسئولان ذی ربط به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب تحقق این امر را امکان‌پذیر نمی‌دانند.

سرپرست دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی به مربی متخصص نیاز دارد؛ از یک سو نظام تربیتی مناسبی برای آموزش مربیان متخصص در این زمینه در کشور وجود ندارد و از سوی دیگر فضای آموزشی کافی برای آنها در اختیار نیست و با کمبود آموزشگاه و کارگاه مواجه هستند.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بازار کار ارائه شود، بیان کرد: آموزش‌های مهارتی به سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا زمانی که این سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشود نمی‌توان مواد، وسایل و امکانات مورد نیاز این مهارت‌ها را فراهم کرد و در مورد جذب بیشتر دانشجو درمراکز آموزش صحبتی کرد.

سرپرست دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای اظهار کرد: برای رفع مشکلات موجود در جذب دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید سرمایه‌گذاری لازم انجام شود این سرمایه‌گذاری‌ها باید از طریق بخش دولتی و خصوصی تامین شود.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی می‌توان بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کرد چرا که جذب دانشجو در این دانشگاه‌ها منافع اجتماعی و عمومی به همراه دارد و در پیشرفت کشور تاثیرات مثبتی دارد.

صالحی با بیان اینکه اگرچه دولت سرمایه‌گذاری‌هایی در این بخش داشته است اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌هایی در آموزش‌های مهارتی انجام داده اما در رشته‌های پایه‌ای و اساسی مانند فنی و مهندسی که به زیرساخت نیاز دارد سرمایه‌گذاری‌های متناسب انجام نداده است؛ بیشترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در رشته‌های خدماتی است.

سرپرست دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در ادامه افزود: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مقایسه با فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر زودتر و بهتر وارد بازار کار می‌شوند برای بهبود امکانات و فضای آموزش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید تلاش بیشتری صورت گیرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *