رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی گفت: رشته فیتوشیمی در مقطع کار‌شناسی ارشد واحد آیت الله آملی مورد تایید شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

 

دکتر فاضل لاریجانی در این خصوص با بیان اینکه فیتوشیمی دانش بررسی و مطالعه ترکیبات شیمیایی گیاهی است به خبرنگارهراز نیوز  گفت: این رشته شاخه‌ای از علم شیمی است که موضوع آن، مطالعه ترکیبات شیمیایی گیاهان است از جمله این ترکیبات، متابولیت‌های ثانویه گیاهی است.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: فیتوشیمی با شیمی گیاهان دارویی مرتبط است و در طول قرون متمادی بسیاری از ترکیبات گیاهی نقشی اساسی در صنایع داروسازی داشته‌اند.

 

لاریجانی بیان کرد: رشته شیمی طلایه دار تولید علم در کشور است چنانچه 2 درصد از کل دانشجویان کشور در رشته شیمی و 3. 2 درصد از اعضای هیئت علمی در رشته شیمی مشغول به کار هستند و در واحد آیت الله آملی نیز اساتید مبرزی مشغول به تربیت دانشجویان کوشا در این رشته هستند.

 

وی یادآور شد: در سالهای اخیر واحد آیت الله آملی تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه داروسازی و گیاهان دارویی منظور داشته که راه اندازی این رشته نیز در همین راستاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *