رضایی از تجربیات خود به خوبی استفاده کرد /آملی‌ها در المپیک 2016 نیز مدال کسب می‌کنند
هراز نیوز :نقش مربیان سازنده و کلیدی که سالیان سال در تربیت و پرورش ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی زحمت و تلاش مستمر و منظم دارند بر روی سکوهای مدال‌آوری بیش از هر جای دیگری به چشم می‌آید.
یک ورزشکار همانند فیلمی در حال اکران است که در پشت صحنه آن برای مدت زمان زیادی عرق‌ها ریخته و خاک‌های تشک خورده شده تا از این گوهر ارزنده‌ای که هر کشوری را به اوج قلل افتخارات دنیا می‌رساند بر روی سکوی افتخار رونمایی شود.
البته هر سکویی چه کشوری، بین‌المللی، قاره‌ای و بین‌قاره‌ای و جهانی حلاوت و شیرینی خاص خود را دارد ولی سکوی ارزنده المپیک بالاترین و رفیع‌ترین سکویی است که هر ورزشکار آمده است تا چندین طلای جهانی خود را تنها با یک مدال این سکوی بلند معاوضه کند.
حسن حسین‌زاده چهره نام‌آشنایی که کشتی فرنگی شمال کشور از آن خاطرات خوبی در خاطره‌ها دارد یکی از مربیان سازنده و کلیدی قاسم رضایی مرد طلایی وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کاروان اعزامی ایران اسلامی به المپیک 2012 لندن بوده است.
مرد خندان و خوش‌چهره‌ای که گوش شکسته‌اش نشان از درایت، تدبیر و آگاهی ورزشی او دارد، مردی که کشتی‌گیران مدال‌آور بیشماری را در استان مازندران و شهرستان آمل تربیت کرده و حتی به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و دانشجویان ایران اسلامی نیز توانسته در دنیا مدال‌های رنگارنگی را به ثمر آورد، در حاشیه مراسم استقبال رضایی به گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی فارس پرداخت.
این مربی با آتیه‌ای که در رشد و نمو رضایی نقش اساسی داشته و در بسیاری از موارد توانسته در مقابل برخی ناحقی‌ها، حق پایمال شده او را برگرداند، بیان داشت: به همه مردم ایران اسلامی و استان مازندران کسب این مدال خوش‌رنگ کشتی فرنگی ایران را در المپیک 2012 لندن تبریک و شادباش می‌گویم و امیدواریم این افتخار آفرینی‌ها در میدان مختلف تداوم داشته باشد.
حسین‌زاده تصریح کرد: پس از 40 سال از افتخارآفرینی‌های عبدالله موحد و امامعلی حبیبی در میادین المپیک، بار دیگر استان مازندران با درخشش دلیرمردی دیگر از خطه آمل توانست مدال طلای این رقابت‌ها را به ارمغان آورد.
وی در مورد این کشتی‌گیر طلایی المپیک کشورمان بیان داشت: قاسم رضایی تجربه به میدان رفتن در رقابت‌های المپیک را داشت و به نوعی تن‌اش به تشک المپیک در سال 2008 خورده بود ولی این بار در دومین حضور خود توانست به درستی و به بهرتین شکل از تجربیات گذشته خود استفاده کرده و برای هر ایران و ایرانی مایه مباهات و افتخار باشد.

* مزد زحمات چهار ساله رضایی با طلای المپیک داده شد
حسین‌زاده با اعلام اینکه زحمات زیادی برای این مدال طلا کشیده شد، گفت: مربیان زیادی برای آمادگی رضایی دست به دست هم داده بودند و زحمات و تلاش‌های زیادی کشیده شد، بیش از چهار سال افراد زیادی در این شهرستان پایاپای رضایی تلاش کردند تا او را در اوج آمادگی و شور نگهدارند.
وی ادامه داد: بعد از مسابقات المپیک 2008 که این کشتی‌گیر فرنگی‌کار 96 کیلوگرم در دور نخست با شکست مقابل حریف‌اش حذف شد همه این کشتی‌گیر جوان را به حال خود رها کردند و البته افرادی نیز حرف‌ها و حدیث‌های زیادی نیز مبنی بر شکست او ایجاد کردند که امروز مطمئنم در مقابل وجدان خود پشیمان و ناراحتند.
یکی از مربیان سازنده کشتی مازندران با اعلام اینکه بعد از المپیک 2008 سختی‌های زیادی را این کشتی‌گیر بر روی تشک تحمل کرد و مشکلات زیادی را به جان و دل خرید، اذعان داشت: خوشبختانه توانستیم امروز آن اظهارنظرهای نابجا را به طلای المپیک 2012 پاسخ دهیم.
وی با اشاره به اینکه رضایی نیز در این مدت چهار ساله به درستی خودش را حفظ کرد و به همراه خانواده و مربیان‌اش از جان مایه گذاشت، گفت: مربیان متعددی پس از المپیک گذشته تلاش کردند تا قاسم را در اوج آمادگی نگهدارند و همپای او وارد عرصه شدند که می‌توان در اینجا از جعفر عرب‌زاده، بختیار تقوی‌نیا و سعید شیرزاد نام برد که حاصل این تلاش، زحمات، تمرینات منسجمة منظم و هماهنگ را می‌توان با طلای المپیک بر گردن این دلیرمرد کشتی کشورمان مشاهده کرد.
حسین‌زاده با تاکید اینکه قول می‌دهم در آینده نیز قاسم‌رضایی‌های زیادی از این شهرستان وارد عرصه المپیک شوند و شاهد درخشش کشتی‌گیران آملی در میادین مختلف آسیایی، بین‌المللی، جهانی و المپیک باشیم، ابراز داشت: همه این امور با استعدادیابی، تلاش و پشتکار زیاد به دست می‌آید.
وی در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس مبنی بر ارزیابی وضعیت کشتی آزاد شهرستان آمل در بین دیگر شهرهای کشورمان یادآور شد: به بحث جالبی اشاره کردید، وضعیت کشتی آزاد نیز با مدیریت و تلاش در این شهرستان بهتر از گذشته می‌شود همچنین با انتصاب و فعالیت قدرت‌الله نهاوندیان رئیس جدید هیئت کشتی این شهرستان که خود از داوران بین‌المللی و کشتی‌گیران پیشکسوت کشورمان است هم‌اکنون برنامه‌ریزی دقیقی در دستور کار قرار دارد که در کنار آن از مربیان بادانش و کارکشته‌ای نظیر عظیمی، اسماعیلی و آقاجانی برای استعدادیابی و کار در رده‌های پایه بهره گرفته شده تا در آینده‌ای نزدیک درخشش آزادکاران آملی در عرصه‌های جهانی و المپیک را شاهد باشیم.
این مربی بادانش کشتی فرنگی کشورمان در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی براینکه المپیک 2012 لندن در کشتی فرنگی با کسب افتخارات متعدد و قهرمانی ایران اسلامی بسته شد، برای المپیک 2016 و سهمیه آمل در تیم ملی اعزامی کشتی فرنگی و آزاد ایران اسلامی چه پیش‌بینی دارید، یادآور شد: در جمع استاندار مازندران و مسئولان استانی اعلام کردم که به تحمل و پشت سر گذاشتن همه مشکلات توانستیم رضایی را حفظ کرده و به طلای المپیک برسانیم از این رو در این شهرستان که یکی از مهدهای کشتی کشورمان است می‌توانیم با سرمایه‌گذاری شاهد مدال‌های متعدد المپیک در آینده باشیم.
حسین‌زاده اضافه کرد: فقط از مسئولان می‌خواهیم تا امکانات لازم و سالن تخصصی در اختیار ما قرار دهند زیرا امکانات خیلی کم در اختیار داریم، آدمک تمرینی، تشک و لوازم جانبی می‌خواهیم و برای ایجاد تیم لیگ برتری باید اسپانسر مناسب جذب کنیم تا کشتی‌گیران زیادی با استقبال خود به جمع ما افزوده شوند.
* آملی‌ها در المپیک 2016 نیز مدال کسب می‌کنند
وی با اشاره به اینکه با تلاش و کوشش مضاعف آملی‌ها در المپیک 2016 نیز مدال کسب خواهند کرد، اظهار داشت: تنها این امر با توجه کشتی‌گیران، سرمایه گذاری و اهتمام مسئولان مسیر خواهد بود.
حسین‌زاده در پایان با تشکر از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، مطبوعات به ویژه خبرگزاری فارس که در پوشش مناسب اخبار چه قبل از اعزام تیم ملی به المپیک 2012 و چه بعد آن همکاری لازم داشت، خاطرنشان کرد: با حمایت مردم، مسئولان و اصحاب خبر این موفقیت کسب شده باید روز به روز تداوم بخشد و برای ادوار مختلف المپیک نیز مردان طلایی المپیک از ایران اسیلامی در اکثر رشته‌های ورزشی باشند.
————————–

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

3 thoughts on “گفتگو با حسن حسین زاده مربی قاسم رضایی”
  1. به خدا دلم میخواد برم برزیل (ریو دو ژانیرو) شیطونه میگه وزن 60 تا همه رو سوسک کنم به افتخار هر چی گوش شکسته ها

  2. مربی من بود بی ادب وبی …بودمیگفت بازوهام خیلیکلفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *