نمایان شدن جریانات تروریستی و تکفیری در سطح جهان عرب و اسلام، پس از شکل‌گیری موج بیداری اسلامی در کنار فعالیت‌های تفرقه‌جویانه این گروه‌ها در ضمینه جنایات و کشتارهایی که در حق مردم منطقه انجام می‌دهند، باعث شده است تا نام این گروه‌ها بیش از پیش در رسانه‌ها و هم‌چنین محافل سیاسی مطرح شود.

اما آنچه اهمیت دارد این است که تروریست‌های موجود و کسانی که در سطح کشورهای عربی و اسلامی، دست به اقداماتی جنایت‌کارانه می‌زنند، صرفا مجری و پیاده‌کننده اوامر و طرح‌های مفتی‌هایی هستند که با فتواهای غیر معمول خود، راه را برای این گونه فجایع می‌گشایند.

“عربستان سعودی” یکی از کشورهای منطقه و صاحب عظیم‌ترین ذخایر نفتی جهان، همسایه عرب عراق است که با سازمان‌دهی گسترده جریانات تروریستی در دو محور “نظری” و “عملی”، دست به بازی خطرناکی زده است.

گفتنی است این مرکز اسلامی، وظیفه مبلغان ترویج وهابیت در مناطقی همچون آمریکا، ژاپن، اندونزی و برخی از کشورهای اروپایی را دارد. از جمله دانشگاههای که به این امر در عربستان مشغول فعالیت می باشند عبارتند از جامعة ام‌القری، الجامعة الاسلامیةو الجامعة الامام محمدبن‌سعود الاسلامیة می باشد.

لازم به ذکر است که در این مدارس و دانشگاهها به طلاب هم نحوه ساختن بمب و استفاده از سلاح آموزش داده می‌شود.

 

وبلاگ :دیده بان

2 thoughts on “بازی خطرناک عربستان با مسلمانان”
  1. با این مطلب موافقم، آتشی که عربستان بر آن می افزاید در آینده نزدیک دامن گیر خود آل سعود خواهد شد

  2. بسیار عالی بود تروریسم حالا در حال برگشت به آغوش خود عربستان است آل سعود در طول پادشاهی خود جز تفرقه در بین مسلمانان جهان و ضربه زدن به دین اسلام دستاوردی نداشته است. حالا هم در گیر و دار رسیدن کدام شاهزاده و کدام ولیعهد به پادشاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *