هرازنیوز : 41 خبرنگاران جراید، خبرگزاری‌ها و سایت‌های مجازی آمل با حضور اعضای شورای تامین سیدجعفر رسولی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان، علی طالبی دادستان و محمدصادق پهلوان فرمانده انتظامی آمل،  ریاست اداره اطلاعات آمل تجلیل شدند.

این مراسم با اجرای  موسی حسن‌زاده مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور آغاز شد که اولین سخنران رئیس اداره فرهنگ‌ وارشاد اسلامی آمل به عنوان متولی اصحاب رسانه با ابراز خرسندی و رضایتمندی از کسب رتبه برتری شش خبرنگار آملی در چهارمین جشنواره مطبوعاتی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های مجازی مازندران بیان داشت: انجمن صنفی خبرنگاران یک صنف نیست و این اشتباه سیاست است که صاحبان خبر را در رسته صنفی قرار می‌دهد.

محمد محمدی با اعلام اینکه انجمن خبرنگاران در رسته فرهنگی است، اذعان داشت: کارشان کاملا فرهنگی و حرفه‌شان هنرمندانه است.

IMG_2891

وی با تاکید براینکه فعالان عرصه خبر صاحب ذوق و استعداد و در فکر اثرگذار هستند، ابراز داشت: شغل آنها پرحادثه و سخت است و در هر شرایط اقلیمی حضور دارند.

این مسئول خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به صاحبان امتیاز نشریات و سایت‌های مجازی فعال در این شهرستان شد و گفت: متاسفانه هم‌اکنون هفته‌نامه‌های آمل بدلیل مشکلات مالی به فصلنامه و ماهنامه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آمل با وجود خبرنگاران فعال می‌تواند صاحب روزنامه محلی شود، تصریح کرد: این شهرستان در ویژگی نخست دارای کاربری فرهنگی است بعد صنعت و گردشگری و در همه عرصه فرهنگی و هنری ورود پیدا می‌کنند.

محمدی بیان داشت: این استعدادها در عرصه فرهنگ و خبر در رشد و توسعه آمل مثمرثمر خواهند بود.

مسئولان امر به مشکلات خبرنگاران اهمیت دهند

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آمل در ادامه این  مراسم موفقیت شش خبرنگار این شهرستان را در استان همدلی بین اصحاب رسانه بیان و عنوان کرد: جوانان ما در این عرصه باید از تجربیات پیشکسوتان بهره گیرند تا در انعکاس افکار عمومی تاثیرگذار باشند.

نعمت اله  قربانی با تاکید بر اینکه شهرستان آمل دارای پتانسیل‌های بالایی برخوردار است، ابراز داشت: جوانان می‌توانند از این پتانسیل‌ها بهره‌مند شوند.

وی با ابراز تاسف از کمرنگ بودن برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی با صاحبان خبر این شهرستان بیان داشت: برخورد این مسئولان و کمرنگ بودن آنها واقعا جای سوال دارد که امیدواریم با تدبیر درست این مشکل در آمل رفع شود.

IMG_2899

قربانی  از دستگاه قضایی و اجرایی این شهرستان خواستار ساماندهی در درج آگهی‌های تبلیغاتی و ثبتی بین جراید وروزنامه‌ها شد و گفت: خبرنگاران آمل بی منت کار می‌کنند و مسئولان بدانند که با حضور خود در یادواره‌های شهدا نقش ارزنده‌ای در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دارند.

این مسئول از برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزشی در زمینه خبرنگاری خبرداد و گفت: هم‌اکنون دانشگاه‌ پیام‌نور و برخی موسسه‌های آموزش عالی آمادگی خود را در جهت برگزاری این کلاس‌ها اعلام کردند.

دادستان شهرستان آمل در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران انسان‌های پاکی هستند که قطار زندگی‌شان برروی ریل واقعیت حرکت می‌کند، یادآور شد: با توجه به تلاش بی‌وقفه این زحمت‌کشان باید جان خبرنگاران از همه نوع خطرات در امان باشد.

علی طالبی با تاکید براینکه باید نسبت به بیمه خبرنگاران توجه و به جد پیگیری شود، ابراز داشت: دستگاه قضایی خبرنگاران را انسان‌های آگاهی می‌داند که هم درک قوی و هم مشکلات و پدیده‌های اجتماعی را حس می‌کند.

وی با اعلام اینکه این دستگاه برای اصحاب قلم شرطی نمی‌گذارد، اذعان داشت: برای آزادی بیان خبرنگاران در قانون اساسی چارچوبی آمده که باید براساس آن قانون عمل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت مخالف آزادی بیان نیست، تصریح کرد: فعالان عرصه خبر باید به بیان مشکلات جامعه بپردازند و با ارائه راهکارها این مشکلات را رفع کنند.

وی آزادی بیان را آزاد و حتی بعد از آزادی را آزاد بیان و عنوان کرد: خبرنگاران در تنویر افکار عمومی باید مقررات قانونی و چارچوب آن را رعایت کنند.

طالبی از تشکیل کمیته تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه در دستگاه قضایی خبرداد و گفت: این کمیته به منظور بررسی مشکلات جراید، سایت‌های مجازی و نشریات براساس قانون اساسی تشکیل شده است.

طالبی

دادستان آمل با اشاره به ساماندهی برخی سایت‌های مجازی و پایگاه‌های تحلیلی در این شهرستان خواستار کسب صدور مجوز از سوی صاحبان این سایت‌ها شد و مطرح کرد: تاکنون دستگاه قضایی با این مدیران مهرورزانه عمل کرده است اما طبق این چارچوب قانون آنها موظف هستند تا برای صدور مجوز خود اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه اصحاب رسانه در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار هستند، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون با تعامل و همکاری خبرنگاران آمل با دستگاه قضایی در جلوگیری از جرم کمک‌رسان بوده است.

IMG_2903

علی‌کرم‌زاده نمایندگی هفته‌نامه پیک‌خزر سه استان شمالی در آمل به بیان انتقاداتی از برخورد برخی از مسئولان در ادارات نسبت به اشتراک و تقبل هزینه نشریات از سوی مدیران و روسا بیان کرد و گفت: متاسفانه هنگام مراجعه برای دریافت این حق الزحمه به اداره‌ای مسئول عنوان می‌کند که توانایی خرید یک بسته قند و چای را ندارد.

ربابه محمدزاده تنها خبرنگار معلول استان مازندران در نشریه روزنامه اقتصادپویا از عدم چاپ نامنظم ویژه‌نامه صبح‌آمل به دلیل مشکلات اقتصادی بیان و عنوان کرد: در این شهرستان همه فعالان عرصه خبر دغدغه‌شان اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عملکرد مسئولان به مردم و تنویر افکار عمومی است بنابریان بهتر در این راستا مسئولان نیم‌نگاهی به این قشر پرتوان داشته باشند.

ذبیح‌الله بناگر مدیرمسئول هفته‌نامه پیام‌آمل با ابراز تاسف از هزینه بالای چاپ و کاغذ بیان داشت: نشریه پیام‌آمل بدلیل این بار مالی و مشکلات اقتصادی حدود سه ماه به چاپ نرسیده با توجه به اینکه رقمی فروش این نشریه محلی در حد قیمت یک روزنامه کثیرالانتشار هم نیست.

روزبه نصیری مدیرمسئول سایت مجازی هرازنیوز نیز این مشکلات مالی را در اداره کردن سایت‌های مجازی هم بیان کرد و گفت: هریک از فعالان عرصه خبر با توجه به این مشکلات اقتصادی اما با جان و دل به درج خبر می‌پردازند و برای رشد و توسعه شهر تلاش می‌کنند.

IMG_2910

مهدی غلامی خبرنگار صداوسیما و فعال در عرصه خبر در خبرگزاری ایرنا در پایان درددل‌های اصحاب رسانه این شهرستان از مسئولان حاضر در مراسم خواستار تلاش برای نیم درصد سهم فرهنگی از استانداری مازندران شد تا برای رفع مشکلات مسائل فرهنگی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیران دستگاه‌های اجرایی ارتباط با خبرنگاران را تهدید ندانند

سرپرست فرمانداری ویژه آمل در پایان ارتباط با خبرنگاران را یک فرصت بیان کرد و گفت: مدیران و روسای این ارتباط را نباید یک تهدید بدانند و در عرصه اطلاع‌رسانی عملکرد خود به مردم با خبرنگاران رک و راست باشند.

سیدجعفر رسولی با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی کشتی خدمت‌گذاری را به مردم نشان دهند، اظهار داشت: در این جامعه هر یک از افرادی در هر شغلی به سر می‌برند و گوشه‌ای از جامعه را برعهده دارند، برای شکوفایی و توسعه کشور است.

وی با اشاره به تعامل و همدلی مدیران با فعالان عرصه خبر به برخی از مدیران متذکر شد تا با خبرنگاران ارتباط داشته باشند و آن مشکلاتی که در جراید مطرع می‌شود مورد توجه قرار دهند.

این مسئول بیان داشت: مدیرانی که کار می‌کنند سربازی هستند که مشکلات را نباید ضعف‌هایی ببینند و در صورت مشاهده مشکلات مردم در نشریات به رفع آن بپردازند.

وی با بیان اینکه آنها باید از ارائه پیشنهادات رسانه‌ها برای کمک به رفع مشکلات مردم استقبال کنند، افزود: این تعامل و همکاری بین مدیران با خبرنگاران موجب تشویق آنها در بین مردم می‌شود.

رسولی با تاکید براینکه نقد و انتقاد صاحبان قلم نیز باید براساس چارچوب قانون باشد، اظهار داشت: نقد رسانه نباید به گونه‌ای باشد که مدیری را در یک دستگاه بی‌آبرو و بی‌حیثیت کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اعلام اینکه تاکنون ما خبرنگاران را از بدنه دولتی نگاه نکردیم، اذعان داشت: آنها برای رفع مشکلات مردم هستند و مدیران نیز باید برای خدمتگزاری به مردم گام بردارند.

IMG_2927

به گزارش هرازنیوز: در پایان این مراسم خبرنگاران فعالی که طی یک‌سال در چهار فصل سال، در گرما و سرما، در سختی راه بخش لاریجان آمل، در برگزاری کلیه برنامه‌هاَ همایش‌ها، جشنواره‌های بین‌المللی، استانی و شهرستانی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، خدماتی و تولیدی، مناسبت‌ها در هفته‌های دولت، دهه فجر، دفاع مقدس، ششم بهمن سال60، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی دوشادوش مسئولان دستگاه‌های اجرایی آمل حضور داشتند، با خبرنگارانی که حتی در یک جلسه فرمانداری نیامده بودند، با هماهنگی روابط عمومی فرمانداری ویژه آمل به طور یکسان مورد تجلیل واقع شدند و به گونه‌ای این قلم بدستان مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

 کبریا مقدس ،هرازنیوز

IMG_2973 IMG_2969 IMG_2933 IMG_2935 IMG_2952 IMG_2958 IMG_2961 IMG_2930   IMG_2884

One thought on “با حضور اعضای شورای تامین ،خبرنگارانی آمل تجلیل شدند+عکس”
  1. سلام ودرودبه همه عزیزان خبرنگارکه باهمت والای خود وبرحسب تعهداخلاقی بدون درنظرگرفتن هیچ خط قرمزی ویاجانبداری بی موردی پابه این عرصه گزاردند،بااحترامی که برای همه این عزیزان قائلم ومهمتراینکه اکثریت این بزرگواران ازدوستان نزدیک بنده میباشند،عرض میکنم براساسرسالت خبرنگاری مناسبتراین است که باراهکارهای مناسبتری به دنبال تامین هزینه های جاری خودباشید، زیرامساعدت مسوولین بخصوص دولتی ها برای شمامحدودیتها ومعذوریتهایی به دنبال خواهدداشت…مطمئناباتوجه به اشراف اکثریت خبرنگاران آمل به رسالت خطیرخودنیازی به توضیح بیشترنخواهدبودوما شهروندان آملی چشممان به چشمان باز وقلم های بیدارگرشماست پس ماراازاین نعمت محروم نکنید…یاعلی …جاودانه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *