وبسایت خبری یورو نیوز در اخبار ویژه خود نوشت:

هواپیمای بی سرنشین آمریکایی در شرق ایران سرنگون شد. منابع نظامی ایران اعلام کرده اند یک فروند هواپیمای تجسسی از نوع «RQ-۱۷۰» را پس از ورود آن به حریم هوایی خود سرنگون کرده و با خسارت کمی به آن، در اختیار گرفته اند.

خبرگزاری فارس، به نقل از یک مقام نظامی از «اقدام عملیاتی واحدهای جنگ الکترونیک و پدافند هوایی» در سرنگونی این پهپاد یا هواپیمای بی سرنشین آمریکایی خبر داده است. هنوز محل دقیق و زمان حمله به این هواپیما مشخص نشده است. به گزارش رسانه های ایران هواپیمای یاد شده از آسمان افغانستان وارد حریم هوایی این کشور شده است.

مقام های آمریکایی تاکنون این موضوع را رد یا تأیید نکرده اند. کاربرد چنین هواپیماهایی از سوی ایالات متحدۀ آمریکا در مبارزۀ نظامیان آن با  طالبان و شبکۀ «القاعده» در برخی موارد در پاکستان باعث کشته شدن غیرنظامیان و درگرفتن اعتراض هایی در این کشور شده است.

نتایج مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر در نه استان این کشور با پیروزی اسلامگرایان به پایان رسید.

حزب «آزادی و عدالت» وابسته به جنبش «اخوان المسلمین» در این مرحله از انتخابات توانست بیش از ۴۰ درصد آراء را به دست آورد.

پیروزی حزب «آزادی و عدالت» در انتخابات پارلمانی مصر با مخالفت‌هایی همراه بوده است. گروهی معتقدند که پیروزی اسلامگرایان مانعی برای شکل گیری پارلمانی دموکرات خواهد بود.

عصام العریان، معاون ارشد حزب «آزادی و عدالت» می‌گوید: «این‌‌ همان سیاستی است که در زمان حسنی مبارک نیز وجود داشت. مردم از دموکراسی می‌ترسیدند. اما همه باید بدانند که دموکراسی به معنای اجماع یک ملت، گفت‌و‌گو و یک درک همگانی بدون اتهامات بی‌اساس به یکدیگر است.»

برخی گزارش‌ها حاکی از آنست که کمال جنزوری، نخست وزیری کنونی مصر تا روز چهارشنبه از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

One thought on “انعکاس خبر “سرنگونی هواپیمای بی سرنشین آمریکا توسط ایران” در رسانه های غربی”
  1. من بعنوان یک ایرانی از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم و در پوست خود نمیگنجم.من به نیروی نظامی ایران افتخار میکنم.من خیلی خوشحالم.آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *