پزشكي در فلوجه كه 37 «كودكان هيولايي» را به دنيا آورده است

هراز به نقل از فارس : يكي از پزشكان فلوجه در مصاحبه با روزنامه گاردين تاكيد كرده بود كه وي حداقل 37 مورد كودك هيولايي را به دنيا آورده و خود داراي سه كودك 3 تا 6 ساله است كه قادر به راه رفتن يا به تنهايي غذا خوردن نيستند. اين كودكان به علت استفاده از سلاحهايي با اورانيوم ضعيف شده متولد شده اند.

به گزارش خبرگزاري فارس، هر سال تعداد زيادي از كودكان در عراق و افغانستان به جهت استفاده آمريكا از سلاحهايي با اورانيوم ضعيف شده در اين كشورها، به شكل ناقص به دنيا مي آيند. اين كودكان كه اغلب با شكل و شمايل هولناك متولد مي شوند به «كودكان هيولايي» معروف شده اند. كودكاني كه مادران آنها نيز هنگام تولد با وحشت به آنها مي نگرند.
اين كودكان البته تنها در عراق و افغانستان به دنيا نمي آيند. ژاپن، ويتنام، لائوس و … هم به جهت استفاده آمريكا از اين سلاحها قرباني اين اتفاق تلخ و سياه هستند.
خبرگزاري فارس در نظر دارد به جهت اهميت اين موضوع در چند شماره به بررسي پديده «كودكان هيولايي» بپردازد.
قسمت اول اين سلسله مطالب به خوانندگان محترم ارائه مي گردد:

پايگاه اطلاع رساني عرب 48نوشت: از جمله سوال‌هايي كه پس از چند سال‌ خروج اشغالگران آمريكايي از عراق هنوز در محافل بين المللي و عراقي مطرح است، اين كه آيا آمريكايي‌ها از سلاح‌هاي هسته‌اي در جنگ خويش عليه عراق استفاده كردند يا خير؟
اين سوالي است كه چندي پيش و براي چندمين بار در برنامه‌اي مطرح شد كه راديو “France Info ” با مشاركت مجله فرانسوي “Paris-Match ” درباره اوضاع كودكان شهر فلوجه آن را پخش كرد.

* فلوجه دژ انتفاضه به اشغال نظاميان آمريكايي درمي‌آيد

در آوريل سال 2004 شهر فلوجه كه تقريبا در 50 كيلومتري بغداد قرار دارد و دژ انتفاضه عراق بشمار مي‌آمد به اشغال نيروهاي آمريكايي درآمد و نظاميان آمريكايي هر آنچه خواستند با اين شهر كردند. از آن زمان تا كنون وجهه مشخصه اين شهر كه به يكي از خصوصيات دائمي آن تبديل شده، به دنيا آمدن كودكان هيولايي است و به نوشته مجله پاريس مچ هم اكنون داشتن حداقل يك كودك هيولايي در خانواده‌هاي ساكن فلوجه به امري عادي و طبيعي تبديل شده و هيچ آمار رسمي درباره تعداد اين نوع كودكان در اين شهر بطور خاص و در سراسر عراق بطور عام ارائه نشده است.

* تاكيد اسكاي نيوز انگليس بر تولد كودكان هيولايي در فلوجه

اين فقط مطبوعات يا راديو و تلويزيون فرانسه نيستند كه به توجه‌اشان به كودكان هيولايي فلوجه جلب شده، بلكه پيش از آن و در مي سال 2008 تلويزيون “اسكاي نيوز ” (Sky News) انگليس نيز از بالا بودن ميانگين به دنيا آمدن كودكان هيولايي در فلوجه سخن گفته بود و در همان سال سخنگوي سازمان مردمي دفاع از حقوق بشر “ONG ” از تولد 200 مورد كودك هيولايي در فلوجه پس از انفجار بمب در اين شهر سخن گفته بود.

* و اين‌بار نوبت به گاردين بود تا بر حقيقت كودكان هيولايي مهر تاييد بزند

پس از اسكاي نيوز، روزنامه “گاردين ” (The Guardian) در نوامبر 2009 با نشر دو مقاله در اين خصوص و اختصاص يك پرونده ويژه و ارائه مستندات و تحقيقات قابل تامل موضوع كودكان هيولايي فلوجه را مورد بررسي قرار داده بود.

* اعتراف پزشك بيمارستان فلوجه بر به دنيا آمدن اينگونه كودكان

يكي از پزشكان داراي برد تخصصي كودكان در بيمارستان شهر فلوجه در مصاحبه با روزنامه گاردين تاكيد كرده بود كه وي حداقل 37 مورد كودك هيولايي را به دنيا آورده و خود داراي سه كودك 3 تا 6 ساله است كه قادر به راه رفتن يا به تنهايي غذا خوردن نيستند.

* هراس پزشكان ديگر از سخن گفتن درباره اينگونه كودكان

اما ديگر پزشكان بيمارستان شهر ترجيح مي‌دهند، سكوت كنند و اگر هم قرار باشد، سخني در ارتباط با تولد اينگونه كودكان بگويند، تا جاي ممكن از اراتباط دادن موضوع به نبردها و جنگ‌هايي كه در سال 2004 شاهد آن بود، پرهيز و پيش‌بيني مي‌كنند، علت تولد چنين كودكان هيولايي آلودگي هوا، تشعشاعات، آلاينده‌هاي شيميايي، داروهاي مورد استفاده در دوران بارداري، سوء‌تغذيه و استرس‌هاي مادر باشد.

* تولد كودك سه‌سر

در مارس 2010 اين بار نوبت خبرنگار بي‌بي‌سي بود تا موضوع كودكان هيولايي فلوجه سوژه خبرهايش باشند و آنچه توجه وي را به اين كودكان جلب كرد،‌ تولد يك كودك سه سر در اين شهر بود؛‌ مورد بسيار نادري كه در شرايط عادي امكان وقوع آن وجود ندارد.

* جلب توجه دانشمندان به آنچه در فلوجه مي‌گذرد

اين گزارش‌ها توجه بسياري از پژوهشگران و محققان علمي را برانگيخت و در اين ميان گزارش “كريستوفر باسبي ” مدير آژانس بازرسي‌هاي زيست محيطي بسيار قابل توجه بود كه در گزارش خود بر وجود آثاري از اورانيوم در فلوجه تاكيد داشت و همين موجب گشت تا با كمك همكاران خود به معاينه عراقي‌هاي ساكن در فلوجه بپردازد.

* افزايش ميزان مرگ و مير به 80 در هزار

نتايج اين گزارش در ژوئيه 2010 در مجله بين المللي محيط زيست و پژوهش در بهداشت عمومي به چاپ رسيد و در آن اظهار شده بود كه طي سال‌هاي 2006 تا 2009 ميانگين مرگ و مير در فلوجه به 80 در هزار رسيد، در حالي اين ميانگين در كشورهايي چون مصر و اردن به ترتيب 19.8 و 17 در هزار بود.

* احتمال تولد كودكان هيولايي در فلوجه 11 برابر بيشتر از مناطق ديگر جهان

در همين راستا و در دسامبر 2010 گروه ديگري از محققان پژوهش ديگري در فلوجه انجام داده و نتايج تحقيقات خود را در همان مجله به چاپ رساندند، نتايجي كه بسيار قابل توجه و در آنها گفته شده بود كه احتمال ابتلاي به انواع عقب‌ماندگي‌ها و نواقص مادرزادي در كودكاني كه در فلوجه به دنيا مي‌آيند، 11 برابر بيشتر از كودكان ديگر مناطق جهان است.

* حدود 30 درصد كودكان متولد شده در فلوجه قرباني مي شوند

برپايه گزارش منتشره در مي 2010 ؛ 15 درصد از 547 كودك متولد در فلوجه مبتلا به عقب‌ماندگي‌ها يا نواقص مادرزاد قابل توجه و بسيار بوده و 11 درصد از جنين‌هاي مادران باردار پيش از ورود به سي‌امين هفته بارداري سقط شده‌ بودند.

* تاكيد صريح گزارش‌ها بر استفاده از سلاح‌هاي نامتعارف توسط آمريكا در عراق

براي اولين بار اين گزارش‌ها و نتايج بدست آمده از آنها آشكارا و صراحتا به احتمال مبتلا شدن ساكنان فلوجه به آسيب‌ها و خطرات محيط زيستي و وراثتي ناشي از بكارگيري‌ سلاح‌هاي نامتعارف و از جمله اورانيوم رقيق شده توسط آمريكا در عراق اشاره كردند.

* ادامه تحقيقات جهت اثبات اورانيوم رقيق شده در فلوجه

اورانيوم رقيق شده در واقع يك فلز سنگين با ميزان تراكم بسيار بالاست و در ساخت كلاهك توپ‌ها و بهبود كاركرد ايجاد شكاف در اماكن مورد اصابت مورد استفاده قرار مي گيرد و بسان تمام فلزهاي سنگين در صورت سرايت به بدن انسان از جمله معده يا تماس با پوست موجب بروز مسموميت‌هاي حاد و شديد مي‌شود و در قوانين كشورها فقط به استفاده آن در موارد نظامي اشاره شده و هم اكنون دانشمندان در حال تحقيق بر روي اين موضوع هستند كه آيا اين فلزها و تاثيرات آنها بر محيط زيست چنين تاثيراتي را بر كودكان فلوجه گذاشته است.

* دست يافتن يك پژوهشگر بر آثار اورانيوم غني شده در فلوجه

اما كريستوفر باسبي در تحقيقات و پژوهش‌هاي خود پا را از ديگر محققان فراتر نهاد و با بررسي خاك، مو،‌ هوا و آب فلوجه تاكيد كرد كه در اين شهر آثاري از اورانيوم غني سازي شده مشاهده شده، و اين موجب تعجب بسياري از تحليلگران و كارشناسان امور نظامي را برانگيخت.

برخلاف اورانيوم رقيق شده، اورانيوم غني سازي شده تشعشع‌زا است و از آن به عنوان سوخت زيردريايي‌ها و ساخت بمب‌هاي هسته‌اي استفاده مي‌شود، به همين دليل تحقيقات دانشمندان در فلوجه براي برملا شدن بسياري از حقايق از جمله تولد كودكان هيولايي ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *