هراز نیوز :رجب و شعبان با همه خوبیها و برکات شان به پایان رسیدند و خوشا به حال آنان که این دو ماه را درک کردند و از فیوضاتش بهره مند شدند و خود را در این نهر زلال معرفت شستشو دادند و به استقبال رمضان آمدند و اینک ، رمضان آمد، ماه خدا ، ماه رحمت و مغفرت، ماه نزول قرآن و ماه بندگی به درگاه حق و بهره مندی از رحمت و بخشش باری تعالی…

حال که رجب و شعبان را پشت سر گذاشتیم و خود را آماده رمضان و روزه گرفتن کرده ایم ، ماه قرآن را درک کرده و از فیوضات بی بدیل و فراوانش بهره مند شویم.

بد نیست در ابتدای مطلب آشنایی بیشتری با واژه رمضان داشته باشیم، ماه رمضان نهمین ماه از ماههای قمری و بهترین ماه سال است. رمضان از مصدر «رمض‏» به معناى شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است، انتخاب چنین واژه‏اى از لطافت‏خاصى برخوردار است. چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیرى دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بى امانش،زیرا که رمضان ماه تحمل شداید و عطش است، عطشى ناشى از آفتاب سوزان یا گرماى شدید روزهاى طولانى تابستان و عطش دیگر حاصل از نفس سرکشى که پیوسته مى‏گدازد و سوزشش براستى جبران ناپذیر است.

در مقایسه این دو سوزش، رابطه عکس برقرار است، بدین معنی که نفس سرکش با چشیدن آب تشنه‏تر مى شود وهرگز به یک جرعه بسنده نمى‏کند و پیوسته آدمى را در تلاش خستگى ناپذیر جهت ارضاى تمایلات خود وا مى‏دارد .اما از سوى دیگر، عطش ناشى از آفتاب سوزان سیرى پذیر و قانع کننده است.

رمضان اسمى از اسماء الهى است و نباید ‏به تنهایى ذکر شود مثل اینکه بگوئیم، رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنى ماه را باید به اسم اضافه کرد، هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) روایت می کند و مى‏گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى جعفر امام باقر (علیه السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. حضرت فرمودند: نگوئید این است رمضان، و نگوئید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامى از اسماء الله است که نمى‏رود و نمى‏آید که شى‏ء زائل و نابود شدنى مى‏رود و مى‏آید، بلکه بگوئید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم اسم الله است، و ماه رمضان ماهى است، که قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عید قرار داده است همچنان که پروردگار بزرگ عیسى بن مریم (سلام الله علیهما) را براى بنى اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت على بن ابى طالب (علیه السلام) روایت‏شده که شما به راستى نمى‏دانید که رمضان چیست (و چه فضائلى در او نهفته است)

رسول خدا صلى الله علیه و آله در فضیلت این ماه می فرمایند : اى مردم ! ماه خدا، با برکت ، رحمت و آمرزش به شما رو کرده ، ماهى که پیش خدا بهترین ماه و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است.

از بهترین اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است چنانچه در حدیثی از معصوم می خوانیم: براى هر چیزى بهارى است و بهار قرآن رمضان است.

و یا در حدیث دیگری از حضرت محمد ،صلى الله علیه و آله در مورد تلاوت قرآن در این ماه می خوانیم: اگر کسى در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثوابش مثل کسى است که در غیر ماه رمضان یک ختم قرآن کرده است.

از وظایف روزه داران دراین ماه مبارک ، دعا و درخواست‏ حوایج از درگاه حضرت حق است چرا که بنده احساس نیاز به پیشگاه بى نیاز کرده و دستهاى احتیاج خود را به درگاه او دراز مى‏کند. اعتکاف در یک دهه از ماه مبارک رمضان برابر با ثواب دو حج و دو عمره است.

 

در ماه مبارک رمضان حوادث و رویدادهای مهمی روی داده که می توان به برخی از آنها مانند، وفات حضرت خدیجه در دهم رمضان سال دهم بعثت، ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام نیمه رمضان سال دوم هجرت، جنگ بدر در سال دوم هجرت، فتح مکه در سال هشتم هجرت، مراسم عقد اخوت و پیمان برادری میان مسلمانان و ایجاد اخوت اسلامی بین پیامبر و حضرت علی علیه السلام و بیعت مردم به ولایت‌عهدی امام رضا علیه السلام در سال 201 قمری اشاره کرد.

از جمله نکات مهم در ماه مبارک رمضان، دستور تهیه غذا های معمول در این ماه است.

در آشپزی ماه رمضان سنت بر این است که روزه داران هر شام بر سر سفره افطار گرد هم آیند و پس از طلب قبولی روزه دعا کنند و آن دعا این است: بسم الله ؛ اللهم لک صمنا و علی رزقک افطرنا فتقبله منا انک انت السمیع العلیم.و سپس روزه خود را با روزی حلال و پاکیزه باز می کنند و پسندیده است افطار با خرما یا آب گرم (یا چای شیرین) یا رطب یا حلوا یا نبات و لبن باز شود.

در ماه مبارک رمضان ، رژیم غذایی ما نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد . رژیم غذایی همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن تأثیر زیادی نداشته باشد . البته اگر فرد دچار اضافه وزن است ، ماه رمضان فرصت مناسبی برای بازگشت به وزن و حالت طبیعی است .

با توجه به ساعات طولانی ناشتا بودن ، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد . غذاهای دیرهضم معمولاً ۸ ساعت در دستگاه گوارش می مانند در حالیکه غذاهای سریع الهضم فقط ۳ تا ۴ ساعت در معده باقی می مانند .

غذاهای دیر هضم عبارتند از : حبوبات و غلات مثل جو ، گندم ، جو دوسر ، لوبیا ، عدس ، آرد،‌ غلات، برنج با پوست و غیره – که کربوهیدراتها نامیده می شوند.

غذاهای سریع الهضم عبارتند از : غذاهایی که حاوی قند ، آرد سفید و غیره هستند – به این گروه کربو هیدراتهای تصفیه شده گفته می شود .

غذاهای حاوی فیبر عبارتند از : غذاهای حاوی سبوس ، گندم سبوس دار ، غلات و حبوبات ، سبزیها مانند لوبیای سبز ، نخود ،‌ذرت ،‌ اسفناج ، برگ چغندر ، میوه های با پوست ، میوه خشک شده مثل برگه زردآلو ، انجیر ،‌ آلو خشک ، بادام و غیره .

غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند و از همه گروههای غذایی مثل میوه، سبزیجات ،‌گوشت ، مرغ ، ماهی ، نان ، حبوبات و محصولات لبنی در رژیم غذایی باید وجود داشته باشد . غذاهای سرخ شده باید محدود شوند زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن می شوند .

ادعیه و اعمال مختلفی در ماه مبارک رمضان از جمله شب های عزیز قدرتوصیه شده که تمام و کمال در مفاتیح الجنان قید شده است و در این مقال نمی گنجد.

و اما مختصر اینکه شب قدر با ‏ارزش‌ترین شب در این ماه است که درآن ابواب رحمت عام و خاص الهی به روی موجودات عالم ‏مفتوح شده است، شبی که خداوند زیباترین و عاشقانه ترین غزل هایش را، پرجاذبه ترین و ‏جادویی ترین کلماتش را بر انسان فرو می بارد! غزل ها و کلماتی که نزولشان دیوارها، غرفه ها و ‏شبستان های به شب پناه برده را فرو می ریزند! و فرشتگان با صدای ریزش باران رحمت الهی ‏زیباترین و دلکش ترین سرودهایشان را در ستایش این شب سر می دهند!‏

شب قدر، بزرگترین، شریف ترین، پرارج ترین و پررمز و رازترین شب ها در گردونه زمان است ‏که قلم ها در وصفش می شکنند و زبان ها در توصیفش قاصر و عقل و تدبیرها در فهم آن مبهوت ‏و متحیر می مانند. ‏

در توصیف ماه رمضان همین بس که شبهای با عظمت قدر در آن واقع شده است و قلم توان توصیف در این باره را نداشته و حق مطلب را ادا نمی کند به هر حال برنده و سودمند کسی است که نهایت استفاده از فیوضات و برکات این ماه مبارک را برده و با طیب خاطر و دلی سرشار از رحمت و لطف الهی از این ماه خارج شده و در اول شوال-عید سعید فطر- با خوشحالی سرشار از محبت الهی موفقیت در روزه داری را جشن بگیرد.پس بیاییم دل و وجود خود را از نفس سرکش اماره تهی کرده و دست به سوی معبود دراز کرده و با خلوص دل هرچه که می خواهیم از او بخواهیم چرا که در این ماه عزیز هیچ کس با نیت خالص دست خالی بر نمی گردد و درهای رحمت الهی به روی همه باز است و درهای خشم آتش خدا بسته.

رمضان دست فطرت ما را می گیرد و تا فطر تا خدا بالا می برد، به ما می گوید که باید نماز نیت بخوانیم و روزه عمل بگیریم به ما غرس شجره طیبه را فرا می آموزد و خالی کردن دل را از وسوسه های دروغین شیطان یاد می دهد، رمضان شهر خدا و شهر پاکی هاست و البته شهر پرواز در ملکوت…

احسان عربی مفرد

Arabi83@gmail.com

One thought on “رمضان؛ شهر پرواز در ملکوت/احسان عربی مفرد”
  1. آمل کهن شهر ایران,آمل را دوباره در الماس جهان بدرخشانید
    بسم الله رالرحمن الرحيم
    آمل کهن شهر ايران , آمل داماد شهرها , آمل الماس جهانی
    آمل نماد ایران زمین را برگردانید
    با سلام سلامي دوباره به گرما و سرماي سرزمين طبرستان مازندران
    به مردم خوب و شريف اين ديار علويان و طبرستان و مرعشيان
    چند نکته جدي راجب آمل که امروزه نگاهي به آن نمي شود که مشکل اصلي مردم اين استان اين شهر آمل است را بازگو ميکنم
    نماينده محترم آقاي يوسفيان شما بر چه اصاصي ساکت نشسته ايد
    همان طور که ديروز در شبکه ? سيما تحليلگر تاريخي باستاني ايران صحبت کرده آمل را دومين شهر کهن ايران نام برد واينکه شما نگاهي به ليست شهر هاي باستاني فرهنگيايران بندازيد شيراز.يزد.آمل.بم.همدان.شوش.شهر سوخته.اصفهان.شهرهاي باستاني ايران هستند و همانطور که براي شيراز و شهرهاي دگر پروژه ومصوبه احداث مي شود و مصوب مي شود همان گونه براي آمل اجرا شود تا عدل در جمهوري اسلامي ايران عدل خواه برقرار و پايدار باشد و ما مي خواهيم توجه شود توجه..
    چرا با داشتن اين موقعيت استراتژيک 2يا ۳ نماينده داريم؟
    با دارا بودن مرکزيت و صنعت و مناطق باستاني و توريستي چرا فرودگاه بين المللي نداريم؟
    با دارا بودن بيشترين جاذبه گردشگري در استان را دارا هستيم ولي چرا هتل و مجموعه توريستي نداريم؟
    يکي از مسئولين گفت کسي در آمل نمي ماند و گذري است,حالا من در جواب به اومي گويم يادم مي آيد پارسال در آمل جمع زيادي از کشورهاي عربستان و يمن و روسيه و هلند به منطقه اميري آمل آمده بودن و از من سوال کردن هتل و مجموعه استراحت وتفريح در آمل کجاست گفتم آمل هتل ومجموعه توريستي ندارد و از اين بابت فردي که از يمن بود افسوس خورد و گفت : تاسف مي خورم که ناصر اطروش در آمل دفن است مردم محبوب مسلمان ها مردم محبوب يمن مصر و بحرين وحالا به مسئول آملي مي گويم اين است جواب ؟ آيا شما مکاني فراهم کرده ايد تا اين توريست ها بمانند وقتي نکرده ايد کجا بمانند کارتون خواب شوند يا بجاي مجموعه تفريحي با حوض بازي کنند ؟
    یادمان می آید آمل نماد ایران بود از رودهن تا ساری و نوشهر تا محمود آباد پس چی شد؟الان هم هست ولی به دست مردوم پس برگردانید شهر را حرف دل و نیاز این شهر ایران عزیز را گوش کنید
    گوش هم نکنید هم این حق ماست اینجا روستا نیست اینجا آمل بوده و اگر باغیرت و کار پشته ای باشد باز هم آمل خواهد بود
    آقای یوسفیان شما یک کاری کنید شما نماینده آمل هستید یا نماینده شهر دیگر پس چرا شهر مرعشی و آمارد گونه و شهر دماوند من اینگونه سوخته؟آقایان مسئول اینجا آمل است آمل چرا با ابرویش بازی میکنید که یکی از روستاهای آمل که الان شهر شده مارا مسخره کنید؟همه عزیزند ولی امل باید آمل باشد
    اين انصاف نيست شهري که افتخار ايران است در بخش استاني به آن ظلم شود
    چطور در اصفهان پل آن ها که قدمت ??? ساله دارد در آثار جهاني ثبت مي شود ولي پل ۱۰۰۰ ساله آمل که برخي هم۱۲۰۰ سال قدمت آن را مي دانند به زور در آثار ملي ثبت مي شود چه برسد در آثار جهاني! ما خواستار حق خودمان هستيم گرچه حق اين مملکت است ولي در جالي که پارتي بازي مي شود بايد مسئولين شهري استاني به مسئولين کشوري گوش زد کنند.
    يادم مي آيد همايش ملک اشعرا طالب آملي مازندراني بود چطور بوده که اين شاعر بعد حافظ سعدي سومين شاعر برتر از نظر شعر گويي بوده ولي يک طبليغات در سطح کشوري نشده آيا يک تبليغ کاري دارد ما هميشه نشان داديم که خودمان نمي خواهيم به حق خودمان برسيم ما بايد بخواهيم چون حق است و اين شهر استان افتخار ايران هستند آيا مانع افتخار ايران هستيد؟
    چرا يک پارکينگ طبقاتي در شهر آمل نيست در حالي که چندين پارکينگ در شهرهاي که اصلا نياز به آن نيست موجود است اين از بي کفايتي مسئولين شهري و بي انصافي مسئولين استاني.. مگر خودتان نگفتيد برترين نعمت ها براي بهترين خلايق است پس کجاست؟اما اين
    نعمت ها در شهرهايي که باعث زيان اسم ايران هستند برپاست ولي براي شهر آمل که در امر سياست,رياضت,علم,پيشرفت,ورزش,صنعت,طبيعت بر پا نيست چرا؟؟؟چون…..
    ما خواهان برگشت دادن و تشخيس هويت خويش و شهر آمل هستيم
    نياز به بام آمل الزاميست شهري که پايتخت سرسبزيست اگر ميبينيد شهرهاي دگر شده اند عروس زيبايي هزاران پروژه احداث و جذب سرمايه گذار شد آمل همه ي اين ها را دارد پس سرمايه بگذاريد فراخوان سرمايه گذار تا شهر نمونه گردشگري توريستي صنعتي باشيم چون پتانسيل و مکان هايش را داريم تا قلب شمال مثل نگيني در جهان بتپد چگونه در شهرهاي دگر هروز پروژه ايجاد مي شود ما خواستار حق و خواستار احداث پروژه هاي بزرگ بين المللي استاني شهري و ملي هستيم
    اما يادمان نرود آمل داماد شهرهاي ايران است
    ساخت پروژه اصلي الماس سبز شمال درآمل منطقه جنگي طبري آمل الزاميست
    شايد بگوييد چرا گفته ايم طبري چون اين جا آمل است اين جا پايتخت مفاخير مشاهير ايران آمل است اين کجاي دنيا رسم است که پايتخت مفاخير از اسم بيگانه در شهر خود استفاده کند ميرزا خان جنگلي افتخار ايران است ولي جرير طبري آملي افتخار جهان اسلام اولين مفسر قرآن نويسنده تاريخ طبري و بنيانگذار تقويم منظومه ,و حالا به حرف ما آملي ها رسيديد ديديد که از داشته ها استفاده نميکنيم…گذاشتن يک همايش بين المللي در سطح جهاني براي جرير طبري افتخار شيعه الزامي نيست انساني که از ياد رفته و به جاي آن براي ? دکتر قلابي که نمي توانند يک خط کتاب بنويسند چه برسد به بنيانگذاري و مفسر اصيل قرآن ,۱۰۰۰ تا همايش ميگذارند ,خنده بکنيم يا گريه؟
    اين بلاد به شخصيت هاي که امروزه قله رفيع آبرومندي در نظام جمهوري اسلامي مي درخشند مديون است
    ما همين امسال خواستار کليد خوردن فرودگاه.ورزشگاه.هتل.مجموعه توريستي.بام آمل.مترو منو ريل.۵ پارکينگ طبقاتي ومجمع ملي صنعتي توريستي و علمي و مشاهير و کشاورزي در آمل هستيم
    امنيت در آمل کم است مگر سمت پلک سفلا جزو آمل نيست پس چرا ارازل را جمع نمي کنيد تا مردم فرهيخته اين شهر آرام در بستر خويش بخوابند تو را به خدا کوچه به نام الياد کوچه را خراب کنيد جوانان آمل در آنچا به فساد کشيده شده اند التماس من کوچک و مردمان آمل اين است خواهشا آن منطقه را خراب کنيد و عقب نشيني شود و يک راه درست شود
    آيا نماد شهر آمل به عنوان تنها شهر وصعيت نامه امام اين است؟ بخنديم يا گريه کنيم؟
    کاشتن نخل و پل آب نما و ساخت دهکده وگذاشتن تنديس و گرفتن زباله و ساخت پيادو رو سازي مکانيزه و ال اي دي در شهر به زيباي شهر مي افزايد اين امر اسان است اما….اين هم را انجام ندايد و ما ميخواهيم انجام دهيد زيبايي شهر حق مردم فرهيخته آمل و ايران است آقای یوسفیان کسی را که می بینید از ورودی شمال کشور دل میکند و از دومین کهن شهر ایران و پایتخت زیبایی و علم پرور و پایتخت دین عبور می کند و به شهرهای دیگری که یک روز جزو استان طبرستان(آمل)یا روستاهای شهر آمل بوده اند می رود می دانید دلیلش چیست؟
    شما باید بدانید چون انسان راحتی آسایش و زیبایی می خواهد آمل کدامین یک را داراست هیچ کدام چند سالیست که تشنه آمل شدن هستیم نه مسخره این و آن پس آمل را دوباره آمل کنید
    ,اسفالت شهري و ساخت ميدان در خ امام رضا و عقب نشيني مغازه ها براي ?سال پيش بود پس چي شود ؟
    دگر چه بگوييم که ميگوييد با خدا باشيد ولي مردمان با خدارا مورد ظلم قرار مي دهيد ما خواستار زيبايي و اسفالت و ساخت ميدان و زيبا سازي شهري و نصب تنديس در جاي جاي آمل هستيم
    پس گرفتن روستاهاي آمل که الان يک شهر شده توجه کرده و ما ايراني ها و آملي ها و هم استاني هاي عزيز خواستار گرفتن روستاهاي آمل .ساخت بند آمل هستيم و اين منصفانه هست که ابروي ايران را نگه داريم چون آمل صنعتي است نياز به بندر دارد نه اين که روستاهاي خودمان مثل سرخرود را به شهر ديگر دهيمتا جمعيت آن زياد شود . در آمل بايد ? سينما ديگه زده شود وضعيت سينما آمل افتضاح است
    مگر مرکز شيعه در آمل نيست پس کو موزه آن در شهرهاي دگر چي کار مي کند مگر آرش کمانگير در آمل تير ننداخته پس کو ? تنديس آن در شهر دگر چه کار ميکند تنديس آرش ؟ آن وقت ما دست روي دست مي گذاريم از داشته استفاده نميکنيم ولي شهري که تنديس متعلق به آن نيست بعد گم شدنش خواستار برگشت دادن آن است . ما خواستار برگشت دادن و نصب تنديس آن در آمل و ساخت موزه شيعه در آمل هستيم چون حق ماست
    آمل به این چیزها نیاز اساسی دارد تا شهر تکامل یابد:
    مجموعه تاریخی فرهنگی داخل شهر را معرفی کنند
    آمل را جزو کلان شهر کنند و مرکز استان چون در قلب مازندران و شمال و ورودی قرار دارد
    هتل که مجموعه تفریحی و رستوران را در کنار خود داشته باشد
    مترو فرودگاه (مخصوصا از نوع باری)
    دو نماینده ای شدن
    پس گرفتن شهر سرخرود از محمودآباد و همچنین پس گرفتن زادگاه طالب آملی و روستاهایی همچون شومیا که زمانی برای تکمیل جمعیت محمودآباد از آمل جدا شدند و امروز خواستار بازگشت به آمل هستند.
    جلو بردن منطقه استحفاظی آمل تا بعد از شهرک صنعتی تشبندان آمل و پس گرفتن اراضی شهرک صنعتی تشبندان(به دلیل اینکه بش از 90 درصد سرمایه گذاران آن آملی هستند و اگر بخواهیم حساب کنیم بین آمل و محمودآباد 20 کیلومتر فاصله میباشد که اگر بخواهیم به صورت مساوی تقسیم کنیم 10 کیلومتر اول باید برای آمل باشد، و حدودا تا کلوده باید در حوزه استحفاظی آمل قرار بگیرد.
    حوزه انتخاباتی شهرستان فریدونکنار و سرخرود را با حوزه انتخاباتی آمل یکی کنند تا مشکل تکمیل جمعیت آمل برای دو نماینده ای شدن حل شود.
    از سرمایه گذاران آملی دعوت شود تا در سرخرود آمل بندر خصوصی احداث کنند و غیر از سرمیایه گذاران بندر آمل یک پروژه جهانی و ملی است
    ایجاد کارخانه کمپست و همچنین ایجاد کارخانه زباله سوز
    تلکابین لاریجان آمل
    پس گرفتن دریاچه و دشت لار و ساخت کمپین محدوده شهر آمل در کنار کتل اام زاده هاشم(ع)
    آماده سازی ۲ استادیوم آمل
    ایجاد دانشگاه جامع دولتی
    ایجاد موزه شیعه شناسی کشور در کنار مقبره ناصرالحق و نماد سازی پل آمل و ثبت آن در میراث جهانی
    اجرای سریع پل های روگذر و ایجاد هتل بین المللی در ورودی شمال کشور و استان مازندران و نام گذاری یک آملی بر روی خاک آمل(میرزا کوچک خان) نگین سبز طبرستان آملی
    ساخت جاده هراز و کاشت درخت ونخل و مجموعه و فروشگاه باعث زيبايي اصلي ترين محور جاده اي شمال ايران هراز مي شود
    ساخت تلکابين و فرودگاه وهتل که قولش را هزار سال پيش داده ايد چي شد؟کاريکنيد که سرمان را بالا بگيريمشهر سودزا و افتخاري دوباره شود
    آقای طاهایی قابل احترام ولی یادم می آید استان دار قبلی بیشتر به اصل مازندران نگاه می کرد تا به شهر خویش آقای طاهایی آمل سود بیستری برای مملکت دارد نه جانب گیری شما از شهر خویش که زیان آور است
    مسئولین آملی ما قصه نمی نویسیم که شما فردا کار خود را ادامه دهید مانند اینکه آمل به هتل فرودگاه منو ریل بندر و محدوده اصلی خود نیاز و توجه دارد مسئولین خوب ما در حال گفتگو درباره سیاست و نگاه نکردن به نیاز مردم و حق شهری که هزاران مسئول عوض کرده است چه خوب است شما مسئول مومن و حق شناس و دادگر باشید تا با بودن و آمدن رفتن این همه مسئول شما مجبوب و نزد خدا شایسته و حق گیرنده شوید امام علی (ع) امام متقیان و ولای زمین زمان می فرماید حق گرفتنیست نه دادنی
    اگر آمل دست يک با غيرت بود آمل به اين روز نمي افتاد تا حق رفته آمل را بگيرد و حق را اجرا کند . همين الانم مي شود تورا به ?? امام شيعه فسم با هم دلي مردوم غيور خدوم ومسئولين محترم مي شود اين وطن را دوباره ساخت…
    منتظريم

    مهندس مرتضي هندويي
    (لطفا مقاله را در سایت و هفته نامه قرار داده و به مسئولین بزرگوار اطلا دهید ممنون از سایت شما(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *