پایبندی تاریخی و فرهنگی ایران و تاجیکستان جدانشدنی است

هرازنو: «نعمت‌الله امام‌زاد» گفت: پایبندی تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایران و تاجیکستان جدانشدنی است.

 «نعمت‌الله امام‌زاد» در دیدار با مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه حوزه گردشگری در کشور تاجیکستان مورد توجه خاص مسئولان قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال گذشته 414 هزار نفر گردشگر خارجی به کشور تاجیکستان سفر کردند که این رقم در سال جاری تاکنون به 200 هزار نفر رسیده است که امیدواریم با افزایش ارتباطات با کشورهای دیگر تعداد گردشگران خارجی که به تاجیکستان سفر می‌کنند را افزایش دهیم.

وی از مشترکات فراوان ایران و تاجیکستان در حوزه‌های مختلف سخن به میان آورد و افزود: تاریخ و فرهنگ این دو کشور یکی است؛ به طوریکه کشور ما پُر است از آثار سعدی و حافظ و…. که ادبیات کشور ما را غنی کرده‌اند.

وی پایبندی تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایران و تاجیکستان را جدانشدنی دانست و گفت: در 34 سال گذشته همکاری‌های گسترده‌ای بین دو کشور ایران و تاجیکستان وجود داشته و حتی در دوران تحریم‌ها نیز درصدد حفظ این ارتباط بوده‌ایم.

«امام زاد» خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های پسابرجام نیز تعاملات دوجانبه ایران و تاجیکستان را قوت ببخشیم.

سفیر تاجیکستان در ایران همچنین با اشاره به برگزاری جشن‌های فرهنگی خاص و تاریخی در کشور تاجیکستان خاطرنشان کرد: می‌توانیم با برگزاری جشن روزهای فرهنگی خاص تاجیکستان در ایران زمینه‌های رشد همکاری‌های دوجانبه را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *