ساختمان نخستین دبیرستان شهرستان آمل به منظور بازسازی ساختمان قدیمی و ساخت ساختمان جدید این دبیرستان کلنگ‌زنی شد.

  

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فرماندار آمل عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی عملیات نوسازی و بازسازی دبیرستان امام خمینی (ره) آمل با اشاره به اینکه این دبیرستان یک پایگاه مهم انقلابی برای مردم آمل به شمار می‌رفت، یادآور شد: دبیرستان امام خمینی (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی در آمل نقش مهمی داشته است.

یدالله اکبرزاده با بیان اینکه نخستین گردهمایی‌ها و جرقه‌های ضد طاغوتی در این دبیرستان رخ داده است، اظهار داشت: بزرگان شهر و مردم انقلابی آمل خاطرات خوبی از این دبیرستان دارند.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه کسانی که در این دبیرستان تحصیل کرده‌اند امروز از جایگاه علمی و اجتماعی و اقتصادی بسیار خوبی در کشور برخوردار هستند، بیان کرد: این دبیرستان به عنوان یک میراث ماندگار از تاریخ گذشته این مردم باید حفظ شود.

وی با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی آمل در سطح کشور اظهار داشت: نخبگان دانش‌آموز آمل در سال‌ گذشته سهم مهمی را در المپیادهای علمی ملی و بین‌المللی کشور داشتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه دبیرستان امام خمینی آمل 74 سال قدمت دارد، گفت: تصمیم برای بازسازی و نوسازی این دبیرستان از گردهمایی دانش‌آموزان 50 سال گذشته این دبیرستان گرفته شده بود.

اکبر لطفی با اشاره به اینکه این بازسازی و نوسازی خواسته مردم و فارغ‌التحصیلان این مدرسه بود، یادآور شد: تلاش‌های مسئولان نیز در اجابت این خواسته موجب حمایت وزیر آموزش و پرورش از این پروژه شد.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید دبیرستان امام خمینی آمل 18 کلاسه خواهد بود، افزود: حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده است.

لطفی اظهار داشت: ساختمان اصلی و قدیمی این دبیرستان حفظ و بازسازی می‌شود اما ساختمان‌هایی که در سال‌های اخیر به این مجموعه اضافه شده برای ساخت دبیرستان جدید تخریب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *