هراز نیوز :در این نامه که به امضای جمعی از مدیران سابق وزارت آموزش و پرورش در زمان فرشیدی رسیده است ، نصرت فاضلی رئیس سابق آموزش و پرورش استان و معاون سابق وزیر نیز به حمایت از فرشیدی پای نامه را امضاء کرده است./ چندی پیش شایعه ثبت نام فاضلی از یکی از حوزه های انتخابیه استان به گوش می رسید که با آغاز تبلیغات انتخاباتی این حضور منتفی شد.

مازندرانیها نوشت  : صبح امروز نامه ای در رسانه ها در اعلام حمایت جمعی از مدیران سابق آموزش و پرورش از فرشیدی (وزیر سابق آموزش و پرورش)منتشر شد. در این نامه که به امضای جمعی از مدیران سابق وزارت آموزش و پرورش در زمان فرشیدی رسیده است ، نصرت فاضلی رئیس سابق آموزش و پرورش استان و معاون سابق وزیر نیز به حمایت از فرشیدی پای نامه را امضاء کرده است.نصرت فاضلی از اعضای ستاد استانی علی لاریجانی در انتخابات 84 ریاست جمهوریست که پس از به قدرت رسیدن احمدی نژاد به ریاست آموزش و پرورش استان منصوب شد. چندی پیش شایعه ثبت نام فاضلی از یکی از حوزه های انتخابیه استان به گوش می رسید که با آغاز تبلیغات انتخاباتی این حضور منتفی شد. وی هم اکنون معاون دفتر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش است.

متن نامه را بخوانید:

حمایت جمعی از مدیران پیشین آموزش و پرورش از فرشیدی

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

محضر شریف مردم بزرگوار تهران،ری،اسلامشهر و شمیرانات بویژه فرهنگیان عزیز و ارجمند

 

با سلام و تحیت

 

در آستانه 12 اسفند، روز آزمون بزرگ انتخابات مجلس شورای اسلامی، خداوند متعال را سپاسگزاریم که به برکت انقلاب اسلامی، زمینه تجلی اراده ملت را در عرصه سرنوشت اجتماعی خود فراهم ساخته است.

فراز و نشیب های جامعه آزاد و انقلابی ما در 33 سال پس از پیروزی انقلاب نشان داده است که اراده مردم در جهت بخشی به امور کشور نقش اصلی را بر عهده داشته است. بنابراین در این برهه حساس با تحلیل و بهره برداری از تجربه های پیشین، باید کسانی را برای نمایندگی برگزینیم که مجلس شورای اسلامی را سنگر خدمت به مردم و دفاع از هویت انقلابی و آرمان های اسلامی بدانند و با بصیرت انقلابی، تعهد دینی و تجربه مدیریتی، بتوانند در برابر زیاده خواهی های استکباری و فتنه برانگیزی ها و انحرافات ایستادگی کرده به حق نماینده صلابت و کارآمدی ملت ایران باشند.

قطعاً از مهمترین و سرنوشت ساز ترین مسائل کشور، عرصه مسائل فرهنگی و تربیتی و آموزشی است که انتظار می رود مجلس نهم توجه و اهتمام لازم را نسبت به مدیران داشته باشد. امروز در عرصه تعلیم و تربیت گفتمان تحول بنیادین به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است. خوشبختانه از آغاز دولت نهم به عنوان دولت اصولگرا و عدالت محور، و در دوره مسئولیت نخستین وزیر آموزش و پرورش این دولت – برادرمان مهندس فرشیدی –  و با حمایت و هدایت رهبر دور اندیش و فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته، تحول بنیادین در آموزش و پرورش با توجه به نیازهای نسل آینده و براساس بنیان های فکری و ارزش های اسلامی در دستور کار قرار گرفت این گفتمان امروز باید با پشتیبانی و مشارکت همه ارکان نظام و بخصوص قوه مقننه، مسیر صحیح خود را پیدا کرده و در عمل، به اصلاح و تغییر اساسی روند آموزشو پرورش کمک نماید. این امر جز با حضور نمایندگان مؤمن، فرهیخته، دردآشنا و ژرف نگر در صحنه قانونگذاری محقق نخواهد شد.

نام مهندس فرشیدی با کوله باری از تجارب آموزشی و مدیریتی با روحیه ای انقلابی و فرهنگی، با کارنامه ای درخشان در ایستادگی بر مواضع امام و رهبری، با دغدغه های عمیق در عرصه آموزش و پرورش، بنابر وظیفه ای که به درستی آن را تشخیص داده، امروز در کنار نام دیگر عزیزان که توسط جمعی گسترده از بزرگان و دغدغه مندان، اصلح تشخیص داده شده اند در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته است.

ما با توجه به شناختی که از این چهره فرهنگی و انقلابی داریم، او را مؤمن و متدین، ملتزم به ارزش های اسلامی و انقلابی، برخوردار از روحیه معلمی، ساده زیستی و تواضع، ولایتمدار و اصولگرا، مبتکر و دورنگر، بی اعتنا به تجملات و تشریفات و تبلیغات و استوار بر سر مبانی و اصول یافته ایم. در دوران مسئولیت ایشان که در نیمه دوره چهار ساله ناتمام ماند و برخی از عوامل و دلایل آن تاکنون بر تیز بینان روشن شده است، کارهای بزرگی در وزارت آموزش و پرورش انجام گرفت :ارتقاء شأن و جایگاه معلمان،احیاء معاونت پرورشی و امور تربیتی، اصلاح و تسریع روند تدوین سند ملی آموزش و پرورش و انجام مطالعات علمی برای تدوین فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، آغاز حرکت بزرگ عمرانی و اختصاص چهار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای مقاوم سازی مدارس، آغاز طرح تولید و تدوین برنامه درسی ملی، احیا مراکز تربیت معلم و تأسیس دانشگاه پیامبر اعظم(ص)، توانمند سازی و ارتقای جایگاه مدرسه به عنوان رکن اصلی آموزش و پرورش و ارائه طرح “مدرسه زندگی”، پایه گذاری همکار یهای تربیتی و علمی سامان یافته و گسترده آموزشو پرورشو حوزه های علمیه، درکنار ظرفیت های دانشگاهی، …. از جمله اقدامات مهمی است که بر اساس دانش، اخلاص و عقل جمعی و با پرهیز از شتاب زدگی و سطحی نگری در دوره مدیریت ایشان آغاز شد و خوشبختانه توسط وزرا و مدیران بعدی در دولت نهم و دهم استمرار یافت و به بار نشست.

ما ضمن دعوت از همه اقشار و طیف ها بویژه فرهنگیان عزیز و ارجمند برای حضور فعال و هوشیارانه در جشن مردم سالاری دینی –انتخابات 12 اسفند- امیدواریم رای قاطع مردم شریف تهران ، ری اسلامشهر و شمیرانات به برادرمان مهندس محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش گامی در مسیر اهتمام بیش از پیش مجلس شورای اسلامی به امر تعلیم و تربیت و تحول بنیادین باشد.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

جمعی ازمدیران پیشین وزارت آموزش و پرورش

 

علی ذوعلم ( مدیر کل تالیف کتب درسی)–پرویز آژیده( معاون آموزش متوسطه و فنی و حرفه ای) –رضا محدث ( معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت) –حسین احمدی ( معاون آموزش ابتدایی) – غلامحسین حیدری(معاون مشارکتهای مردمی)–سید نصرالله فاضلی( معاون مشارکتها)- احمد صافی ( عضو شورای عالی آموزش و پرورش) -حسین هراتی(قائم مقام وزیر در امور استانها)– سید باقر پیشنمازی (معاون امورپرورشی) – مسلم میرزاپور (معاون حقوقی و امور مجلس) – بوربور(معاون عمرانی ورئیس سازمان نوسازی مدارس کشور) – مومنین(مدیر کل مشارکتهای مردمی) – لباف زاده (مدیرکل دفتر وزارتی) –علی قطب الدینی (مدیرکل پشتیبانی) – سهراب رضایی (مدیرکل نظری)- – غلامرضا عسگری (سازمان دانش آموزی) – سید حسین نقوی (مدیرکل دفتر ارتقاء) ––حسین زاده حسین (مدیرکل روابط عمومی) – کوچکی نژاد (مدیرکل آموزشو پرورش استان گیلان) – همتی (مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه) – ناصری(مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان)- قزوه ای (مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان) – علی زابلی(مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد)- اعتصام(مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان) – دانشی(مدیر کل آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویر احمد) – غلامحسین کوشان (مدیر کل دفتر تشکیلات) – محمد رضا مصلی نژاد( مشاور معاونت برنامه ریزی) – غلامحسین افسری(مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی) – احمد فتحی (مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان) – ایزدیان (مدیرکل مدارس خارج از کشور)- براتی ( مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان)- رضوی (مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان) – سیاری (مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان)–عباس رهی ( مدیرکل ارزیابی) –حبیبی(مدیر کل امور مجلس)- رحیمی( مدیرکل ابتدایی) – فضلی خانی( مدیرکل راهنمایی) –مهدوی (مدیرکل دفتر ارتقاء)- جمالی (رئیس پژوهشگران جوان)

2 thoughts on “نصرت فاضلی از چه کسی حمایت می کند ؟”
  1. باتوجه سابقه دیرینه ای که بادوست عزیز جناب فاضلی داشته ایم وایشان را چهره ای اصول گرا و متقی یافته ایم که در حرف و عمل یکسانند ومی دانیم هیچگاه اصول را به پای حطام دنیا نمی ریزند و برای چند روزه دهر قیامت خود را نمی فروشند اگر من در مناطق ان بزرگواران بودم عرض می کردم نوشتار شما را دیده ام سمعنا” و طاعتا خدا پشت و پناه شما باشد که در هر صورت جز دغدغه مندانید .

  2. سلام
    از انعکاس شما بسیار متشکرم
    چنین شهادتی از سوی مدیرانی که برخی در زمان اقای فرشیدی
    از کار برکنار شده اند مانند اقای دکتر احمدی -حاج اقا حیدری نشان
    از اولا تعهد این اقایان دارد ثانیا صلاحیت بالای اقای فرشیدی را نشان
    میدهد. بهر حال بنده بعنوان یک معلم به داشتن چنین میدیرانی در
    گذشته و معلمانی درحال افتخار میکنم!
    اگر چنین غیرت و صلاحیتی در سایر صنوف بود مملکت گلستان
    میشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *