هراز نیوز :مدیر شعب بانک کشاورزی آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه 889 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی آمل تاکنون زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: این میزان تا آغاز فصل زراعی افزایش خواهد داشت.
سید مجید مهنما با تاکید بر اینکه یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان نیز بیمه شده، تصریح کرد: میزان تعهدات این شهرستان، 15هزار هکتار است که با این میزان پوشش بیمه فاصله زیادی داریم.
وی با اعلام اینکه در بخش کلزا تاکنون 337 نفر بیمه شده‌اند، گفت: 420هکتار از سطح زیرکشت این محصول در آمل بیمه شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تعهدات در این زمینه 2 هزار و 200 هکتار است که باید به آن دست پیدا کنیم.
مهنما با بیان اینکه افزایش سطح پوشش بیمه‌ای نیاز به مشارکت بخش‌های متولی دارد، اذعان داشت: بانک کشاورزی در این زمینه مجری است و باید به تعهدات دولت در این زمینه عمل کند.

علی نوربخش در جلسه شورای کشاورزی آمل با اشاره به اینکه آمل در آبگیری آب‌بندان‌ها مشکلی ندارد، اظهار داشت: این شهرستان به دلیل داشتن رودخانه هراز از ذخیره آب کافی برخودار خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه به کشاورزان توصیه می‌کنیم اراضی را که کشت دوم نشده‌اند آب‌گیری کنند، بیان داشت: این امر موجب تقویت آب‌های زیرزمینی می‌شود.
نوربخش با بیان اینکه در آستانه آب‌تخت کردن زمین‌های کشاورزی، تمام روستاها باید میراب خود را معرفی کنند، گفت: زمین‌های کشاورزی باید در موقع مناسب آب‌تخت شده و برای سال‌ زراعی جاری آماده شوند.

منبع : فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *