انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم

هرازنیوز: دیروز کلی پیام انتخاباتی موقت گذاشتیم و شادی کردیم و گفتیم مشارکت کنید ولی الان از این مرحله عبور کردیم و باید با واقعیت روبرو شویم، پذیرش واقعیت تلخ که موجب رشد شود بهتر از شیرینی است که موجب عدم رشد باشد.

هم درصد مشارکت را باید توجه کنیم ، نه دیگر کرونا است، نه آدم مهمی در جریانات داخلی انتخابات را تحریم کرده است، نه مردم بعد اغتشاشات و رسوایی ضدانقلاب به حرف براندازان گوش میکنند و دیگر حناشون پیش مردم رنگی ندارد.

نوع افراد مهم هم رای دادند و تشویق کردند ولی ۵۰ درصد هم مشارکت نکردند، پس خوشحالی الکی بی فایده است و امروز اگر این واقعیت را نپذیریم و تجدید نظر نکنیم سال ۱۴۰۴ با همین وضعیت روبرو خواهیم شد.

آنهایی هم که رای آوردند ، ببینند چند درصد مردم حوزه انتخابی بهشون رای دادند و حس پیروزی الکی بهشون دست ندهد.

اینکه کسی با رای حداقلی به مجلس برود و پشتوانه قوی مردمی نداشته باشد ، نمیتواند مدعی باشد مردم فلان شهر به من رای دادند تا افکار خودم را به قانون تبدیل کنم.

آنهایی که شرکت کردند اجر بالایی دارند ولی اکثر آنهایی هم که شرکت نکردند، دشمن نظام نیستن و فقط از همه این تفکرات و شعارهایشان خسته شدند، اگر همین ها دوسال خوب کار کنند و دولت هم همراهی کند سال ۱۴۰۴ مشارکت حداکثری خواهیم داشت.

بعد سال ۸۸ گفتند دیگر کسی شرکت نمیکند ولی در سال ۹۲ ، ۷۳ درصد شرکت کردند.

پس نه اغتشاشات تاثیری ۵۰ الی ۶۰ درصدی دارد، نه تحریم براندازان نه هیچ چیز دیگر، چون همه اینا قبلا هم بود و مردم شرکت میکردند، مشکل اصلی این است که هم دولت دوم روحانی کاری کرد که مردم ۵۸ درصد در ۹۸ شرکت نکردند هم دولت رئیسی و مجلس فعلی نتوانسته تاثیری در سفره مردم داشته باشد و همه چیز هم گران شده است و مردم هم اینگونه اعتراض خودشان را ابراز میکنند.

الحمدلله این مجلس هم با دولت همفکر است و اگر در دوسال آینده تغییری در سفره مردم شاهد نباشیم دیگر فقط خودتان را ملامت کنید. از ما گفتن بود. یاعلی…

✍شیخ فرهاد فتحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *