هراز نیوز :  رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که کم سن ترین و مسن ترین داوطلب نامزدی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان در شهرستان آمل نام نویسی کرده اند.

 علیرضا یونسی در گفت و گو با ایرنا در آمل افزود : مسن ترین فردی که برای شوراهای اسلامی در مازندران نام نویسی کرده یک مرد ۸۳ ساله و جوان ترین هم یک شهروند ۲۵ ساله است که هر دو برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در آمل نامزد شده اند.
سرپرست فرمانداری آمل گفت : در مجموع یکهزار و ۹۷۷ نفر در شهرستان آمل با نام نویسی در سامانه جامع انتخابات ، داوطلب نامزدی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شدند که از این تعداد یکهزار و ۸۶۸ نفر مرد و ۱۰۹ نفر زن هستند .
وی افزود : از مجموع ثبت نام شدگان ، ۱۹۷ نفر برای پنج حوزه شهری و کهزار و ۷۸۰ نفر در حوزه روستایی شهرستان آمل داوطلب نامزدی شده اند.
یونسی با اعلام این که ۴۴۱ نفر از داوطلبان نامزدی سابقه حضور در شوراهای گذشته را دارند ، گفت : در میان داوطلبان نامزدی شوراها در آمل هشت نفر دارای مدرک دکترا ، پنج نفر تحصیلات حوزوی ، ۹۰ نفر فوق لیسانس ، ۳۰۳ نفر لیسانس ، ۷۷ نفر فوق دیپلم ، ۳۱۳ نفر دیپلم و یکهزار و ۱۸۱ نفر هم دارای سواد خواندن و نوشتن هستند.
وی تعداد داوطلبان انتخابات در حوزه شهر آمل را ۱۴۰ نفر اعلام کرد و افزود : برای شهر رینه ۱۷ نفر ، شهر امامزاده عبدالله ۱۲ نفر ، شهر دابودشت ۲۰ نفر و شهر گزنگ هشت نفر نام نویسی کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه از مجموع پنج بخش شهرستان آمل ، بخش مرکزی با ۵۶۱ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام شدگان را در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به خود اختصاص داده است ، گفت : در بخش دابودشت ۴۷۸ نفر، بخش لاریجان ۲۹۴ نفر ، بخش دشت سر ۲۷۳ نفر و بخش امام زاده عبدالله هم ۱۷۴ نفر ثبت نام کرده اند.
وی افزود : از مجموع شمارثبت نام شدگان در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آمل ۱۱۷ نفر مرد و ۲۳ نفر زن هستند.
بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیروز هفتم فروردین با استعلام از مراجع چهارگانه شامل ثبت احوال ، نیروی انتظامی ، دادگستری و اطلاعات آغاز شده است .
آمل، رینه، گزنک، دابودشت و امامزاده عبدالله از شهرهای شهرستان آمل هستند. این شهرستان با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای پنج بخش مرکزی، لاریجان، دابودشت، دشت سر و امامزاده عبدالله است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *