هراز نیوز:ايده ابوالفضل الياسي ايراي در كمتر از يك هفته دو بار عنوان ايده برتر كشور در سال 90 را از آن خود كرده و شب گذشته از او با حضور رئيس جمهور تقدير شد.

ابوالفضل الياسي ايرايي مخترع جواني آملي كه ايده علمي‌اش شامگاه گذشته به عنوان ايده برتر سال 1390 برگزيده شد، اظهار داشت: در دوازدهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر كشور كه با همكاري معاونت پ‍ژوهش و فناوري وزارت علوم و تحقيقات و فناوري برگزار شد، از بين 10 هزار ايده برتر علمي كشور در سال 1390 موفق به كسب عنوان ايده برتر سال شدم.

وي با اعلام اينكه اين جشنواره بزرگ علمي شامگاه گذشته در سالن بين‌المللي همايش‌هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با حضور رئيس جمهور، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، وزير دفاع و وزير صنعت معدن و تجارت برگزار شد، گفت: به عنوان تنها مخترع و ايده برتر از استان مازندران در اين رقابت علمي برگزيده شده و جزو سه ايده برتر كشور تقدير شدم.

الياسي ايرايي با اشاره به ايده ارايه شده‌اش بيان داشت: ايده‌ام در اين جشنواره برتر كشور “ايده دستگاه كمك به منقبض و منبسط شدن قلب در آخرين مراحل نارسايي قلبي بدون پيوند آن” بود كه بعد از داوري‌هاي متعدد به عنوان سه ايده برتر كشور انتخاب شد.

وي اذعان داشت: وزارت علوم و تحقيقات به ايده‌ام نمره استاندار 76102/0 داده است كه نمره بسيار خوبي است.

الياسي ايرايي اضافه كرد: علي اكبر متكان ديگر چهره نام‌آشناي شهرستان آمل كه هم‌اكنون معاون اداري و مالي وزارت علوم تحقيقات و فناوري است نيز در اين جشنواره پژوهشگر برتر گروه علوم انساني شد.

* پنج‌شنبه گذشته ايده برتر جشنواره ملي پارك فناوري يزد شدم

مخترع دستگاه نگهدارنده قلب كه براي اولين بار در دنيا براي نگهداري قلب دستگاه پيشرفته طراحي كرد، بيان داشت: پنج شنبه گذشته نيز در نهمين جشنواره ملي ايده‌هاي برتر كشور در پارك علم و فناوري يزد توانستم با ارايه اين ايده به عنوان برترين ايده كشور معرفي شوم.

وي با تاكيد اينكه در اين جشنواره ملي 9600 نفر در سايت مورد نظر ثبت نام كردند، تصريح كرد: با كسب عنوان ايده برتر كشور در دوازدهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر كشور توانستم در كمتر از چهار روز دو عنوان برتر ملي را از آن خود كنم.

خبرنگار فارس مازندران؛ قربانعلي مسافر

2 thoughts on “افتخار آفرینی پژوهشی دو آملی ،علی اکبر متکان و ابوالفضل الیاسی در کشور”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *