استفاده از فرمالیسم و مینیمالیسم برای روایت هنر زنانه

هرازنو: بهار اربابی می‌گوید: قصد داشتم با حرکت به سمت فرمالیسم و مینیمالیسم انتزاعی فضاهای خالی ناشی از بی‌توجهی به هنر زنانه در این سبک‌ها را پر کنم.

بهار اربابی درباره نمایشگاه “موضوع تماشا” که این روزها در گالری اعتماد یک برپاست به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آثار این نمایشگاه با نگاهی متفاوت به بستر اجتماعی و تحت تاثیر فضای آن شکل گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این مجموعه در مدیای حجم است و در آن سعی من بر این بوده تا خود را جای مخاطب قرار دهم و از زاویه نگاه او پدیده‌ها را ببینم.

این هنرمند عرصه تجسمی با بیان این که این آثار از منظر مفهومی شکل و جنسی از پیش تعیین شده و القاء کننده دارند افزود: نگاه زنانه در این آثار بیش از هر چیز دیگری مد نظرم بوده است.

اربابی با اشاره به این که آثارش در بستر هنر زنانه شکل گرفته و بسیار وابسته به شرایط امروز جامعه است گفت: تحلیل بستری که کار هنری من در آن خلق می‌شود تحت تاثیر مطالعات فوکویی است.

وی افزود: منظور از این بستر تحلیلی، روندهایی در رابطه با قدرت است که دیدگاه آدم‌ها را می‌سازد.

این هنرمند تجسمی با بیان این که در ارائه این آثار ساخت اتمسفر و فضا برایش بیش از هر چیز دیگری مهم بوده اظهار داشت: من سعی داشتم در این مجموعه با استفاده از متریال‌هایی متفاوت نشان بدهم که انتخاب متریال می‌تواند حالت بصری کارها را به سمت هنر فرمالیستی و مینیمالیسم انتزاعی برود.

اربابی با اشاره به این که در تاریخ هنر در هنر فرمالیسم و مینیمال، تصویرهای زنانه خیلی کم به چشم می‌خورد تاکید کرد: قصد داشتم با این کار فضاهای خالی به جامانده از این بی‌توجهی را پر کنم.

لازم به یادآوری است نمایشگاه آثار حجمی بهار اربابی تا 16 شهریور در گالری اعتماد یک به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست،پلاک 4 میزبان علاقمندان است.

منبع:هنرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *