شنبه مقابله با بی حجابی آمد/وظیفه ما چیست؟

هرازنیوز: حفظ سنگر حجاب و عفت مردان و زنان فقط وظیفه نیروی انتظامی و پلیس نیست!
هرکسی با هر وسیله زبان، قلم و عمل وظیفه دارد از این حریم الهی و وصیت شهدای عزیز دفاع کند.
قانون فصل الخطاب ما در همه امور است، حفظ حجاب شرعی نیز در کشور ما جزو قوانین نظام اسلامی است .
در مساله حجاب باید از دو قطبی سازی جامعه پرهیز کرد بلکه مساله اجرای قانون است، اگر در بخشی از جامعه بی قانونی رخ میدهد باید با آن انحراف و ناهنجاری از قانون برخورد شود این منطق درستی نیست اگر یک جا کسی قانون شکنی کرد بقیه قوانین در آن جامعه معلق شده و اجرا نشودند برای مثال هیچ کجای دنیا اگر در یک کشور بالا ترین مقام آن کشور دست به دزدی بزند یا عمل غیر قانونی از یک مسئول سر بزند چراغ راهنمایی و رانندگی را خاموش نمی کنند و یا عرفا اجرای دیگر قوانین را معلق نمی کنند و نمی گویند اول بروید با رییس جمهور برخورد کنید بعد خودرو ما را به خاطر سرعت غیر مجاز جریمه کنید!
قانون حجاب هم طی یک مکانیزم قانونی در کشور ما تبدیل به قانون شده است و بالاتر از آن حجاب حکم الهی است.
البته این درست که برای نهادینه کردن ارزشها و هنجارهای فرهنگی باید دستگاه های فرهنگی از طریق آموزش و آگاه سازی آنرا نهادینه کنند والبته آگاه سازی در کنار نظارت و کنترل باید توامان و در کنار هم و توسط نهاد آموزش در جامعه انجام شود و آگاه سازی وظیفه پلیس نیست !
آنچه امروز به عنوان باور غلط در جامعه ما خصوصا فضای مجازی ترویج میشود القا این فرضیه غلط است که تعداد طرفداران حجاب بسیار کمتر از افراد بی حجاب است و اثبات این فرضیه غلط را به کف پاساژ ها و برخی اماکن تفریحی ارجاع می دهند به نطر می رسد هم فرضیه اول یعنی بیشتر بودن بی حجابان نسبت به زنان محجبه در ایران نادرست است و هم ارجاع به یک محیط خاص که طبیعتا محل رفت و آمد یک گروه خاص میباشد ارجاع نادرستی است، به همین دلیل گاهی صرفا فقط حضور! پر رنگ بانوان محجبه در چنین محیط هایی می تواند پاسخی اجتماعی به این دست از افراد باشد که در چنین تصور اشتباهی سیر می کنند.
حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل هم از ابتدای موضوع اشاعه بی حجابی ها طرح خوبی مطرح کردند که مانند بسیاری از طرح های فرهنگی نسبت به آن بی توجهی شده است، بخشی از طرح این استاد حوزه به نحوه برخورد عوامل نیروی انتظامی مربوط میشود.
از نظر ایشان با عواملی بدحجابی که ساختار های عرف غیر رسمی را هم کنار زده اند باید برخورد فنی ! شود. ( منظور از فنی ؛ شناسایی و دعوت به مراجع قضایی و پیگیری های بعدی و عدم برخورد در کف خیابان! )
حالا هم عوامل انتظامی می توانند به پیشنهاد این چهره فرهنگی توجه کنند و مقابله با بی حجابی را از افراد ساختار شکن از عرف غیر رسمی شروع کنند.

علیرضا عبداللهی، هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *