رییس جمهور

دكتر محمود احمدي نژاد، در مورد طرح پيشنهادي روسيه موسوم به « طرح گام به گام» در ارتباط با موضوع برنامه‌ هسته‌اي ايران واكنش نشان داد.

به گزارش ايسنا رييس جمهور كه در مراسم ثبت جهاني «باغ شاهزاده ماهان» كرمان سخن مي‌گفت با اشاره به طرح پيشنهادي روسيه در رابطه با موضوع هسته‌اي كشورمان موسوم به طرح «گام به گام» گفت: بحث طرح گام به گام را مطرح كردند، بسيار خوب. ما گام خود را برداشته‌ايم و با آژانس همكاري كرده‌ايم، شما نيز گامتان را برداريد و يك برنامه‌ريزي كنيد و يك قدم شما برداريد و يك قدم ما.

رييس جمهور با بيان اين كه ما گفته‌ايم كه نمي‌خواهيم بمب بسازيم، گفت: ما اين موضوع را بارها گفته‌ايم كه نمي‌خواهيم بمب بسازيم و اگر بخواهيم در اين زمينه از كسي واهمه نداريم.

وي با اشاره به تحريم‌هاي دشمنان عليه ملت ايران گفت: آن‌ها از پيشرفت ملت ايران مي‌ترسند و صحبت‌هايي كه در مورد بمب اتم و مسايلي اين چنين مطرح مي‌كنند، دروغ است و صحت ندارد و در واقع آن‌ها از بمب اتم و موشك ايراني نمي‌ترسند، بلكه آن‌ها از پيشرفت ملت ايران و موجي كه ملت ايران مي‌تواند ايجاد كند، مي‌ترسند.

رييس جمهور با اشاره به جوسازي كشورهاي غربي عليه پيشرفت هاي ايران، از جمله پيشرفت‌هاي موشكي ايران، گفت: آن‌ها دروغ مي‌گويند كه موشك‌هاي ايراني مي‌خواهد روسيه و برخي كشورهاي عربي را بزند. ما با روسيه دوستيم. كجاي تاريخ نشان داده است كه ملت ما تجاوزگر بوده است لذا اين سخنان و مسايلي كه مطرح مي‌كنند ، يك دروغ است.

رييس جمهور گفت: موشك ما كارخانه گندله سازي و لوله مس است، موشك ما ماهواره است، موشك ما پيشرفت‌هاي صورت گرفته در زمينه سلول درماني و همچنين فرهنگ اسلام ناب محمدي است.

رييس جمهور با اشاره به تحريم‌هاي غرب عليه ملت ايران و ادعاهاي دروغين كه آن‌ها مطرح مي‌كنند، گفت: آن‌ها ما را تحريم كردند و مثلا قطعه هواپيما نمي دهند، اينها چه ربطي به بمب اتم دارد، ما نمي‌خواهيم بمب اتم بسازييم و اين را بارها گفته‌ايم.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه آنهايي كه در دنيا اكنون حاكم هستند، نمي‌توانند خود را جمع و جور كنند و در برابر قدرت و اراده ملت ايران عددي نيستند، گفت: مشخص است كه آن‌ها در برابر اراده ملت ايران جز شكست راهي ديگر ندارند و به دنبال اين هستند كه نگذارند كه ايران ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *